از پوستر هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده‌های صداوسیمای مرکز استان، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه‌های قرآنی و دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کردستان امروز، ۱۷ آذرماه در مجتمع فجر سنندج رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۹۷۵۸۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به‌منظور سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در جامعه برای فراگیری معارف قرآن و عترت دی و بهمن سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

سیدعباس حسینی، مسئول اتحادیه مؤسسات قرانی استان کردستان در این مراسم بیان کرد: برگزاری این آزمون نوع سنجش و ارزیابی عملکرد هم قرآن آموزان و هم مربیان و مدیران قرآنی بوده که با درک نقاط و ضعف و قوت خود می‌توانند فعالیت آینده خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: برگزاری این آزمون همچنین موجب تشویق و ایجاد انگیزه در قرآن‌آموزان و جوانان و نوجوانان برای شرکت در کلاس‌های قرآنی خواهد شد.
 
گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل رشته‌های تفسیر سوره بقره و ترجمه و درک معانی سوره بقره و گروه معارف اهل‌بیت (ع) نیز حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه را دربرمی گیرد که آزمون این دو گروه به‌صورت کتبی برگزار می‌شود.


یادآوری می‌شود که این آزمون در چهار گروه امتحانی و ۱۶ رشته شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (دو رشته)، گروه معارف اهل‌بیت (دو رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (۱۰ رشته) و گروه آموزش‌های الکترونیک (دو رشته) در سراسر کشور برگزار می‌شود.



۲۲ آذرماه جاری را آخرین‌مهلت ثبت‌نام در آزمون کتبی قرآن کریم است و علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

شرکت در آزمون الکترونیکی و ارسال تلاوت از زمان ثبت‌نام لغایت ۲۶ دی‌ماه امکان‌پذیر است و تأکید می‌شود که در این رشته برخلاف سایر رشته‌ها از زمان ثبت‌نام امکان شرکت در آزمون و ارسال تلاوت برای ارزیابی وجود دارد.

همچنین رشته‌های الکترونیکی این آزمون ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه و بخش کتبی آن سوم بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات