طی حکمی ازطرف مدیرکل دادگستری استان مازندران حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا اکبری آقای حمیدرضا هراسانی مسول سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران به عنوان یکی از14 عضوهیات منصفه مطبوعات ورسانه استان منصوب گردید.
کد خبر: ۹۱۹۷۵۸۱
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

هیأت منصفه مطبوعات متشکل از ۱۴ نفر مورد اعتماد عمومی و از بین گروه های مختلف اجتماعی انتخاب می شوند که باید دارای شرایط حداقل ۳۰ سال سن و متاهل، نداشتن سابقه محکومیت موثر کیفری، اشتهار به امانت، صداقت و حسن شهرت باشند و برای مدت ۲ سال انتخاب می شوند.

بر این اساس حجت الاسلام علی غفاری، محمد ابراهیمی، حمید رضا هراسانی، عبدالله ملکی، صادق رنجبر، عباس رمدانی، علی خانلری، کوروش یوسفی ساداتی، مجتبی کواکبیان، عباس زارع، نصرالله دریابیگی، عادل طهماسبی، علیرضا مردان شاهی و تورج نائیج پور به عنوان اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان مازندران معرفی شدند.

اعضای هیأت منصفه مطبوعات مازندران پس از گرفتن احکام خودشان از رئیس کل دادگستری استان در حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، رییس شورای اسلامی ساری و رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان بر دقت و سلامت وظایف محوله سوگند یاد کردند.

رئیس کل دادگستری مازندران در این جلسه بر لزوم رعایت مقررات و ضوابط عرصه خبررسانی تاکید کرد و گفت: با رعایت آداب حرفه ای و عدم وقوع جرم در حوزه رسانه، دادگاهی نیز در این خصوص تشکیل نمی شود که تحقق این مهم در ارتقای کیفیت اطلاع رسانی بسیار موثر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری با قرائت مواردی از قانون مطبوعات و بیان ویژگی های اعضای هیات منصفه مطبوعات، حسن شهرت و صداقت در کردار و گفتار را از جمله این موارد برشمرد و اظهارداشت : اصحاب رسانه رسالت مهمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده دارند و اخبار و اطلاعات را به شکل صحیح و شایسته به آحاد جامعه منتقل می کنند.

مقام قضایی استان مازندران با بیان این که اصحاب رسانه باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند تا به رسالت مهم خود به بهترین شکل ممکن عمل کنند، ادامه داد: مسئولان باید از رسانه ها حمایت کنند و در مقابل اصحاب رسانه نیز باید در انجام رسالت خود در مقابل دشمن فریب نخورده و اصحاب خیر باشند تا برای مردم دغدغه و زحمت ایجاد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با تاکید بر این مطلب که انتشار یک خبر بد یا شایعه می تواند جامعه را تحت تاثیر قرار دهد، تصریح کرد: رسانه ها به دلیل جایگاهی که دارند همواره مورد توجه اصحاب قدرت بوده اند و اصحاب رسانه باید در مقابله با توطئه دشمن هوشیار باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان این که فضای مجازی در استان به طور کاملا جدی رصد می شود، به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه نقش مهمی در تشویق و ترغیب مردم و همچنین تببین وظایف و جایگاه مجلس بر عهده دارند.

وی افزود: اصحاب رسانه نظرات و موارد مورد نظر خود در خصوص مشکلات جامعه را با ارائه راهکار به دستگاه قضایی استان ارائه کنند تا مورد پیگیری قرار بگیرد.

طبق آمار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تعداد رسانه های موجود در این استان حدود ۴۰۰ رسانه شامل خبرگزاری، روزنامه(اعم از محلی وسرپرستی روزنامه های کشوری)، هفته نامه، ماهنامه، فصلنامه، سالنامه و پایگاه خبری است و ۶۰۰ نفر در این رسانه ها در انعکاس اخبار فعالیت دارند.

ارسال نظرات