خبرهای داغ:
رییس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه جهادگران ژنرال‌های جنگ اقتصادی هستند، گفت: اردوهای جهادی یک تشکل صرف برای خدمت‌رسانی نیست، بلکه مدیران جهادی آینده در آنها شناسایی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۷۵۳۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج یه نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی ،دکتر محمد زهرایی  در همایش «طلایه‌داران اقتصادمقاومتی» اظهار داشت: در آستانه گام دوم انقلاب تک تک ما باید نسبت خود را با انقلاب تعریف و یا در صورت لزوم بازتعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ۴۰ سال نورانی و پر از فراز و نشیب و دشمنی استکبار را با موفقیت سپری کرده است، افزود: دشمنان هر لحظه و هر آن به دنبال دور کردن انقلاب از اهداف متعالی خود بوده و هستند.

رییس سازمان بسیج سازندگی بیان داشت: این چهل سال گذشته پر از برگ های زرینی بود که مردم از خود به جای گذاشتند از استقرار نظام اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس، تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی در برابر کمپین فشار حداکثری ایستادگی کردند و نقش آفرین بودند.

دکتر زهرایی گفت: انقلاب امروز در مقابل تمام باطل ایستاده و لزوم تشکیل جبهه مقاومت حق هم چند برابر ضرورت پیدا کرده است.

وی گفت: اگر به دنبال این هستیم که گشایشی از آنسوی مرزها با درهای گشاده و مذاکره از طریق سازمان تجارت جهانی و برجام اتفاق بیفتد، شاید برخی ‌ها با مبانی ایدئولوژیک انقلاب چندان آشنا نیستند و یا خودشان را به ناشنوایی می زنند. انقلابی که بر مبنای استکبارستیزی و دفاع از عدالت و آزادی است نه برای جغرافیای ایران بلکه برای همه جهان و به ویژه بلاد اسلامی است چطور ممکن است که در کنار استکباری که بدون اجازه وارد کشورهای منطقه می‌شود و پایگاه می‌زند و به خودشان اجازه می‌دهند نفت آنها را به یغما ببرند جمع شوند مگر تاکتیکی و با سناریوی از پیش تعیین شده چند صباحی در کنار هم قرار گیرند.

رییس سازمان بسیج سازندگی با تصریح اینکه گام دوم انقلاب دیگر لفظ وشعار نمی‌طلبد، گفت: مردم یکی یکی کسانی که در بدنه اجرایی فساد ایجاد کردند و بوی نفوذ یا تصمیمات شبه‌ناک یا خائنانه از آنها می‌آید توسط مردم به زیر کشیده می‌شوند و مطمئن باشید که بیشتر هم ادامه پیدا می‌کند.

دکتر زهرایی بیان داشت: امام راحل در ۵ آذر با تشکیل بسیج مستضعفین مردم را با تشکیل بسیج به یک فرصت برای انقلاب تبدیل کردند ، حالا شما حالا باید هر تهدیدی را به فرصت برای انقلاب تبدیل کنید.

وی با بیان اینکه از انقلاب و مردم جداشدنی نیست، گفت: بسیج ساختار و سلسلسه مراتب نظامی و حاکمیتی نیست یک ظرفی برای خدمتگزاری است و این پارادایم‌های امام (ره) است.

رییس سازمان بسیج سازندگی بیان داشت: در گام سوم به دنبال دولت‌سازی اسلامی هستیم که به جای مدیران به فرماندهانی با این تفکر نیاز دارند که در قلب‌ها نفوذ داشته و با کار اعتقادی و ایدئولوژی خط و جهت می‌دهند.

دکترزهرایی خط بسیج را تبعیت از ولایت دانست و گفت: تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها در این است که ریزش ها و رویش‌ها و نوشدگی در جریان است و خیزش عمومی شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی ۸ سال دفاع مقدس بود و رهبران اجتماعی کار را پیش می‌بردند و هنوز انقلاب را آن رهبران به جلو می برند؛ آنهایی که بعد از جنگ بر آرمان های خودشان پایبند ماندند.

رییس سازمان بسیج سازندگی افزود: بنا بر فرموده رهبر انقلاب اردوهای جهادی یکی از بهترین عرصه ها برای تربیت نیروهای در تراز انقلاب و همچنین برای شناسایی فرماندهان و مدیران آینده است.

دکتر زهرایی تصریح کرد: اردوهای جهادی صرف یک تشکل و اردوهای جهادی و خودسازی نیست کما اینکه این موارد در آن وجود دارد اما در دل اینها مدیران شناسایی می شوند.

وی گفت: در تمام شهدای جهادی یک نوع تفکر و باور مشترک نسبت به انقلاب امام زمان آخرت و... وجود دارد که این را باید قدر بدانیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی بیان داشت: د از سال ۷۹ که اردوهای جهادی شروع شد رهبر معظم انقلاب با واژه‌هایی چون محرومیت زدایی، سفیران کار و تلاش و در آخرین بیاناتشان مژده آینده کشور خطاب کردند.

دکترزهرایی دو محور اساسی گام دوم انقلاب را جوانان و تفکر مدیریت جهادی بیان کرد و افزود: در گام دوم محرومیت زدایی صرف نیست بلکه این تفکر جهادی گسترش پیدا کند و افراد جهادی مسئول شوند تا اینقدر هزینه فساد و رانت نپردازیم.

وی ادامه داد: چرا تصمیمات مسئولان به نفع مردم نیست و به نفع حزب و گروه خاصی است چون آدم جهادی با تفکر انقلابی مسئول نیستند.

رییس سازمان بسیج سازندگی بیان داشت:در گام دوم باید مسئولیت‌های به افراد جهادی واگذار شود چون انقلاب متعلق به نیروهای انقلابی است و این هدفی است که در بسیج برای جهادگران در نظر گرفته شده است.

دکتر زهرایی گام دوم انقلاب را بسیار مهم و سخت برشمرد و گفت: توانمندی و ساماندهی گروه های جهادی، کمک به دولت در انجام پروژه های محرومیت‌زدایی و کمک به اقتصاد مقاومتی ماموریت و رسالت بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه در بخشی از بدنه اجرایی تفکر مردمی کردن اقتصاد وجود ندارد، گفت: قوانین به نفع مردم نوشته نمی شود و کار را سخت کرده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: برای شما کارآفرین و تسهیلگران اشتغال با همه استعلامات و سختی‌هایی که در این راه می‌کشید این جهاد واقعی و اقتصادی است که شماها ژنرال این جنگ اقتصادی هستید، پس خسته نشوید و بجنگید نهضت روشنگری و جهاد و بصیرت افزایی جز توسط بسیجیان و جهادگران در این کشور اتفاق نمی‌افتد و مطمئن باشید به فرموده رهبر معظم انقلاب پیروزی باشماست.

ارسال نظرات