در نخستین گردهمایی مربیان پستی و سیار کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی:
با حضور مربیان کتابخانه‌های پستی و سیار شهری و روستایی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، نخستین گردهمایی مربیان پستی و سیار در مجتمع کانون تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۷۵۰۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان، مدیر کل کانون پرورش فکری استان در این نشست بر اهمیت فعالیت مراکز سیار شهری و روستایی کانون و لزوم کیفیت بخشی به این فعالیت‌ها تاکید کرد.
علی بینش ادامه داد: افزایش مراكز سيار كانون پرورش فكري از نيازهاي كنوني براي افزايش خدمات به كودكان و نوجوانان می باشد.
وی کتابخانه‌های سیار و پستی را بخشی از هویت کانون دانست و فعالیت‌های آن را اثرگذار و ماندگار در بین مخاطبین عنوان کرد و گفت: بالغ بر ۱۰۰۰ مرکز فرهنگی-هنری اعم از سیار، پستی و ثابت در کشور وجود دارد که در استان ما نیز در حال حاضر ۲۴ کتابخانه ثابت، چهار کتابخانه پستی و پنج کتابخانه سیار شهری و روستایی مشغول به فعالیت است.
وی با بیان اینکه فعاليت مراكز سيار مورد استقبال فراوان كودكان و نوجوانان می باشد، افزود: اين مراكز در قالب خودروهاي ميني بوس با همه تجهيزات كتابخانه اي و آموزشي در توسعه خدمات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تاثير بسزايي دارند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه توسعه کتابخانه‌های سیار را از جمله اهداف توسعه‎ای کانون پرورشی فکری استان عنوان کرد و گفت: با توجه به دسترسی نداشتن بسیاری از کودکان به کتاب، قصد داریم تا با توسعه مراکز به کودکان ارائه خدمت کنیم.
بینش با اشاره به کاربرد کتابخانه‌های پستی نیز گفت: در این روش، تعدادی کتاب در پاکت‎های پستی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم ارسال شده و کودکان هم کتاب‌ها را پس از مطالعه در پاکت اضافی که ارسال شده است، قرار داده و به ما بازمی‌گردانند.
وی بیان کرد: شهرستان‌های تبریز، مرند، میانه و اهر تحت پوشش کتابخانه‌های پستی بوده و کودکان در این روش هم کتاب و هم مطالب خواندنی دریافت می‌کنند.
بینش در ادامه با تشریح برنامه‌های امداد فرهنگی کانون در قالب «پیک امید» و با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام یافته برای ادامه این فعالیت‌ها در مناطق محروم از مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری خواست، شناسایی مناطق محروم و کم‌برخوردار را اولویت کاری خود قرارداده و با هماهنگی با دفتر استان به ارائه فعالیت‌های فرهنگی در این مناطق بپردازند.
در ادامه این نشست زهرا صفرپور کارشناس فرهنگی کانون استان گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه‌های پستی و سیار در استان ارائه کرد. مقایسه آمار برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز پستی و سیار در شش ماهه اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل، بررسی روند برنامه‌های در حال اجرای مراکز پستی و سیار، بررسی نمایش‌های تئاتر کوچک برای اجرا در مدارس و ایستگاه‌های کتابخانه‌های سیار، ارائه تجارب موفق مربیان پستی و سیار و همچنین جلسه پرسش و پاسخ مربیان با حضور مدیر کل، معاون فرهنگی و کارشناس کتابخانه‌های پستی و سیار از جمله برنامه‌های این نشست یک روزه بود که در مجتمع کانون تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات