خبرهای داغ:
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشوردر قزوین
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: وجود بیش از ۸۰۰ نوع وقف در جامعه بیانگر پویایی این صدقه جاریه و روزآمدی در حل مشکلات و نیازهای مردم است.
کد خبر: ۹۱۹۷۴۷۳
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در همایش استانی «همه واقف باشیم» که ظهر یکشنبه با حضور حجت الاسلام محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف استان و جمعی از واقفان حضور داشتند از فعالان این عرصه تجلیل شد.

حجت الاسلام حمید محمدی در این مراسم گفت: وقف یک سنت حسنه دینی است که می تواند منفعت و مصلحت فردی را به یک نفع عمومی تبدیل کند و سنجشی برای سلامت اجتماعی باشد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف در جامعه بیان کرد: وقف در واقع یادآوری عظمت گذشتگان و نیت انسانهای خیری است که برای تامین نیازهای دیگران احساس مسئولیت می کردند و با این کار ارزشمند ایمان واقعی خود را نشان می دادند.

محمدی یادآورشد: وقف از سازو کارهایی است که می‌تواند نام نیکی از انسان به یادگار بگذارد و نیازهای افراد نیازمند را حل کند.
ترویج وقف های قرآنی جدی گرفته شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهارداشت: برترین وقف در مسیر قرآن است و در این مسیر باید آموزش قرآن به عنوان وقف مورد توجه قرار گیرد تا انس با این کتاسب اسمانی بیشتر شود.

محمدی اضافه کرد: وقف موجب جاودانه شدن اموال و برکت در مال و عمر می شود و چه بهتر بخشی از وقف ها در عرصه های قرآنی باشد.

وی بیان کرد: وجود بیش از ۸۰۰ نوع فعالیت وقفی در جامعه نشان می دهد مردم کشور به همه نیازهای جامعه حساسیت دارند و برای رفع آن با همه توان ورود می کنند.

محمدی وقف قرآنی را موجب ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و اظهارداشت: توسعه‌ فرهنگ قرآنی شامل شناخت وایمان به قرآن، انس با قرآن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی است که بهترین کاردر این عرصه وقف قرآنی است.

در این همایش از تعدادی از واقفان، متولیان، مستأجران و هیئت امنا، خادمان فعال و خیران بقعه ساز، رکارخانه داران، مهندسان، پزشکان، مدیران، اساتید و فرهنگیان و حامیان و یاوران وقف در هر حوزه تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها