حجت الاسلام عباسی گفت: حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) از سلسله انبیاء و ائمه اطهار(علیهم السلام) است و این بانوی کریمه دارای شخصیت معنوی بالا و علم الهی است.
کد خبر: ۹۱۹۷۴۶۲
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

  به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس امور دینی و مذهبی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان گفت: حضرت معصومه (سلام الله علیها) از معدود بانوانی در تاریخ اسلام است که از سوی امام معصوم مورد تکریم قرار گرفته است.

حجت الاسلام مصطفی عباسی افزود: زیارتنامه ایشان از سوی امام رضا(علیه السلام) صادر شده است و همچنین سایر روایاتی که از امام هشتم و نهم در مورد آن حضرت آمده گویای مقامات بلند این بانوی بزرگوار جهان اسلام است.  

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که حول شخصیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) مطرح است، این است که چه رازی در زیارت آن حضرت نهفته است و چرا زیارت این بانوی بزرگوار بهشت را برای انسان تضمین می کند؛ لذا آیت الله جوادی آملی در باره این موضوع می گوید: راز اینکه وجود مبارک امام هشتم و امام نهم(علیهم السلام) فرمودند هر کس کریمهٴ اهل‌بیت فاطمهٴ معصومه (سلام الله علیها) را زیارت کند بهشت برای اوست، این است که او اهل ولایت است اگر کسی پیوند ولایی با دودمان عصمت و طهارت داشت، می‌کوشد که رایحه ولایت و طعم ولایت در هستی او پدید آید و خود جزء اولیای الهی بشود اگر کسی جزء اولیای خدا شد «ولیّ‌الله» شد بهشت مشتاق او است.   

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) مظهر عصمت و نجابت است ایشان از سلسله انبیاء و ائمه اطهار(علیهم السلام) بوده و این بانوی کریمه دارای شخصیت معنوی بالا و علم الهی است.

این کارشناس تصریح کرد: هجرت این بانوی بزرگوار به ایران و توقفشان در قم نقطه عطفی است که جغرافیای تشیع را تغییر داده از این رو داشتن حوزه علمیه قوی و اثر گذار در سطح بین‌المللی در شهم قم از برکات وجود این بانوی بزرگوار در ایران اسلامی است وشهر قم به برکت وجود حضرت معصومه(س) پیام شهادت، جهاد، اجتهاد و اسلام را به سراسر جهان منتشر می‌کند. 

ارسال نظرات