فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: امروز شرایط ما برای مقابله با آمریکا، شرایط بسیار خوبی است و دشمنان ما هر کاری که می‌کنند، سیلی می‌خورند که این نتیجه مقاومت ملت ما و توجه به راه شهداست.
کد خبر: ۹۱۹۷۴۳۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ،  در یادواره شهدای امنیت که در مسجد «لیلةالقدر» تهران برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان، تمام ملت‌های تحت ستم خود را در سختی قرار می‌دهند، اظهار داشت: امروز می‌بینیم که مصر، لیبی و برخی کشورهای دیگر که نه سفارت آمریکا را تسخیر کرده‌اند و نه شعار «مرگ‌بر آمریکا» می‌دهند، درحالی که حتی سر تعظیم هم در برابر آمریکا فرود آورده‌اند؛ اما مردم‌شان با مشکلات زیادی همراه هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا در برابر تفکر انقلابی و آموزه‌های دینی مردم ما ایستادگی کنند، افزود: آن‌ها برای کشور ما برنامه‌ها داشتند و در نقشه «خاورمیانه بزرگ» می‌خواستند کشورمان را به پنج قسمت تقسیم کنند و هیچ ترسی هم از قتل، غارت و کشتار ندارند.

سردار یزدی تصریح کرد: دشمنان دروغ می‌گویند که «گزینه نظامی روی میز است»؛ در حالی که در برابر ایران، هیچ‌گاه جرأت نداشتند که «گزینه نظامی» را روی میز قرار دهند و سال‌هاست که ناوهای آن‌ها در خلیج فارس حضور دارند؛ اما هیچ‌گاه جرأت نکردند که اقدامی علیه ایران کنند.

وی گفت: دشمنان یک روز به منطقه ما آمده بودند و می‌گفتند که ما می‌خواهیم امنیت این منطقه را تأمین کنیم و کشورها را از مردم ایران و انقلاب اسلامی ترسانده بودند و کشورهای مرتجع منطقه پول‌های نفتی خود را در اختیار آمریکا و همراهانش گذاشتند؛ اما دیدیم که وقتی هواپیمای مدرن آمریکایی وارد کشورمان شد، بسیجیان و پاسداران آن را ساقط کردند.

سردار یزدی ادامه داد: تا چند روز بعد از ساقط کردن هواپیمای آمریکایی، آن‌ها می‌گفتند که اصلاً هواپیمایی از ما ساقط نشده است؛ اما وقتی قطعات تکه‌تکه شده آن را از کف خلیج فارس بیرون آوردیم و به نمایش گذاشتیم، ناچار شدند به اسقاط هواپیمای خود اعتراف کنند و امروز در منطقه به سخره گرفته می‌شوند که شما امنیت خود را نمی‌توانید برقرار کنید، حالا آمده‌اید و می‌خواهید امنیت ما را تأمین کنید.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه هرجا در کشور، منطقه و عرصه‌های بین‌الملل توفیقی داشته‌ایم با توسل به آموزه‌های دینی و به‌برکت تفکر بسیجی و انقلابی و توجه به دستورات امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و راه شهدا بوده است، گفت: اما هرجا شکست و ناکامی داشتیم به این دلیل بوده است که مسئولان ما به آموزه‌های دینی، تفکر بسیجی و انقلابی، راه امام و رهبری و نیز به راه شهدا، بی‌توجهی کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز شرایط دشمن بسیار شکننده شده است، تصریح کرد: دشمن امروز مستاصل شده است و تمام نقشه‌هایی که می‌کشد، توسط مردم انقلابی ایران نقش بر آب می‌شود.

سردار یزدی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند بعد از عراق و سوریه به سمت ایران بیایند؛ اما شکست خوردند، گفت: فرزندان ما، خانه و کاشانه خود را رها کردند و هزاران کیلومتر دورتر رفتند تا نکند که دشمن وارد خاک کشورمان شود.

وی ادامه داد: دشمنان داعش را ایجاد کردند و می‌خواستند آن را مانند یک غده سرطانی، سال‌های سال در منطقه حفظ کنند؛ اما با شکل‌گیری بسیج جهان اسلام، نه‌تنها داعش نابود شد، بلکه آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهای دیگر حامی داعش، سیلی خوردند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با تأکید بر اینکه الحمدلله امروز در شرایط خوبی قرار داریم، اظهار داشت: البته وضعیت اقتصادی ما به‌دلیل فشارهای خارجی و تحریم‌ها و همچنین بی‌تدبیری‌ها، سستی‌ها و سوءمدیریت‌ها، شرایط خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: از کسانی که باید به فکر معیشت مردم باشند و باید در این راستا تلاش می‌کردند؛ اما سستی و بی‌تدبیری کردند، گلایه داریم.

سردار یزدی با بیان اینکه در فتنه اخیر، آمریکا و همه عواملش اعم از سلطنت‌طلب‌ها، کشورهای مرتجع و منافقین آمده بودند که با اراذل و اوباش، کاری که در سوریه و عراق کردند را در ایران بکنند، گفت: اما مردم ما فهمیدند و پیام به‌موقع رهبر معظم انقلاب اسلامی، صف مردم را از اغتشاش‌گران جدا کرد.

وی تأکید کرد: امروز شرایط ما برای مقابله با آمریکا، شرایط بسیار خوبی است و دشمنان ما هر کاری که می‌کنند، سیلی می‌خورند که این نتیجه مقاومت ملت ما و توجه به راه شهداست.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه جوانان ما برای به خدمت کشور آماده هستند، گفت: وقتی که سیل یا زلزله می‌آید و وقتی که قرار است کار جهادی انجام شود، همین جوانان بسیجی هستند که در میدان حضور دارند؛ در عرصه علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی نیز جوانان هستند که به میدان می‌آیند و دشمن نیز نگران همین حضور است و با فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای، می‌خواهد جوانان ما را از دین و انقلاب اسلامی دور کند.

وی با اشاره به فتنه‌های سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و فتنه اخیر، گفت: دشمنان دیدند که جوانان ما در هر فتنه‌ای با تأثیر بر آموزه‌های دینی و ولایتمداری، به آن‌ها سیلی زدند.

سردار یزدی تأکید کرد: دشمنان وقتی جوانان ما را در سوریه و عراق به اسارت می‌گرفتند، دست و پای آن‌ها را زنده‌زنده قطع می‌کردند و در آتش آن‌ها را می‌سوزاندند و وقتی شهید «حججی» را به اسارت گرفتند، منتظر بودند که وی التماس کند؛ اما شهید حججی آن‌ها را در حسرت یک التمال و یک قطره اشک گذاشت.

وی با بیان اینکه امروز موشک‌هایی که شهید «طهرانی مقدم» برای ما به یادگار گذاشت، آمریکایی‌ها را به هراس انداخته است، گفت: اما مقاومت، تفکر بسیجی، آرزوی شهادت و ولایتمداری، بیشتر به دل دشمن هراس می‌اندازد.

سردار یزدی خاطرنشان کرد: دشمن با این فتنه اخیر می‌خواست مردم را در مقابل رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دهد، در حالی که امام خامنه‌ای آبروی خود را مقابل بی‌تدبیری دیگران گذاشتند که امنیت کشور حفظ شود.

 

ارسال نظرات