مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: برای تقویت کار دانشجویی، اولین چیزی که نیاز است، سواد و مطالعه میباشد.
کد خبر: ۹۱۹۷۳۷۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، عبدالله گنجی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود در سالن پورسینای این دانشگاه برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه دانشجویان انقلابی ، باید فرق منتقد ، مخالف و معاند را بدانند و بتوانند به درستی تشخیص دهند اظهار کرد: هنر دانشجویان انقلابی این است که بتوانند معاند را به مخالف و مخالف را به منتقد تبدیل کند.
وی افزود: دانشجویان انقلابی باید همه دانشجویان را به رسمیت بشناسند حتی اگر مورد تایید و مقبول ان ها نباشد .
این فعال سیاسی با بیان اینکه دانشجوی منعطف ، کم تجربه و منتقد، چپ است گفت: جریان دانشجویی از سال ۱۳۷۵ به بعد به جای اینکه مرجعیت داشته باشد یک جریان پیرو بوده است و علت این اتفاق هم عدم مطالعه و درگیر روزمرگی بودن می باشد.
وی با تذکر به مسؤولان اظهار کرد: کسانی که نگذارند کرسی آزاداندیشی در دانشگاه شکل بگیرد خائن هستند.
گنجی تصریح کرد: برای تقویت کار دانشجویی، اولین چیزی که نیاز است، سواد و مطالعه میباشد.
وی تاکید بر اینکه فقر تئورئیک، تزریق پذیری می شود و منجر به تاثیر پذیری از بیرون خواهد شد، به اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: اردوهای جهادی ، میدان معنویت، ایثار ، کمک خواهی و تخلیه انرژی و روحیه بخشی، به جوانان دانشجو میباشد.
مدیر مسؤول روزنامه جوان با تاکید بر اینکه دانشجو محافظه کار نیست افزود: اگر مبنای کار اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را گفتگو، مباحثه و مطالعه بگذارید ، به نتیجه خواهید رسید. چرا که مطالعه، احساس نیاز از درون است نه چیزهای کلیشه ای.
در این مراسم برنامه های متنوع فرهنگی هنری به مناسبت روز دانشجو با حضور مسؤولین دانشجویی شهرستان برگزار شد.
لازم به ذکر است ۱۶ آذر سال ۱۳۵۷ توسط رژیم ستم شاهی سه دانشجو در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و این در به عنوان روز دانشجو در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها