دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه عملکرد‌های دوگانه، محافظه‌کاری و بی‌تدبیری آن‌ها را به انزوا می‌کشاند گفت: دانشجویان عملکرد کاندیداهای انتخابات مجلس را به خوبی رصد کرده و به افرادی رای دهند که بتوانند مجلسی کارآمد و اثرگذار را تشکیل دهند.
کد خبر: ۹۱۹۷۳۶۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

مهدی مدیری در گفتگو با خبرنگار بسیج در رشت با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو تصریح کرد: مبنای نظام سلطه دوقطبی سازی جهان است.

 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای سلطه بر سراسر جهان به کار گرفته است گفت: دانشجو استعمار را فقط به معنای نظامی آن نمی‌بیند بلکه خود را باید در مقام افسری ببیند که در راستای مبارزه با استعماری آتش به اختیار عمل کند.

 

مدیری لازمه حضور موثر دانشجویان در میادین گوناگون را دارا بودن بصیرت سیاسی و دوری از سیاست‌زدگی دانست و افزود: امروز منویات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب بوده و اهداف انقلاب را مشخص می‌کند.

 

وی با اشاره به نقش دانشجویان در مسیر تحقق گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: دانشجو در گام دوم، انقلاب را صدایی جدید می‌داند که فطرت آدمی را صدا می‌زند و او را از هر تجدید نظر و انفعالی به دور می‌داند. تغییر اندیشه و آرمان کاملا چیز بدیهی‌ای است و ریزش‌ها را در راه عدالت و مبارزه با فساد همانند دوران صدر سالام طبیعی است. اما مسئله دانشجو این است که چه اتفاقی افتاده است؟! آمریکا آمریکا نیست یا آن آرمان‌ها، آن آرمان‌ها نیستند؟!

 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان عنوان داشت: امروز پرسش ما این است که چرا برخی از دانشجویان اسبق، آرمان‌های انقلابی خود را به یاد نمی‌آورند.

 

مدیری با تاکید بر اینکه امروز پرهیز از ناامیدی لازمه پیشرفت و تحقق اهداف انقلاب است ابراز داشت: مصداق بارز امیدواری جوانان و دانشجویان بسیجی حضور بی‌چشم‌داشت آن‌ها در مناطق محروم و خدمت‌رسانی به مردم است.

 

وی اظهار داشت: دانشجو باید آرمان‌ها را طلب کند، خواهان استقلال باشد، خواهان آزادی باشد، رفع تبعیض کند و فریاد عدالت خواهانه سر دهد، اما بداند که شیخ فضل الله‌ها از مشروطه‌ای پرهیز می‌کنند که آزادی و عدالت را به شکل غربی آن معنا کند.

 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان بهره‌مندی از ظرفیت دانشجویان را موجب ارتقاء جامعه دانست و افزود: دانشجویان باید به این نکته توجه کنند که عملکرد‌های دوگانه، محافظه‌کاری و بی‌تدبیری آن‌ها را به انزوا می‌کشاند.

 

مدیری با بیان اینکه مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی از جمله وظایف اصلی دانشجویان است تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، از دانشجویان میخواهیم تا عملکرد کاندیداهای انتخابات مجلس را به خوبی رصد کرده و به افرادی رای دهند که بتوانند مجلسی کارآمد و اثرگذار را تشکیل دهند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات