یادداشت روز:

مدرسه عشق پناه مستضعفان و امید محرومان

حضور بسیج در تمامی عرصه ها حلال مشکلات کشور است و باید خون احیاگر بسیج در رگ های تمامی سطوح جامعه به خصوص سازمان ها جاری شود .
کد خبر: ۹۱۹۷۲۷۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، یوسف علی بیگی، مدیر سازمان بسیج رسانه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در یادداشتی نوشت: زمستان در جای جای کشور منشا خیر و برکت است و یاد آور خاطراتی خوش از روز‌های برفی و بارانی، اما اینجا در شرقی‌ترین نقطه از جغرافیای ایران اسلامی زمستان یعنی آغاز قصه‌ای پر غصه، قصه‌ای از جنس کمبود گاز مایع، کمبودی که شهروندان برای دستیابی به آن مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی و چند ساعته هستند.

تا سال ۱۳۹۳ استان سیستان و بلوچستان تنها استان کشور بود که از نعمت گاز شهری بی بهره بود و این مساله مشکلات فروانی را برای مردم این استان به وجود آورده بود تا اینکه بالاخره در سال ۹۳ پس از رسیدن خط لوله گاز به ایرانشهر مردم این شهر از نعمت گاز بهره‌مند شدند، اما باقی استان همچنان از نعمت گاز بی بهره بودند.

این موضوع تا پایان سال ۹۵ همچنان ادامه داشت تا اینکه بالاخره با تبلیغات فراوان در تاریخ ۱۰ اسفند سال ۹۵ با حضور رئیس جمهور مشعلی در میدان گاز شهر زاهدان روشن شد، اما تاکنون که در آذر ماه سال ۹۷ قرار داریم همچنان مشکل گاز در این شهر وجود دارد و روند گازرسانی به منازل مردم نیز بسیار کند است و از آن بدتر این است که هیچ مسئولی از شرکت گاز در این خصوص پاسخگو نیست و حالا نکته اساسی این است که مردم برای رفع مشکلشان باید به کجا مراجعه کنند؟

بسیاری از مردم شهر‌های سیستان و بلوچستان در فصل سرما از نخستین دقایق بامداد در مقابل شرکت‌های سیلندر پر کنی تجمع می‌کنند و با خروج هر خودروی حامل گاز به یکباره کاروانی از خودرو‌ها و موتورسواران کپسول به ترک، برای دستیابی به سیلندر‌های طلایی رقابتی سنگین همچون ماراتن را در خیابان‌های شهر به نمایش می‌گذارند راه را بر یکدیگر سد می‌کنند و سعی می‌کنند تا برنده این ماراتن حتی به قیمت درگیری و نزاع با یکدیگر باشند.

اگر چه در سایر شهر‌های کشور با چرخاندن یک پیچ در منزل می‌توان به گاز دسترسی داشت، اما در این استان سال‌ها است که به دست آوردن یک کپسول گاز در زمستان به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.

همه ساله با سردی هوا سرویس دهی شرکت‌های گازرسانی استان مختل، بازار دلالان سیلندر‌های گاز داغ و آمار نارضایتی و شکوائیه شهروندان را افزایش می‌دهد. قیمت هر سیلندر ۱۱ کیلویی در زاهدان هفت هزار و هشتصد تومان نرخ گذاری شده، اما دلالان این سیلندر‌ها را تا قیمت ۲۰ الی ۴۵ هزارتومان به دلیل نیاز مردم به گرما می‌فروشند.

دلایل را که بررسی میکنیم فروش غیرقانونی گاز توسط خودرو‌های توزیع کننده است که به دکه‌ها و مغازه‌های فروش آزاد کپسول را با قیمت بالاتری می‌فروشند و حالا با گران شدن بنزین و استقبال بیشتر رانندگان از خودرو‌های حادثه ساز و غیر استاندار گازسوز با گاز مایع به نظر می‌رسد این مشکل دامنه وسیع تری به خود گرفته است.

با افزایش مشکلات دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان به این موضوع ورود کرد و نسخه درمان را استفاده از ظرفیت بسیجیان در ساماندهی وضعیت توزیع گاز و جلوگیری از بروز تخلف در این شهرستان دانست.

بسیجیانی که روزی در جبهه‌های حق علیه باطل صفوف دشمن را در هم شکستند حالا وظیفه خود را شکستن صف‌های گاز و کوتاه کردن دست دلالان و قاچاقچیان سود جو می‌دانند.

بسیجیانی که روزی سوار بر تانک و زره و نفربر‌های جنگی بودند حالا سوار بر خوردرو‌های حامل سیلندر‌های گاز کما فی السابق زیاده خواهان را ناکام بگذارند.

حضور بسیج در تمامی عرصه‌ها حلال مشکلات کشور است و باید خون احیاگر بسیج در رگ‌های تمامی سطوح جامعه به خصوص سازمان‌ها جاری شود.


یادداشت روز/ یوسف علی بیگی مدیر سازمان بسیج رسانه استان سیستان و بلوچستان
ارسال نظرات