خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

آرمانخواهی؛ فریضه دانشـــجوی انقلابی و تشـــکل های دانشجویی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهارداشت: آرمانخواهی؛ فریضه دانشـــجوی انقلابی و تشـــکل های دانشجویی است.
کد خبر: ۹۱۹۷۲۴۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در جلسه درس اخلاق و معنویت طلاب و روحانیون حوزه علمیه طالبیه تبریز، آرمانخواهی را فریضه  دانشـــجوی انقلابی و تشـــکل های دانشجویی دانست و گفت: دانشجوی انقلابی باید وظایفش را در قبال خودش به عنوان یک جوان و دانشجوی انقلابی بداند.

وی افزود: جوان و دانشجوی انقلابی باید نقش خود را در قبال تشـــکل انقلابی دانشجویی که در آن فعالیت می کند، بداند و سرانجام به انجام وظیفه در محیط دانشگاه بپردازد.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود به هجرت تمدن ســـاز حضرت معصومه(س) به شـــهر قم اشاره و بیان کرد: این هجرت به قدری مهم است که امام صادق(ع) بشارت وجود بابرکت حضرت معصومه(س) را قبل از میلاد امام کاظم(ع)،  داده و تصریح می فرمایند به یمن هجرت ایشـــان، قم حرم ما اهل بیت(ع) و به مثابه کوفه ای دیگر، مرکز تولید فرهنگ اســـلام ناب و بسط و نشر جهانی آن و زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) خواهد شد.

امام جمعه تبریز در ادامه به معنای لغوی بصیرت پرداخت و گفت: از تدبر در آیات قرآن و سخنان بزرگان دین به این نتیجه می رسیم که بصیرت تنها این نیست که ببینیم و بشنویم، بلکه باید از عبرت ها پند گرفت تا عبرت دیگران نشد.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: عقل تنها راه نجات و هدایت گر بشر به راستی ها و خیرخواهی است. انسان اگر چشم ظاهر نداشته باشد، اما با شناخت و بصیرت به هدف آفرینش و محیط پیرامونش بنگرد و بیندیشد، در زندگی موفق خواهد بود و دیگران را نیز می تواند هدایت کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها