یادداشت دانشجویی//مسعود شهنواز
16آذر نماد بیداری انسان‌هایی آگاه بر تاریکی‌های زمانه خویش و نماد همیشه در صحنه و هوشیار بودن دانشجو و دانشگاه در تمامی تحولات کشور است. طاغوت و سیاهی، ظلم و بیداد تا دل‌های روشن در میان نباشد از میان نمی‌رود. این سرود شوم قرن‌هاست که بر جهان و ملت‌ها سایه افکنده است.
کد خبر: ۹۱۹۷۱۹۹
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان،16 آذر روزی است که لاله‌های وطن در خون افتادند و جنازه‌شان بر پای مستکبران و مستبدان همچون خیمه‌های سوخته آرام گرفت. دانشجوی ایرانی در طول تاریخ معاصر اثبات کرده است که بینشی عمیق نسبت به اوضاع موجود در اجتماع دارد و به موقع و پیشاپیش همگان واکنش نشان داده است.

 

دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی‌رسانی و مبدا تحولات کشور است. استقلال و آزادی و امنیت فضای دانشگاه به موازات استقلال،‌ آزادی و امنیت روانی و اخلاقی جامعه است. محدود کردن دانشگاه به معنای عدم تحرک و پویایی جوانان انقلابی و مسلمان ماست.

 

امروز جنبش دانشجویی کشور بیش از هر زمان دیگری به استقلال و استکبار ستیزی نیاز دارد و اما استقلال دانشجوی امروز نباید ابزار دست احزاب و گروه های سیاسی قرار گیرد. بدخواهان استقلال جنبش دانشجویی دو دسته‌اند . عده ای که با مستمسک قرار دادن شعارهایی چون آزاد بودن دانشجو و فضای باز سیاسی و مفاهیمی مشابه، بدون داشتن حتی ذره ای اعتقاد قلبی به آن، در پی ایجاد جایگاه اجتماعی طرفداران در جامعه دانشجویی و به دنبال مطامع و اغراض سیاسی خود می باشند. و دسته دوم که با درک غلط از ویژگی ها و شرایط حاکم بر محیط دانشجویی در راستای ایجاد محدودیت خودساخته علیه این جنبش پاک بوده و مع‌الاسف این تصمیمات را به نظام منتسب می نمایند.همان هایی که برای سخنرانی در جمع دانشگاهیان کل محیط دانشگاه را دیوار میکشند و اجازه صحبت به دانشجویان را نمی‌دهند. طبیعی است که شناور شدن جنبش دانشجویی در بین این دو دسته ره به ترکستان خواهد برد و باری از مشکلات کشور برنخواهند داشت.

 

پیروزی های جبهه مقاومت و نابودی داعش حکایت از آن داشت که استقامت راه پیروزی و سعادت است و برهمگان اثبات نمود که میشود وعده ای داد و برای تحقق آن؛ سر و جان داد.

 

وقوع زلزله در غرب کشور نشان داد که مردم ایران زمین همچون همیشه پشتیبان و همدل و همراه کنار همدیگر هستند و کم کاری دولتمردان را جبران نمودند و بسی باعث تأسف بود که عده ای از غم و مصیبت مردم نیز به دنبال اغراض سیاسی خود بودند و برخی نیز به جای کمک رسانی مطلوب و انجام وظایف، در پیله های خود فرورفته بودند.

 

اما چند جمله ای خطاب به مسئولین دانشگاه و شما دانشجویان گرامی: مشکلات صنفی و کمبود امکانات رفاهی و ورزشی بر همگان آشکار است و با این توجیه که اصلاح و بهبود شرایط موجود زمانبر است از پرداختن مفصل به آن اجتناب میکنیم

 

مسئولین محترم دانشگاه نیک مستحضر هستید که فلسفه وجودی دانشگاه، همین دانشجویان هستند و این دانشجو است که به مسئولینی چون شما موجودیت میدهد و حال در همین دانشگاه هستند عده ای اندک که به این مسئله واقف نیستند به همین منظور انتظار میرود که مسئولین امر تدابیری را در این خصوص اتخاذ نمایند که مانع از نابودی و تباهی دانشگاه و زندگی دانشجویان شود.

 

همانطور که در بیانیه سال قبل آمده بود مشکلات صنفی بسیاری وجود دارد کع موجب دلنگرانی و عدم رضایت دانشجویان شده است و هیچ اقدامی ن تنها صورت نگرفته بلکه تشدید نیز شده حال امید است که مسئولین محترم ، با اتخاذ تصمیماتی مناسب قدم در این راه بگذارند

 

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه صوفی رازی زنجان،‌ضمن پاسداشت روز ۱۶ آذر ،‌روز استکبار ستیزی  عهد قدیمی خود را بامقام عظمای ولایت،‌حضرت امام خامنه ای ، آرمانهای امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب تازه می‌کند و همنوا با شهدای دانشگاه تهران زمزمه می‌کند که :‌تا شرک و کفر هست، ‌مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم..

 

و من الله توفیق

 

مسعود شهنواز

معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری دانشگاه صوفی رازی استان زنجان

 

ارسال نظرات