نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: آینده این کشور به دست باکفایت جوانان و دانشجویان نخبه، فداكار و تلاشگر است که نباید نگاه به غرب، آمریکا و اروپا داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۹۷۱۶۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت امام حسن عسگری(ع) و دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: امام حسن عسگری (ع) در نامه ای به شیعیان خود فرمودند"پیروان ما به سه گروه تقسیم می شوند" یکی از این گروه انسان های اهل بصیرت، هوشیار و دارای چشم بینا هستند.
وی با تاکید بر اینکه انسان های بصیر درست تشخیص داده و به درستی نیز عمل می‌کنند، افزود: انسان های بابصیرت با تمام وجود به قرآن و ولایت تمسک می‌جویند، پناهگاه و ملجأ آنان اهل بیت(ع) هستند؛ کسانی که حافظدین‌شان، مطیع امر مولا، عدالت پرور و همه وجودشان غرق به عشق خدا، تکلیف و وظیفه است.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه تشییع اهل بصیرت است، تصریح کرد: انسان‌های بابصیرت نجات دهنده هستند؛ ما علمدار و پرچمدار داریم و حزب باد نیستیم. اهل بیت(ع) مسیر را برای ما مشخص کرده‌اند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخشی از سخنان خود به 16 آذر و روز دانشجو اشاره کرد و گفت: این روز، روز بزرگی در تاریخ کشور ما است؛ حرکت دانشجویان در قیام 16 آذر در زمره حرکات ضد استکباری است. این روز نماد استقامت، انقلابی بودن و ولایی بودن دانشجویان در طول تاریخ است.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه علم و پیشرفت گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران و با همت دانشجویان امروز پیشرفت‌های شگرف در عرصه‌های گوناگون علمی و پژوهشی در کشور حاصل شده است. امروز به برکت انقلاب بیش از 10 میلیون فارغ‌التحصیل رشته های عالیه داریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: پیش از انقلاب تعداد دانشجویان کشور تنها حدود 150 هزار نفر بود. قبل از انقلاب ما علم پزشکی نداشتیم و نیاز خود را در این بخش از بیگانگان طلب می‌کردیم ولی امروز به برکت انقلاب پزشکی ایران در رده‌های اول جهان است. شاید ابزار نداشته باشیم ولی از نظر علم پزشکی پیشرو هستیم.
آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه دانشجويان سرمايه‌ها و اميد کشور هستند که آينده كشور و نظام اسلامی را می‌سازند، گفت: آینده این کشور به دست باکفایت جوانان و دانشجویان نخبه، فداكار و تلاشگر است که نبابد نگاه به غرب، آمریکا و اروپا داشته باشند بلکه همه باید با انگیزه و اراده‌های قوی کشور را به اوج پیشرفت همه جانبه برسانیم.
وی استکبارستیزی، مبارزه با صهیونیزم و ارتجاع منطقه و دست نشانده‌های اسرائیل و آمریکا در منطقه بسیار مهم دانست و افزود: مبارزه با شرک، بدعت‌ها، مبارزه با وهابیت تکفیری و هر نوع ارتجاعی که بخواهد جامعه اسلامی را به عقب برگرداند، مبارزه با فساد، مبارزه با چالش‌های اجتماعی، مبارزه برای تحقق عدالت و ...نیز امری بسیار مهم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه همه بایستی دست به دست هم دهیم و فساد را به صورت بنیانی از بین ببریم، گفت: جامعه اسلامی جایی برای فساد نیست، نفوذ و فساد سم مهلکی است که باید مراقب بود و با آن برخورد شود.
آیت الله دری نجف آبادی به هفته پژوهش هم اشاره کرد و گفت: همه دانشجویان به پژوهش توجه داشته باشند؛ با پژوهش می‌توانیم شکاف‌های علمی را پیش و از بیگانگان بی‌نیاز شویم.
وی با تاکید بر اینکه همگی بایستی توجه داشته باشیم که محوریت نظام اسلامی با رهبری انقلاب است، گفت: همه از قوای سه گانه تا مردم باید تحت فرمان رهبری باشیم و زیر نظر ولایت عمل می کنیم؛ در حوادث اخیر شاهد بودیم که سخنان حکیمانه رهبری آرامش را به جامعه برگرداند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در ادامه به اجلاس منطقه‌ای مدرسین حوزه علمیه نیز اشاره کرد و گفت: این اجلاس هفته گذشته در اصفهان برگزار شد؛ دغدغه تمام افرادی حاضر در اجلاس سرفرازی اسلام و امت اسلام بود. می خواهیم اسلام سرافراز باشد تا امت سربلند باشد.
آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: خداوند به برکت خون شهدا فرصت بزرگی به ما داده است. باید قدر این فرصت را بدانیم و پاسدار اسلام و مدافع معنویت و کرامت انسانی باشیم. جوانان عزیز امیدهای این کشور هستند لذا برای خدمت به ملت باید تلاش کنید.

 

 

ارسال نظرات