بارش برف و باران از بعد از ظهر جمعه در سراسر استان کردستان آغاز شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد و پیش بینی می‌شود که این روند تا سه شنبه هفته جاری همچنان ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۹۷۱۶۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  موج جدید بارشی از ابتدای روز گذشته وارد استان کردستان شد و پیش بینی می‌شود که این وضعیت و شرایط جوی تا روز سه شنبه هفته جاری نیز ادامه داشته باشد.

بارش باران و برف در استان کردستان طی آذر ماه در چندین بازه زمانی صورت گرفته است که این موج جدید بارشی به ویژه در ارتفاعات باعث سفیدپوش شدن کوه‌ها و بلندی‌های این استان شده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به وضعیت جوی حال حاضر استان، گفت: بررسی خروجی مدل‌های پیش بینی عددی و نقشه‌های پیش یابی، بیانگر ورود سامانه بارشی از صبح روز جمعه به استان بود که بطور متناوب تا بعد از ظهر روز سه شنبه سبب افزایش پوشش ابر، وزش باد و بارش باران و برف (در ارتفاعات و گردنه‌ها و نیمه شمالی استان اغلب برف)، احتمال رعد و برق و افت دما می‌شود.

رحیم صدیقی اظهار داشت: بیشترین فعالیت این موج بارشی از عصر روز گذشته تا صبح روز سه شنبه پیش بینی شده و بارش باران و برف ممکن است باعث لغزندگی جاده ها، مه آلودگی و کاهش دید، کولاک برف در ارتفاعات، اختلال تردد در محور‌های مواصلاتی و آبگرفتگی‌های موقت در نوار غربی استان شود.

وی افزود: همچنین با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی، تا سه شنبه هفته جاری با استقرار سامانه بارشی بر روی سطح منطقه به تناوب شاهد ابری و مه آلود شدن آسمان، گاهی وزش باد، در بعضی ساعات بارش باران و برف، کولاک و کاهش دید در گردنه‌ها و ارتفاعات استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان ادامه داد: انتظار داریم مقدار بارش‌ها طی روز شنبه تا صبح یکشنبه و برای مناطق غربی، شمالی و تا حدی جنوبی استان همچون (مریوان، سروآباد، کامیاران، منطقه سارال، بانه و بیجار) نسبت به سایر نواحی قابل توجه‌تر باشد.

صدیقی یادآور شد: از ظهر یکشنبه تا روز سه شنبه از میزان بارش‌ها کاسته شده و به شکل پراکنده بخصوص برای نوار غربی استان پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین بعلت سرد بودن هوا طی این مدت، نوع بارش‌ها بخصوص در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف بوده و از لحاظ دمایی نیز تا اواخر هفته آینده دما بطور میانگین در طول شبانه روز چهار تا شش درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات