در مراسم سوگواری وفات کریمه اهل بیت عنوان شد:

حضرت فاطمه معصومه(س) شفیعه شیعیان است

آئین سوگواری سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ناحیه مقاومت عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۷۱۵۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سالروز سالگرد وفات کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها) در نماز خانه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم ناحیه مقاومت عشایری برگزار شد.

در این مراسم جانشین ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان ضمن تسلیت به مناسبت سالروز کریمه اهل بیت علیه السلام حضرت معصومه سلام الله علیه گفت: حضرت معصومه (سلام الله علیها) دختر گرامی امام موسی کاظم (علیه السلام) در سال 173 (ه ق) در مدینه منوره به دنیا آمد.ایشان بانویی سخنور، معلمی توانا و در زهد و تقوا برجسته بود .

بیژنی بیان داشت:حضرت معصومه (سلام الله علیها) یک سال بعد از ورود برادرش امام رضا (علیه السلام) به خراسان، به قصد دیدار وی از مدینه به سمت خراسان حرکت کرد، امّا پس از حوادثی که در شهر ساوه برای آن حضرت پیش آمد بیمار شد.

وی ادامه داد: چون حضرت معصومه(سلام الله علیها)  در شرافت و فضیلت شهر قم احادیثی را از پدران بزرگوار خود شنیده بود، عزم این شهر کرد و پس از 17 روز توقف در قم، به ملکوت اعلا پیوست.

آن حضرت در قم مدفون است وآرامگاه با شکوه دختر امام کاظم (ع) در قم ، محفل و زیارتگاه عاشقان و دلسوختگان و دانشمنمدان و علمای با فضیلت است، همچنین حوزه مهم علمی و دینی قم در کنار حرم آن حضرت شکل گرفته است .

جانشین  ناحیه عشایری در ادامه به ذکر احادیثی در وصف حضرت مصعومه (سلام الله علیها) پرداخت و بیان کرد: همانطور که امام صادق (علیه السلام) فرمودند: مارا حرمی است وآن ((قم ))است و به زودی بانویی از فرزندان من به نام فاطمه در آن دفن خواهد شد؛ هر کس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب شود.

وی در پایان گفت: حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمودند: همه شیعیان من با شفاعت او ( فاطمه معصومه) وارد بهشت خواهند شد.

ذکر روضه و مرثیه در سوگ وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از دیگر برنامه های این مراسم در نمازخانه ناحیه مقاومت عشایری استان چهارمحال و بختیاری بود.

 

ارسال نظرات