نماینده ولی فقیه استان البرز با تأکید بر اینکه جنبش دانشجوئی باید جلودار حرکت جهادی و روبه‌پیشرفت علمی کشور باشد، گفت: آینده برای جوانان است و حضرت امام رضوان‌الله علیه فرمودند:دانشجوها ذخایر این ملت هستند، مقدرات مملکت ما در آینده به دست دانشجویان امروز است.
کد خبر: ۹۱۹۷۱۴۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج  ، آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پانزدهم آذرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به شانزدهم آذرماه روز دانشجو، بیان داشت: شانزدهم آذرماه روزی که رژیم منحوس و پلید پهلوی دانشجویان معترض به حضور آمریکائی‌ها در دانشگاه را به شهادت رساند که این سرآغاز جنبش دانشجوئی در سال ۱۳۳۲ شد.

وی در ادامه به بیان شاخصه‌های جنبش دانشجویی پرداخت و اظهار داشت: جنبش دانشجویی که مطالبه گر، استکبارستیز، عدالت‌خواه آرمان‌گرا، حرکت آفرین و جریان ساز در مسیر اهداف بلند اسلام و انقلاب نباشد و دغدغه جامعه و معضلات اجتماعی را نداشته باشد؛ جنبش نیست.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه جنبش دانشجوئی باید جلودار حرکت جهادی و روبه‌پیشرفت علمی کشور باشد، افزود: آینده برای جوانان است و حضرت امام رضوان‌الله علیه فرمودند: «دانشجوها ذخایر این ملت هستند، مقدرات مملکت ما در آینده به دست دانشجویان امروز است» لذا چنین جایگاهی باید خیلی کار کند و بصیر و بینا باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه روشنگرایانه دانشجو در کشور، اذعان داشت: دانشجویان می‌توانند کشور را از وابستگی‌های اقتصادی و فرهنگی نجات دهند.

وی در ادامه بابیان اینکه دشمنان نظام اسلامی در این عرصه سنگ‌اندازی و مشکل‌آفرینی می‌کنند، تأکید کرد: نباید به این سنگ‌اندازی‌ها توجه کرد چراکه ملت ما راه خودش را پیداکرده و باتحمل همه سختی‌ها پرشتاب، بالنده و محکم به سمت جلو حرکت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: امروز غرب و استکبار جهانی، آمریکا و اسرائیل و ارتجاع کثیف منطقه در چنبره قدرت منطقه‌ای ایران گیر افتاده‌اند و این هزینه‌هایی که در لبنان، سوریه و عراق می‌کنند برای فرار از این میدان مینی است که در داخل آن افتاده‌اند و نه راه پس و نه راه پیش دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به سخنی از «هنرى کسینجر» سیاستمدار کهنه‌کار و استراتژیست صهیونیستی آمریکایى، گفت: این سیاستمدار آمریکایی با یک بیان پر از حیله و تفرقه‌آمیز اعتراف می‌کند و مى‏گوید: «نوعى کمربند شیعى از تهران تا بغداد و از بغداد تا بیروت، شکل‌گرفته است. این وضعیت به ایران فرصت مى‏دهد تا امپراتوری ایران باستان را در قالب شیعى آن احیاء کند».

وی در ادامه این بیان نشان از راه درست امام خمینی (ره) برشمرد و عنوان کرد: امام فرموده بودند: «ما مى‏خواهیم، این چیزى را که در ایران شد و این بیدارى که در ایران واقع شد و خودشان از ابرقدرت‏ها فاصله گرفتند و دست ابرقدرت‏ها را از مخازن خودشان کوتاه کردند، این در همه ملت‏ها و همه دولت‏ها بشود» که واقعاً هم این‌طور شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه افزود: امروز در دنیا به برکت انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی‌شده است و انقلاب اسلامی توانسته دست ابرقدرت‌ها را از مخازن، منافع و منابع کشور کوتاه کند که این پیروزی بزرگی است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جریان ضدانقلابی، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در چهاردهم بهمن‌ماه سال ۹۴ فرمودند: «باید مقابل جریان غیرانقلابی داخل نظام ایستاد» لذا این خیلی حرف مهمی است که در داخل نظام؛ یعنی در حاکمیت و اداره‌کنندگان کشور جریانی است که باید در مقابل او ایستاد.

وی در ادامه افزود: متأسفانه جریان غیرانقلابی داخل نظام فکر کرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی باید در هاضمه جهانی و کشورهای دنیا هضم شود و دنباله‌رو آن‌ها شود که این یک انحراف فکری، روشی و راهبردی است.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه هدف انقلاب اسلامی هرگز هضم شدن در جامعه جهانی و دنباله‌رو لیبرالیسم و سکولاریسم رفتن نبوده است، تأکید کرد: هدف انقلاب اسلامی و آینده‌ای که می‌بیند تمدن نوین اسلامی در سایه ظهور حضرت حجت سلام‌الله‌علیه است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: آن عده‌ای که در داخل نظام فکر می‌کنند کشور را باید برسانند به سمت جامعه جهانی مثلاً آمریکا و کشورهای اروپایی کلاً نسبت به انقلاب اسلامی انحراف فکری و عقیدتی دارند و از جریان‌های غیرانقلابی داخل نظام هستند.

وی در بخش دیگری در واکنش به برخی افراد که می‌گویند ما دیگر رأی نمی‌دهیم، گفت: آیا رأی ندهید کار درست می‌شود؟ بدتر می‌شود، رأی دهید اما با شناخت رأی دهید چراکه فامیل بازی، همسایه، قوم و قبیله و گرایش‌های این‌گونه است که ضرر می‌زند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با تأکید بر اینکه افراد نسبت به رأی خود مسئول‌اند، تأکید کرد: روز قیامت می‌پرسند که از روی چه قاعده‌ای به این شخص رأی داده‌اید؟! در تمام نشست‌وبرخاست‌هایی که آن آقا یا خانم در مجلس دارد، شما شریک هستید لذا باید مواظب باشید چراکه شما دارید وکیل می‌کنید کسی را که از طرف شما کار را انجام دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بیان برخی شاخصه‌های جریان غیرانقلابی داخل نظام پرداخت و گفت: «غرب‏گرایی به معنای وادادگی، تسلیم و پذیرش اصول و مبانی تفکر غربی» از ویژگی‌های این جریان است که در مقابل تفکر غرب تسلیم هستند و به‌جای اینکه به خدا توجه کنند به‌جای دیگر توجه می‌کنند.

وی در ادامه بابیان اینکه این جریان «در مقابل غرب واداده و تسلیم محض هست»، تأکید کرد: جریانات غیرانقلابی «به‌هیچ‌وجه روحیه انقلابی و جهادی ندارند و اجازه به‌کارگیری این نیروها را هم نمی‌دهند» و هرکدام از این‌ها مسئولیتی که پیدا می‌کند اولین کاری که می‌کند نیروی‌های ارزشی، جهادی و انقلابی را از کار می‌اندازد.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز بابیان اینکه جریانات غیرانقلابی «نسبت به نقش‌آفرینی جبهه مقاومت موضع منفی دارند»، گفت: نیروهای انقلابی حتماً باید موضوع محوریت ایران در جبهه مقاومت را تبیین و بصیرت افزایی کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه «آموزش‌های دینی و اسلامی»، «ایجاد امنیت فرامرزی و حفظ عمق راهبردی ایران»، «دفاع از حرم اهل‏بیت علیهم‌السلام»، «ایستادن در مقابل فتنه غربی–عربی-عبری» و «نابودی رژیم اسرائیل و محو این جرثومه فساد از روی زمین» را از دلایل حمایت ایران از محور مقاومت برشمرد.

وی «مبالغه در آمریکا هراسی و اینکه سایه جنگ بر سر ملت سایه افکنده»، «محدود کردن قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور به بهانه‏ی اینکه باید به فکر معیشت مردم باشیم»، «زندگی اشرافی و کاخ‏نشینی و بی‏توجهی به افراد محروم جامعه، باندبازی و فامیل سالاری به‌جای شایسته‌سالاری و اعتماد به جوانان»، «به‌جای اینکه نقدپذیر باشند به منتقدان انگ می‌زنند»، «به جریان انقلابی تهمت تندروی می‌زنند»، «ناراضی تراشی» و «عدم اهتمام به فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع از ارزش‌هایی که شهیدان به ارمغان آوردند» را از دیگر شاخصه‌های جریان غیرانقلابی برشمرد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز تأکید کرد: جریان غیرانقلابی داخل برای فرار از پاسخگویی نسبت به عملکردش از طریق تریبون‌هایی که دارد اقدام به دوقطبی سازی کاذب و فرافکنی در حوزه‌های فرهنگ، مسائل اجتماعی و اقتصاد می‌کنند و جریان ارزشی جامعه را متهم به تندروی می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود در انتقاد به بی‌توجهی برخی مسؤولین استان نسبت به خانواده‌های شهدا گفت: مسئولین استان گزارش دهند که به خانواده‌های شهدا در طول یک سال گذشته چقدر سر زدند و در رابطه با خانواده شهدا و مسائل مربوطه غیر از بنیاد شهید که وظیفه ذاتی اوست و انجام می‌دهد، بعضی از مسئولین استان، چه کردید؟

وی با تأکید بر اینکه کاندیداهای مجلس باید التزام عملی به قانون داشته باشند، گفت: کسی که نمی‌تواند برای تبلیغات انتخاباتی‌اش خلاف قانون عمل نکند به درد مجلس قانون‌گذاری نمی‌خورد. کسانی که ثبت‌نام کردند، بروند در یک مسجد، کنار قبور شهدا، امام‌زاده‌ای بنشینند و بین خودشان و خدایشان خلوت کنند که برای خدا قصد آمدن دارند یا اهداف دیگری در دل و ذهنشان دارند. آخرت خودشان و دنیای مردم را خراب نکنید؛ واقعاً اگر در خودتان ظرفیت نمی‌بینید هزینه درست نکنید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز تصریح کرد: در جریان حرکت پرشتاب و بالنده انقلاب اسلامی به سمت جامعه مهدوی احتیاج به عناصری داریم که جوان و پرانگیزه باشند که بتوانند وسط میدان برای مردم تلاش کنند لذا آقایان و یا بانوانی که سنی از آن‌ها رفته است، خودشان کنار بکشند. ما این خدمت را از شما نمی‌خواهیم. ما جوان‌ها را می‌خواهیم به خدمت بگیریم. بینی و بین الله بروید کنار و در اوج خداحافظی کنید. فضا بدهید. کنار جوانان بنشینید راهنمایی و تشویقشان کنید. میدان بدهید. خودتان کنار بکشید. دوستان گزینه اولتان جوانان باشند. مگر اینکه واقعاً نرسید به جوانی که قابلیت دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان افزود: همان‌طور که ثبت‌نام بی‌مورد کردن خلاف و هزینه‌ساز است. ثبت‌نام نکردن افرادی که لایق هستند هم درست نیست. نباید منتظر شوند که بزرگی از آن‌ها دعوت کند. اگر واقعاً صلاحیت را دارید و تواضع می‌کنید و توجه به معنویات دارید وارد عرصه شوید. آبرویی که همه ما داریم از نظام به دست آوردیم و بالاخره در یکجا باید هزینه کرد. ثبت‌نام کنید و وارد عرصه شوید و محکم از آرمان‌های انقلاب و اسلام دفاع کنید. نتیجه را هم به خدا بسپارید. در این‌یکی دو روز باقیمانده حتماً ثبت‌نام کنید.

ارسال نظرات