خبرهای داغ:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ویژه برنامه روز مجلس:
حسن رحیم‌پور ازغدی در ویژه برنامه هشتاد و دومین سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس در «خانه موزه شهید مدرس» گفت: شهید مدرس علاوه بر آنکه فردی صالح بود در امور سیاسی یک مصلح بود.
کد خبر: ۹۱۹۷۰۲۸
|
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتاد و دومین مراسم بزرگداشت شهادت آیت‌الله مدرس که صبح امروز، یکشنبه 10 آذرماه برگزار شد، با اشاره به شخصیت این روحانی مجاهد اظهار کرد: آیت‌الله مدرس به شدت ساده زیست بود و با هیچکسی در تصمیم‌گیری در جهت خدمت به ملت و کشور تعارف نداشت؛ در حقیقت این روحانی مجاهد، نماد اقتدار است که بهره‌گیری از منش، سیره و سبک زندگی و مدیریتی از سوی مسوولان، منجر به عزتمندی ملت و کشور در مقاطع حساس  در عرصه‌های مختلف می‌شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آیت الله مدرس اهل کلی‌گویی نبود، گفت: آیت‌الله مدرس هم در مجلس و هم در خیابان و در منظر عمومی به صراحت حرف‌های به حق خود را بازگو می‌کرد و تمام حرف‌هایش را با دلیل و برهان مطرح می‌کرد و در ادای دین و تکلیف در مقابل مردم احساس مسوولیت می‌کرد.
وی با تاکید بر اینکه مراجع تراز اول شیعی در عراق از آیت الله مدرس به عنوان مرجع تقلید و مدرس درجه یک در دروس حوزوی نام برده‌اند، گفت: اقتدار مدرس به عنوان یک نماینده در مجلس تا حدی بود که در تصویب مصوبات نقش مهمی ایفا می‌کرد؛ مصوباتی که در جهت ارتقای عزتمندی ملت و کشور و عدم وابستگی به استعمارگران بود.
رحیم پور ازغدی با توجه به اینکه میرزا کوچک خان جنگلی از شاگردان آیت الله مدرس بود، گفت: یکی از علت‌های اصلی مقاومت و مقابله میرزاکوچک خان در مقابل روس‌ها و استعمارگران آموزه‌هایی بود که از مدرس آموخته بود؛ لذا خوی استکبارستیزی از اصول بارز این روحانی مجاهد بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بارها به مدرس می‌گفتند که نسبت به اقدامات بیگانگان در کشور بیش از حد اظهار نظر نکن چرا که هم برای خودت دشمن‌تراشی می‌کنید و هم از تقدس لباس روحانیت کم می‌کنی. اما مدرس می‌گفت که اصل و هدف این است، اگر با لباس روحانیت نیز در راه نجات کشور از استعمارگران گلوله باران شوم، ذره‌ای از تقدس لباس روحانیت کم نخواهد شد؛ این یک افتخار برای جامعه روحانیت است.
رحیم‌پورازغدی با بیان اینکه از زمان مشروطه تا کنون نمایندگان کاردانی وارد مجلس شده‌اند، اما صالح نبوده‌اند، گفت: آیت‌الله مدرس یک نماینده تمام عیار بود که یک‌نفره توانست لرزه به تن دشمنان داخلی و خارجی بیندازد.
وی با بیان اینکه امروز برخی از نمایندگانی که وارد مجلس می‌شوند به هیچ عنوان نه درد دین دارند و نه درد ملت، گفت: نمایندگان مقتدر و دلسوز به نظام و انقلاب باید به پیروی از مدرس و مدرس‌ها برای مردم کار کنند؛ مدرس درد دین داشت و هر لحظه به فکر مشکلات مردم بود و از غصه مردم، اشک می‌ریخت.
رحیم پور با اشاره به شعار مهم آیت الله مدرس مبنی بر سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ما است، گفت: یکی از عوامل مهمی که باعث بروز مشکلات جاری کشور و ملت شده است، تفکر و این دو مولفه مهم است؛ لذا کسانی که دزدی، اختلاس می‌کنند و اهل رانت و زد و بند هستند به هیچ عنوان دین ندارند و صرفا با سیاست‌کاری، به دنبال منافع حداکثری خودشان هستند. آیت الله مدرس با تفکیک دین از سیاست به شدت مخالف بود.
وی با تاکید بر اینکه مسوولان ما باید در مسیر کاهش مشکلات کشور از ظرفیت‌های داخلی بهره‌گیری کنند و چشم امیدشان را از غربی‌ها کور کنند، گفت: آیت‌الله مدرس به شدت معتقد بود که مردم جزئی از راه حل‌های کاهش بحران‌ها هستند نه خود مشکل!
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسوولان باید خالصانه و صادقانه به مردم خدمت کنند، گفت: مسوولان نباید به مردم وعده‌های دروغین و عوام فریب دهند؛ چراکه مردم ما مردمی فهیم و بصیر هستند؛ ملت فرق میان مسوولان دلسوز و خائن را به خوبی می‌دانند و، چون گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند، نجیب و سر به راه هستند.
رحیم‌پور ازغدی با توجه به اینکه مدرس به شدت خواستار این بود که قوانین طبق اسلام و آموزه‌های قرآنی به تصویب برسد، گفت: اما در چگونگی اجرایی‌شدن قوانین الگوگیری از کشورهای پیشرفته را منع نمی‌کرد؛ مدرس خواستار اهداف و سیاست‌های خارجی بود که به هیچ عنوان ملت و کشور را وابسته به غرب و شرق نکند؛ مدرس به مسائلی تاکید داشت که امروز هم جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سیاست خارجی ما باید به گونه‌ای پایه گذاری و عملی شود که منجر به عزت عزتمندی ملت و کشورمان در جوامع بین المللی شود، تصریح کرد: عضویت در توافقات و معاهداتی که سودی جز در غل و زنجیر کردن دست کشور در رسیدن به موفقیت‌ها برای ما ندارد، جایز نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها