معاون سیاسی سپاه قدس گیلان‌ رعایت اخلاق در انتخابات توسط کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: انتخاب آگاهانه و مسئولانه کاندیداها توسط مردم به تشکیل مجلسی در تراز انقلاب اسلامی کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۱۹۷۰۲۲
|
۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمدمهدی نیازمند پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رعایت اخلاق در انتخابات توسط کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: انتخاب آگاهانه و مسئولانه کاندیداها توسط مردم به تشکیل مجلسی در تراز انقلاب اسلامی کمک می‌کند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه انتخابات امسال مجلس نخستین انتخابات در دهه پنجم و گام دوم انقلاب محسوب می‌شود عنوان کرد: نمایندگان و نامزدهای انتخابات باید توجه بیشتر و ویژه‌تری نسبت به مؤلفه‌های مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب داشته و از طرفی مردم نیز باید طبق همان اصول شایسته‌ها را انتخاب کنند.

نیازمند دغدغه داشتن کاندیداها مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب را یک ویژگی خوب برای انتخاب نمایندگان اصلح جهت حضور در مجلس دانست و تصریح کرد: نقش رسانه‌ها نیز در این عرصه بسیار مؤثر و اثربخش است زیرا اصحاب رسانه ضمن ارتباط با اقشار مختلف مردم می‌توانند شاخص‌های نمایندگان در تراز انقلاب را اطلاع‌رسانی کنند.

وی عدم وابسته بودن نمایندگان و کاندیداها به کانون‌های قدرت، ثروت و تزویر و تسلیم نشدن آن‌ها در برابر خواسته‌ها و قراردادهای استعماری را مهم برشمرد و تصریح کرد: نماینده در تراز انقلاب شخصیتی است که زندگی او مطابق با اصول و سبک زندگی اسلامی و ایرانی است و دائماً دغدغه خدمت به مردم و محرومان جامعه را دارند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان ضمن تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، شناخت و سپس خنثی‌سازی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: مردم ایران اسلامی از مشکلات و کمبودها کاملاً آگاهی دارند اما با تمام این‌ها از عزت و شرف خود در برابر استعمار و دشمنان پاسداری کردند. 

نیازمند ایفای نقش مطالبه‌گری توسط رسانه‌ها را در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تأکید قرار داد و با اشاره به هوشیاری و بصیرت همیشگی مردم در صحنه‌های حساس انقلاب افزود: تحولات و فراز و نشیب‌هایی که در خلال سال‌های بسیار دور در ایران اتفاق افتاد نهایتاً به ایجاد یک بلوغ سیاسی و اجتماعی و شکل‌گیری انقلاب منجر شد.

وی تلاش آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و همراهی جریان‌های نفوذ داخلی با آنان برای انجام کودتا و اقدام جهت شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت را مورد توجه قرار داد و گفت: توطئه‌افکنی‌های ریز و درشت آمریکایی‌ها و متحدانش باعث شد عدم اعتماد و روحیه ایستادگی در برابر خواسته‌های نامشروع آنان در میان ملت ایران تقویت شود.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برخی در داخل درصدد ایجاد زمینه جهت دخالت و سوء استفاده دشمنان از موقعیت‌های مختلف هستند خاطرنشان کرد: در خرداد امسال و همزمان با پیروزی‌هایی که توسط جریان مقاومت در منطقه به دست آمد دشمن با کمک عوامل  نفوذی‌ خود سعی کرد پیروزی‌های به دست آمده را کمرنگ کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد برنامه‌ریزی دشمن در جهت ایجاد فتنه و آشوب در سال 98 در کشور افزود: مطابق با همین پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری شاهد آمادگی دشمن جهت ایجاد آشوب و بلوا در کشور بودیم و طرح اصلاح قیمت بنزین نیز این فرصت را برای دشمن به وجود آورد تا نقشه‌های خود را عملی کند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مردم خواستار شفاف‌سازی و مشارکت دادن خواسته آنان در صحنه حاکمیت هستند خاطرنشان کرد: دولت قبل از اتخاذ تصمیم جهت افزایش بنزین باید با مردم صحبت و آنان را از جزئیات و شیوه اجرای این طرح آگاه می‌کرد تا بستری برای فضاسازی و ورود فرصت‌طلبان و دشمنان فراهم نشود.

نیازمند اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، کوتاه کردن دست دلالان از این حوزه و مبارزه اصولی با قاچاق کالا را ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: برخی در داخل کشور به جای حل مشکل درصدد عادی سازی روابط با دشمن هستند و چاره حل مشکلات کشور را به جای تکیه بر توان داخلی در مذاکره و سازش با آنان می‌دانند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات سالم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور عنوان کرد: لازم است کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی در چهارچوب قانون عمل کرده و به دستورالعمل‌ها و تصمیمات شورای نگهبان پایبند باشند از سوی دیگر نمایندگان مجلس آینده هم باید تلاش کنند که مجلس شعاری نداشته باشیم.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه مجلس به عنوان مجموعه‌ای که ریل‌گذاری سیستم اجرایی کشور را بر عهده دارد محسوب می‌شود ابراز داشت: گفتمان‌سازی و نظارت دو بخش مهم در مجلس هستند که می‌تواند زمینه ایجاد بسیاری از تحولات را در دولت و حتی قوه قضائیه در بخش تقنینی ایجاد کند.

نیازمند با تأکید بر اینکه قوانین اجرایی نشده بسیار زیادی در کشور وجود دارد نقش مجلس را در این زمینه مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرایی نشدن برخی از قوانین تعدادی دیگری از آن‌ها به بازنگری جدی و اصلاحات اساسی نیاز دارند تا ریل‌گذاری بهتری برای قوه قضائیه و قوه اجرایی ایجاد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات