مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان تهران، تامین «امنیت غذایی» 9 میلیون شهروند تهرانی را به عنوان هدف مشترک این دو مجموعه، مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۹۱۹۷۰۲۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید سعید راد در این دیدار که در محل اداره کل دامپزشکی استان تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه میادین میوه و تره بار با فعالیت خود در 7 روز هفته، نقش مهم و سهم بزرگی در تامین مایحتاج عمومی شهروندان تهرانی بر عهده دارند، گفت: فعالیت این مراکز در کنترل و تثبیت قیمت‌ها و تعادل و تنظیم بازار از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به استانداردهای بالای کیفی میادین میوه و تره بار، چه در بخش محصولات کشاورزی و سبزیجات و چه در بخش مواد پروتئینی و دامی، اظهار کرد: در حال حاضر 25 درصد محصولات پروتئینی تهران از سوی سازمان مدیریت میادین تامین می‌شود و 20 دکتر دامپزشک بر عرضه محصولات دامی و مواد غذایی در میادین میوه و تره بار نظارت می‌کنند.
راد با بیان اینکه ما به عنوان امانتدار مردم، برای اینکه امانتدار خوبی باشیم، ضمن خدمت رسانی مستمر به شهروندان، گام به گام در حال اصلاح سیستم و حرکت به سمت ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر به مردم هستیم، تصریح کرد: در این میان، بحث بهداشت و رعایت اصول و موازین بهداشتی در میادین میوه و تره بار برایمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت میادین در کف میدان، در حال ارائه خدمات به شهروندان است و در نقطه آخر خدمت رسانی به مردم روزانه با صدها مراجعه کننده به این مراکز سر و کار داریم، خاطرنشان کرد: قیمت‌های انواع میوه و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره بار به طور متوسط 40 درصد زیر قیمت‌ سطح شهر است و این اختلاف قیمت در برخی محصولات به 57 درصد نیز می‌رسد.
میادین میوه و تره بار نعمت بزرگی برای تهران است
براساس این گزارش، در این دیدار مدیرکل دامپزشکی استان تهران نیز با اشاره به اینکه 25 درصد مجموع فرآورده‌های دامی کشور در تهران مصرف می‌شود و به همین نسبت، وظایف و ماموریت‌های سازمان دامپزشکی کشور نیز در تهران اجرایی و عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: دو وظیفه مهم دامپزشکی، مبارزه با بیماری‌های دامی و تامین «امنیت غذایی» جمعیت انسانی است.
ولی‌الله واعظی با بیان اینکه فعالیت سازمان مدیریت میادین برای تهران یک نعمت بزرگ است و اگر خدمات میادین میوه و تره بار نبود، قیمت میوه دو برابر شده بود، تصریح کرد: امروز مراجعات به میادین میوه و تره بار هر روز بیشتر می‌شود، چرا که شهروندان ضمن تهیه محصول با کیفیت، خرید ارزان‌تری که نصف قیمت سطح شهر است را از این مراکز انجام می‌دهند.
وی با اعلام اینکه شهر تهران از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و به همین نسبت، نظارت بهداشتی و تامین غذایی شهروندان آن نیز از ضرورت و حساسیت زیادی برخوردار است، تاکید کرد: هر قدر برای تامین بهداشت شهر و سلامت شهروندان هزینه کنیم، در واقع سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران با تاکید بر اینکه در جهت تامین امنیت غذایی شهروندان، سازمان دامپزشکی خود را در کنار سازمان مدیریت میادین به نمایندگی از مدیریت شهری می‌بیند، خاطرنشان کرد: از هیچ تلاش و کوششی در جهت تحقق این مهم که با سلامت جامعه سر و کار دارد، فروگذار نمی‌کنیم.

ارسال نظرات