خبرگزاری بسیج: امام جمعه حسن آباد فشافویه گفت: هر کسی کار خدایی انجام می دهد دارای ولایت می شود. پدر و مادر، معلم و استاد و خیرین که روح انسان را پرورش می دهند جانشین خدا بر روی زمین هستند.
کد خبر: ۹۱۹۷۰۱۱
|
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷

امام جمعه حسن آباد فشافویه در مراسم افتتاحیه مدرسه خیر ساز حاج محمود زندی کریم خانی اظهار داشت: خداوند وقتی انسان را خلق کرد ملائک به خداوند اعتراض و عرض کردند: هدف از خلقت انسان چیست؟؛ ما که ترا تسبیح و تقدیس می کنیم؛ خداوند در پاسخ ملائک فرمود: من می خواهم موجودی خلق کنم که خلیفه و جانشین من بر روی زمین باشد؛ وی ادامه داد: مقام انسانیت مقام خدائیست. امام رضا(ع) نیز به این موضوع اشاره دارند و می فرمایند: خداوند خطاب به بندگان می فرماید: بنده من را اطاعت کن تا مثل و عین من شوی و من زنده ای هستم که هرگز نمی میرم  و ترا بی نیاز خواهم کرد  که هرگز محتاج نشوی.

 حجت الاسلام درگاهی افزود: پدر و مادر بر فرزندان ولایت دارند، هر کسی کار خدایی انجام می دهد دارای ولایت می شود. تربیت دارای روح الهی است پدر و مادر تربیت جسم انسان را برعهده دارند و دارای ولایت هستند. معلم و استاد تربیت روح انسانی را بر عهده دارند و دارای ولایت می شوند. کاری که خیرین انجام می دهند خداوند بر هستی آنان برکت مضاعف می دهد مدرسه سازی در راستای مظهر ربوبیت خداوند است ساخت مدرسه برای   تربیت روح انسان است. لذا خیرین به مقام خلیفه اللهی می رسند که این سلسله جلیله ای است.

 

ارسال نظرات