خبرگزاری بسیج: مجتمع آموزشی پرورشی دخترانه غیر دولتی حاج محمود زندی کریمخانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین درگاهی، امام جمعه فشافویه، پیروزان، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران، موجانی، مدیر مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران، آرزومندی، فرمانده سپاه ناحیه روح الله، شهردار حسن آباد، فرمانده انتظامی شهرستان، و جمعی از پیشکسوتان فرهنگی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۹۷۰۱۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴

مرتضی حیدری مدیرآموزش و پرورش فشافویه، در آئین افتتاح مدرسه حاج محمود زندی کریمخانی در حسن آباد فشافویه اظهار داشت: ساخت مدرسه باقیات صالحات و حسنه ای برای این خیر ارجمند محسوب می شود که آثار و برکات آن در زندگی او بروز خواهد کرد.

وی با اشاره به ویژگی های اهل بهشت، اظهار داشت: افرادی که اموال و ثروت خود را در راه خدا و خدمت به مردم صرف می کنند چهره ای باز و گشاده و خنده رو دارند، زبان نرم و لطیف دارند و گفتار آنان به دشمنی و عداوت باز نمی شود، دلی مهربان دارند و دریا دل   و اهل سخاوت و بخشنده هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  تعلیم و تربیت یکی از عوامل مهم و ضروری برای توسعه و پیشرفت هر کشور است و هر کشوری که آموزش و پرورش پویا و زنده  داشته باشد، مشکلات آن کمتر خواهد بود. وی ادامه داد: دانش آموزان امروز آینده سازان و مسئولان کشور هستند و پست های کلیدی در آینده به دست این عزیزان سپرده می شود بنابر این باید تلاش کنیم زمینه را برای آموزش و تربیت آینده سازان کشور فراهم کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ و ارزشها از دیگر ویژگی های آموزش و پرورش است و جامعه پذیر و اجتماعی کردن دانش آموزان و پرورش شخصیت و تربیت نیروی انسانی در حوزه های مختلف از دیگر کارکردهای آموزش وپرورش است، افزود: با توجه به اینکه منابع دولتی محدود است و دولت کمبودهای زیادی دارد و از سوی دیگر حجم مشکلات گسترده است، خیرین و افرادی که توانایی مالی دارند به کمک آموزش و پرورش آمدند و حضور آنها در این عرصه به ارتقاء سطح علمی و توانایی کشور کمک شایانی می کند.

 وی اذعان کرد: 70 درصد مدارس کشور در سال گذشته به کمک خیرین احداث شد و خیرین نیک اندیش 192 میلیارد تومان در این حوزه هزینه کردند.

مدیر آموزش و پرورش فشافویه، اظهار داشت: با ساخت مدرسه خیرساز حاج محمود زندی کریمخانی، برای 40 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است و این موضوع لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار رونق تولید و اشتغال است.

از سوی دیگر با بهره برداری از این واحد آموزشی بار دانش آموزشی از سایر مدارس کم شده و 345 دانش آموز در این فضا مشغول به تحصیل شدند. که از این تعداد 36 نفر پیش دبستانی، 145 نفر در مقطع ابتدایی، 72 نفر در مقطع اول متوسطه  و 92 نفر در مقطع دوم متوسطه مشغول تحصیل هستند.

مدرسه 20 کلاسه حاج محمود زندی کریمخانی در زمینی به مساحت 4555 مترمربع و زیربنای 2500مترمربع، دارای 4 اتاق اداری و امکانات سالن اجتماعات، کتابخانه، نمازخانه، آزمایشگاه و 27 چشمه سرویس بهداشتی است. برای احداث این مرکز آموزشی چهار میلیارد تومان هزینه بدون دریافت وام صرف شده است. که اگر این میزان اعتبار از سوی سازمان نوسازی مدارس هزینه می شد، هزینه تمام شده آن سه برابر این مبلغ می شد.

وی افزود: برترین رکن کار خیر برای رضای خداست و امام خمینی (ره ) فرمودند مدرسه سازی توشه آخرت فرد است.

 

ارسال نظرات