خبرهای داغ:
مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با اشاره به حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف گفت: امروز زنان دانشمند، خیر و نیکوکار استان همدان همچنان در تمام عرصه‌ها حضور دارند.
کد خبر: ۹۱۹۶۹۹۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

امروز زنان دانشمند، خیر و نیکوکار استان همدان در تمام عرصه‌ها حضور دارندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ربیعه علی‌محمدی در آیین تجلیل از بانوان خیّر اظهار داشت: تاریخ استان همدان در دوره‌های متفاوت زنان بسیار بزرگی را داشته است که اولین خیر خانم فخر الحاجیه بود که فرزندی نداشت و با احداث بیمارستان و مدرسه در شهرستان ملایر، آنها را به هم استانی‌های خود تقدیم کرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس از خانم دباغ می‌توان نام برد که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین زنان کشور پا به پای رهبر کبیر انقلاب در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی حضور داشتند.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با اشاره به از خود گذشتگی و ایثار بانوان ابراز داشت: در دوران جنگ مادران ۴ شهید و همسران شهید بسیاری داشتیم.

وی ابراز داشت: خانم یوسفی مسئول مجمع خیرین سلامت بانوان همدان در خط مقدم جبهه در ۸ سال دفاع مقدس به عنوان بانوی خدمت‌رسان در حوزه سلامت فعالیت می‌کرد.

علی‌محمدی با اشاره به حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف گفت: امروز زنان دانشمند، خیر و نیکوکار استان همدان همچنان در تمام عرصه‌ها حضور دارند و بنده افتخار می‌کنم به اینکه خدمتگزار بانوانی چون شما باشم.

وی از بانوان درخواست کرد در سایت بانوی پر افتخار الوند ثبت‌نام کنند و توانمندی‌های خود در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، خیریه و ورزشی ثبت کنند و به عنوان الگو معرفی شوند.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با اشاره به چهار حوزه فعالیت امور بانوان استانداری از جمله کمیته‌های اقتصادی، سلامت، زنان و دفاع مقدس، فرهنگی و اجتماعی، کودک و نوجوان از بانوان خواست طرح و ایده خود را به دفتر امور بانوان اعلام کنند.

وی از سمن‌ها خواست که در چهار حیطه نشاط اجتماعی زنان در سلامت روان، آموزش کاهش استرس و خود مراقبتی دختران نوجوان، جلوگیری از ازدواج‌هایی که منجر به تولد فرزندانی با بیماری‌های ژنتیکی می‌شود، آموزش زنان روستایی و کمتر برخوردار و کمک به ارتقای سطح سواد آنان با فعالیت در حوزه پژوهش و استفاده از عقل شعور، فهم و تجربه امور زنان استانداری را یاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات