مسابقات حفظ قرآن كريم گروه های صالحین ناحیه سیرجان برگزار شد

مسابقات حفظ قرآن كريم گروه های صالحین ناحیه سیرجان در سه سطح مختلف در رده سني جوانان و بزرگ سالان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۶۹۲۶
|
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمان،مسابقات حفظ قرآن كريم گروه های صالحین ناحیه سیرجان در سه سطح مختلف در رده سني جوانان و بزرگ سالان  برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سیرجان درحاشیه این مسابقه قرآنی گفت: قرآن را حفظ کنیم تا همیشه با ما باشد و ما با او باشیم.'یکی از راهکارهای ایجاد انگیزه و ترغیب افراد به موضوعاتی همچون حفظ و قرائت قرآن، آشنایی با جایگاه انس و الفت با آیات الهی در کلام بزرگان دینی است.به قرآن تحصن بکنیم و آن را وسیله حفظمان در فتن و شداید دنیا قرار دهیم.
بر طالب علم واجب است که قرائت قرآن کریم را در طول شبانه روز ترک نگوید و آن قرائت را به اندازه توانایی خویش با تدبر و تأمل در کوچک ترین کاری ها و معانی آیات، همراه سازد و در آیاتی که به اشکال برمی خورد به تفسیر مراجعه کند.


وی گفت: خواندن قرآن و آیات قرآن باید با صبر و توجه و تأمل باشد. نباید قرآن را باشتا ب بخوانید و در معانی آن خوب دقت کنید تا به حقایق آن برسید تا آیه در وجود شما جا باز کند، روح شما را تکان دهد و شما را بسازد، یعنی تا مرحله فهم درست و دقیق آن و عمل به آن بالا روید و روحتان، روحی قرآنی شود.


دکتر محمد افزود: تلاوت باید، تلاوت عقلی باشد نه فقط تلاوت لفظی، یعنی تلاوت باید همراه با صرف زمان و کمال توجه، تدبر، تعقل راستین، درمعانی و حقایق آیات آسمانی باشد.هرگاه دلی پاك گردد، هرگز از قرائت قرآن سیر نمی‌شود. مقصود کلی از تلاوت قرآن، رسیدن به یک حالت قلبی و عملی است و تنها جنبانیدن زبان،کاری بسیار آسان است.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سیرجان گفت: قاری قرآن بایستی در چهره خود ادب را حفظ کند هنگام تلاوت، شایسته است رو به قبله باشد و سر خود را پایین اندازد، چهار زانو بنشیند و به جایی تکیه نکند و نشستن او چونان متکبرانه نباشد.اگرچه تنها نشسته باشد چنین پندارد که در برابر استاد خویش نشسته است.


محمدی در پایان گفت:هر گاه که می خواهید قرآن بخوانید طوری به آن مصحف شریف نظر بیندازید کأن همین امروز نازل شده و آن را با شور و عشق وطراوت و شادابی تلاوت و حفظ کنیدو اولین گام برای یک قاری قرآن ،حفظ قرآن است کسی که حافظ قرآن باشد بسیار بهتر می تواند به قرائت قرآت بپردازد؛ بنابراین به تمام قاریان قرآن سفارش می کنم که حتما به حفظ قرآن نیز اهتمام بورزند. در راستای تمرین های خود از حفظ قرآن نیز غفلت نورزید.

مسابقات حفظ قرآن كريم در سیرجان برگزار شد

مسابقات حفظ قرآن كريم در سیرجان برگزار شدمسابقات حفظ قرآن كريم در سیرجان برگزار شد

مسابقات حفظ قرآن كريم در سیرجان برگزار شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار