خبرهای داغ:
هرروز در گوشه ای از روستا خمپاره ای عمل نکرده کمین گرفته است تا جان سایر کودکان را به خطر بیندازد ومادران تا صدای غرش هواپیمای عربستانی را می شنوند برای حفاظت جان کودکان خود آیه الکرسی می خوانند!.
کد خبر: ۹۱۹۶۸۸۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،  چهار سال و نیم از تجاوز سعودی– صهیونیستی یا به عبارتی سعودی – اماراتی به یمن می گذرد. در این مدت شاهد هولوکاستی بودیم که به رهبری کشوری مسلمان؛ علیه کشور مسلمانی صورت گرفته که علاوه بر همجواری از سبقه مشترک تاریخی و زبانی نیز برخودار هستند در حالیکه طرفین در تفاوتی فاحش از نظر ثروت و قدرت و فقر و مظلومیت به سر می برند.
نسل کشی بی رحمانه ای که زن و مرد، کودک و سالمند، نیروهای مسلح و مردم عادی را در مراکز نظامی و درمانی، محله های مسکونی و بازار، مدارس و دانشگاه .. به خاک و خون می کشد در حالی که پول سیاه آغشته به نفت عربستان دهان گشاد بسیاری از مدعیان حقوق بشر و مدعیان حمایت از زنان و کودکان را بسته است!.
هر چند تاریخ بشر در طول عمر دراز خود تا کنون ۱۴ نسل کشی بزرگ ( بومیان آمریکا، یونان باستان، اخراج آلمان ها از شرق اروپا، جنگ داخلی نیجریه، نسل کشی عثمانی، نسل کشی چرکسی، نسل کشی ارامنه، نسل کشی آشوریان، نسل کشی کامبوج، ... » را به خود دیده است، اما نسل کشی ائتلاف سعودی -صهیونیستی علیه یمن در سده بیست و یکم در حالی رخ داده است که می توان از آن به عنوان کوچک ترین جنگ جهانی علیه کشوری مسلمان نام برد . جنگی که در آن از یک طرف عربستان و امارات، انگیس و فرانسه، امریکا و رژیم صهیونیستی با تمام توان با بهره گیری از اهرم فشار چون « تحریم سخت اقتصادی و تحریم کمک های بشر دوستانه » ماشه را علیه ملتی کشیده اند که بجز انصارالله و جمعی انقلابیون مدافع دیگری ندارند!
شگفتانه اینکه متجاوزان در رسانه های خود یا داد تمدن دارند یا با راه اندازی و تشکیل انواع کنوانسیون ها و سازمان های بین المللی در حمایت از زنان و کودکان، گوش فلک را کر کرده اند..

اینکه رهبری این تجاوز ددمنشانه خود عضو یا سرمایه گذار و حامی سازمان های بین المللی و حقوقی چون سازمان ملل است! عجیب ترین بخش این قصه سرخ است. قطعا مدعیان حقوق بشر و حقوق زن و کودک که این واژه را نیز در مسلخ بازی های کثیف سیاسی علیه کشورهای هدفی ذبح می کنند در هر کجای دنیا و با هر مذهبی که باشند، دست شان تا مرفق به خون این شهیدان آغشته است. در این بین حق همسایگی جغرافیایی، فرهنگی و دینی، انسان های آزاده را بیش از پیش نسبت به شکستن سکوت موظف می کند.

اکنون وضعیت مردم یمن به حدی حاد شده است که رسانه ها علاوه بر بازگو کردن رنج و آلام مردم مظلوم این سرزمین و به تصویر کشیدن به خاک و خون کشیده شدن یمنی ها -از نوزاد گرفته تا نوجوان، از زن گرفته تا مرد، از دانشجو تا کارگر- براثر اصابت موشک و بمباران هوایی و توپخانه ای عربستان؛ نشان دادن گرسنگی آنها و تغذیه شان از برگ درختان، روایت کردن آواردگی دخترکان یتیم یمنی در آوارهای خانه و کاشانه شان و گفتن قصه پسرهایی که در کودکی بزرگ شدند! خبررسان به سوگ نشستن مادران و پدران یمنی در شهادت فرزندانشان به دلیل انفجار خمپاره های بر جای مانده از این ائتلاف نامبارک باشند! .

اکنون یمن تبدیل به کشوری شده است که هر لحظه در آن کودکی یتیم می شود، با ویران شدن خانه ای، بر ویرانی های شهر افزوده می شود، کودکانش در بیمارستان ها نه از بیماری هولناک قرن که بر اثر سوء تغذیه در حالیکه گرسنه هستند می میرند! و در خیابان هایش، کودکانی در آغوش مادر بی حال چشم را در کاسه می چرخانند که دنده های شان را می توان شمرد!

امروزه یمن به کشوری تبدیل شده است که هر ۱۰ دقیقه مادری عزادار کودک خردسال خود می شود! در حالیکه نمی داند کمی آنسو تر در گوشه ای از روستا آیا خمپاره ای عمل نکرده ؛کمین گرفته است تا جان سایر فرزندانش را به خطر بیندازد و یا گوش به آسمان دارد تا صدای غرش هواپیمای عربستانی را شنید برای حفاظت جان کودکانی که در مدارس و خانه هستند آیه الکرسی بخواند!
این تصاویری که واژه ها از عهده توصیفشان بر نمی آیند گویای این واقعیت است که کودکان و زنان آسیب پذیر اقشار در بروز جنگ هستند چیزی که آنقدر گفته شده که گویی شنیده نمی شود ! واقعیتی که آنقدر واضح است که گویی دیده نمی شود ! صدای گریه هایی که آنقدر سوزناک است که کسی قصد شنیدنش را ندارد!

در این چهارسال و نیم بالغ بر ۸۵ هزار کودک زیر پنج سال بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند که معادل روزانه ۷۷ کودک از سال ۲۰۱۵ است. علاوه بر این بیش از ۵۰۰ هزار منزل مسکونی در بمباران ائتلاف سعودی طی ۴ سال تخریب شده یا آسیب دیده‎اند. طبق آمارهای اعلام شده، ۱۰۰۰ مدرسه و مؤسسه آموزشی، ۲۰۰ واحد دانشگاهی، ۵۰ مرکز رسانه‎ای، ۴۰۰ بیمارستان و مرکز بهداشت، ۱۹۰۰ مرکز دولتی، ۲۰۰ نیروگاه برق، ۶۰۰ منبع و شبکه آب رسانی، ۴۵۰ شبکه ارتباطات و ۱۵۰ تأسیسات ورزشی، ۱۵ فرودگاه، ۱۴ بندر، ۲۲۰۰ جاده و پل، ۴۰۰۰ وسیله نقلیه، ۶۰۰ خوردوی حمل و نقل مواد غذایی، ۳۰۰ تانکر سوخت، ۶۰۰ بازار تجاری، ۳۵۰ کارخانه، ۳۵۰ پمپ بنزین، ۷۵۰ انبار غذایی، ۳۰۰ مرغداری و گاوداری تخریب شده يا آسیب دیده‎اند.
در حالیکه سکوت جامعه جهانی همچنان ادامه دارد ...

طنین یاس

ارسال نظرات