نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با تأکید بر ضرورت تبدیل شعارها به شعور و واقعیت، گفت: تا وقتی مهدوی باور نشویم مهدی یاوری شعار است.
کد خبر: ۹۱۹۶۸۷۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نخستین جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد مهدویت چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، حجت‌الاسلام کفیل معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود کشور و دیگر اعضای این شورا برگزار و در پایان احکام اعضای این شورا اهدا شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در این جلسه گفت: امیدوار هستم این نشست‌ها حتما به آن‌جا بینجامد که هر یک از ما به عنوان یک سرباز نقش سربازی خودمان را در این عرصه انتظار ومهدویت به خوبی ایفا کنیم و مدال سربازی را برای خودمان عملاً ثبت و ضبط کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: آن کسانی که اعتقاد به اسلام و مهدویت ندارند حسابشان جدا است اما ما که معتقد هستیم بر اساس این اعتقاد تک‌تک‌مان به عنوان یک فرمان بری که تحت نظر فرمانده‌اش باید عمل کند برای خودمان نقش ایفا کنیم.

امام جمعه شهرکرد گفت: فرمانده ما در این عالم از طرف پروردگار متعال مولایمان حضرت بقیه الله اعظم امام عصر است، آن بزرگوار حجت خدا است  و حجت زنده و حاضر و اثرگذار است، حجتی که ما او را نمی‌بینیم اما او ما را می‌بیند، ما به نوعی در غیبت هستیم اما او در غیبت نیست او حاضر است، او در مرئا و منظر است، او یکایک ما را می‌بیند و بر یکایک اعمال ما اشراف دارد و پرونده‌های اعمال ما محضر شریفش ارائه می‌شود و روی پرونده‌های ما عکس‌العمل نشان می‌دهند، گاهی شاد می‌شوند و دعا می‌کنند و گاهی محزون می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: نکند خدایی نخواسته امام زمان عملی را ببینند از سربازشان و زیر مجموعه‌شان، از کسی که خودشان را شیعه آن بزرگوار نامیدند اما در تراز سربازی نباشد، در تراز یک انسانی که می‌خواهد شیعه باشد نباشد طبعا قلب نازین آن حضرت محزون می‌شود

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: امام زمان بر ما اشراف دارند و نه تنها اشراف بلکه آن بزرگوار مدیریت می‌کنند و اشراف عملی و اثرگذار بر جامعه دارند و جامعه را مدیریت می‌کنند این‌ها تعارف نیست و گزاف هم نمی‌خواهیم بگوییم، نمی‌خواهیم همینطوری بنشینیم برای خودمان یک سری مطالبی را سرگرم کننده بگوییم و بلند شویم و برویم، این‌ها واقعیات عالم ما است و حقایقی است که ما بپذیریم و نپذیریم هست، قبول بکنیم یا نکنیم هست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: به انگشت تدبیر آن بزرگوار أمور جامعه ما تدبیر و هدایت می‌شود و جلو می‌رود و فراوان گره‌ها به برکت آن بزرگوار از این کشور و نظام و زندگی‌های ما و تک تک ما باز می‌شود و فراوان به برکت آن بزرگوار دشمن ناکام می‌ماند و مکرها خنثی می‌شود و توطئه‌ها به خودشان برمی‌گردد و راه‌ها برای مملکت باز می‌شود و این‌ها یک چیزهایی است که ما بپذیریم یا نپذیریم هست، این‌ها واقعیات امروز ما است، عقائدی است که حتما با باید با گوشت و پوست و استخوان‌ ما عجین شده باشد، باید این عقاید و باورها در وجودمان نهادینه باشد، غیر از این باشد مهدوی باور نیستیم و مهدوی یاور هم نخواهیم بود، تردیدی وجود ندارد.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: وقتی ما مهدوی باور نباشیم طبیعی است که مهدی یاوری هم شعار است و همه این حرفایی هم که می‌زنیم شعار است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: تعهد قلبی و انگیزه مهدوی باوری را حتما باید در وجودمان قوت ببخشیم و این باور را به معنای واقعی کلمه در وجود خودمان تقویت کنیم تا بعد هم بتوانیم در جامعه گسترش بدهیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: من اعتقادم این است که هر کدام از ما اعضای این شورا ببینیم در روز ارتباط خودمان با آن بزرگوار چقدر است؟ چقدر حداقل همین دعای سلامتی حضرت حجت را با توجه می‌خوانیم؟ چقدر دعای عهد که هر روز باید خوانده شود را با نگاه باورمندان باز نَه در غالب یک برنامه صوری و بگویم حالا من برنامه‌ام این باشد که هر روز دعای عهد را بخوانم این خوب است ولی باید با نگاه عهد و پیمان و نگاه این که هر روز با آن حضرت تجدید پیمان کنم، خوانده شود.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: برنامه پیمان و تجدیدعهد با امام زمان(عج) در آموزش و پرورش به عنوان یک حرکت عَملی نه و به عنوان شعار در تمام مدارس هر روز جزء برنامه ها بشود و این در دانش آموزان ما به عنوان یک باور شکل بگیرد یعنی جوان ما و دانش آموز و نوجوان ما این باور در وجودش شکل بگیرد که هر روز با امام زمانش تجدید عهد کند و هر لحظه به یاد امام زمانش باشد و بداند امام زمان او را می‌بیند و اعمالش مدنظر و تحت اشراف او و به محضر ایشان ارائه می‌شود، این باورها باورهای سازندگی است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: روح انتظار همین است که من این باور در وجودم شکل بگیرد که آقایی دارم که حاضر و ناظر است و می‌آید، آقایی دارم که اعمال من را می‌بیند و روی اعمال من قضاوت می‌کند و نمره می‌دهد و منتظر است که ببیند من چه عملی انجام می‌دهم و چقدر زمینه ظهور او را فراهم می‌کنم و چقدر اعمال من زمینه‌ساز آمدن آن بزرگوار است و این معنای واقعی انتظار و مهدی باور به معنای واقعی کلمه است.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: ما روی مهدوی باوری باید کار کنیم اما متاسفانه باید بگوییم در این عرصه‌ها شعارمان بیشتر از عملمان است، شعار در بسیاری از برنامه‌های ما زیاد است یک مقدار شعارها را به عمل تبدیل کنیم ، به شعور و واقعیت تبدیل کنیم و در زندگی‌ها و کارها روزمره و محل کار و در مجموعه‌های‌مان برایش معنا و جایگاه ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: این مهدی باوری را جدی بگیریم و روی آن کار کنیم، روح انقلاب اسلامی ما همین است و انتظار به معنای واقعی همین است و سلامت جامعه هم در سایه همین است یعنی هر چه ما بتوانیم این مهدی باوری را تقویت کنیم به سلامت جامعه کمک کرده‌ایم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: امامت اصل و نظام‌مند در تمام امور جامعه است و به وسیله امامت همه امور جامعه به هم گره می‌خورد یعنی با نگاه به مهدویت سیاست، اقتصاد، فرهنگ، خانه و خانواده مان و همه چیز را رقم وبه او گره بزنیم تا همه این أمور درست و به معنای واقعی در جامعه شکل گیرند و آن چه انتظار هست عملی بشود و امیدوار هستیم این جلسات هم این خروجی را داشته باشند

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: کار این ستاد هم باید خروجی‌اش نهادینه کردن فرهنگ مهدی باوری و مهدی یاوری در جامعه باشد، حالا گزارش‌های خوبی را مسئول بنیاد مهدویت استان دادند که تشکر و قدردانی می‌کنیم ولی ما هیچ وقت از این گزارش‌ها راضی نبوده و نیستیم چون در برابر آن چه که باید انجام بدهیم خیلی فاصله داریم و خیلی باید کار کنیم و فعال باشیم

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: ستادی که در مرکز کشور فعال است خیلی باید نسبت به مسئله مهدویت و عمق بخشی به آن کار جدی‌تر انجام بدهند و مطالباتشان باید خیلی بیشتر باشد و ترزیق این معنا را باید خیلی بیشتر انجام بدهند و محتواها را و کارهای پرجاذبه مهدی باورانه هر چه بیشتر قوت ببخشند.

امام جمعه شهرکرد در پایان تصریح کرد: از مطالبه‌گری هم خسته نشوید، این جلسات استانی و حضور مسئولان کشوری را هم باید خیلی بیشتر باشد و اکتفا به جلسات استانی نشود و حضور مسئولان بنیاد مهدویت کشوری در استان ها بسیار مهم است که مرتب حضور پیدا کنند و مطالبه کنند و بخواهند تا این تشکیلات در استان‌ها و کشور قوت پیدا کند

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل نیز در این جلسه با بیان اینکه هرکس می‌خواهد به جایی برسد باید هم‌فعل امام زمانش باشد، گفت: دغدغه حضرت حجت(عج) فرج است و ما به عنوان شیعیان آن حضرت باید برای رشد کشور شیعه و زمینه‌سازی ظهور برنامه‌ریزی کنیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود مبنای تأسیس این بنیاد را ایجاد شوق برای زمینه‌سازی ظهور دانست و افزود: این بنیاد تا کنون در زمینه نیروسازی و تولید و نشر آثار در این حوزه فعالیت‌های قابل قبولی داشته است.

با اشاره به اینکه چهارمحال‌وبختیاری استانی زنده و پویا است، اظهار کرد: زمانی که یک مدیر در چنین جلساتی اعلام آمادگی برای همکاری می‌کند یعنی فضا برای کار بسیار آماده است و این روحیه رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: طرح «تربیت مربی مهدویت» را که یک طرح استادپروری است، در استان‌های بسیاری اجرا شده است که با اجرایی شدن آن در چهارمحال‌وبختیاری، این استان در زمینه مدرس، از استان‌های قم و تهران بی‌نیاز خواهد شد لذا توصیه می‌شود جمعی از روحانیون فاضل گردآوری شده و در مبحث مهدویت اساتیدی از قم دعوت و این دوره را برگزار کنند.

حجت‌الاسلام کفیل با بیان اینکه مهدویت امید، سبک زندگی و بشارت در جامعه است، اظهار کرد: مشکل و بحث ما در مهدویت تنها غیبت امام(ع) نیست بلکه یک نیاز مهم و اساسی جامعه است و تربیت متخصص در این زمینه پاسخ مناسبی برای خنثی‌سازی جریان‌های انحرافی و رفع شبهات این حوزه خواهد بود.

جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری در ادامه این نشست با بیان اینکه در زمینه مهدویت مطالب بسیاری تا کنون مطرح شده است، بیان کرد: مهدویت به برکت انقلاب اسلامی به متن زندگی شیعیان برگشته است و انتظار که در دوران قبل از انقلاب در سکوت بود پس از انقلاب مفهوم جدیدی پیدا کرد.

وی بیان کرد: شاه‌کلید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ساخت تمدن اسلامی است که ظهور و بروز مهدویت در تمدن اسلامی ضرورت جامعه است و بنیاد مهدویت نیز بر همین اساس شکل گرفته است.

ارسال نظرات