خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مکاتبات زیادی برای اخذ مجوز کمیسیون ماده 23 بیمارستان زیرکوه انجام شده اما متاسفانه در کشور سامانه مربوط به این کمیسیون کلاً بسته است و مجوزی صادر نکرده است.
کد خبر: ۹۱۹۶۷۹۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نشست خبری در شهرستان زیرکوه که در محل بیمارستان صحرایی برگزار شد اظهار داشت: از همه افرادی که برای برپایی این بیمارستان صحرایی تلاش کردند صمیمانه تشکر می کنم.

  وی اضافه کرد: از چند ماه قبل در سطح استان برنامه ریزی برای برپایی بیمارستان صحرایی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی  کلید خورد که هرساله  برنامه های متنوعی در حوزه بهداشت و درمان برنامه ریزی می کنند.

دهقانی بیان داشت: از بسیج جامعه پزشکی، فرماندار زیرکوه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان، گردان امام حسین و همه پزشکان متخصص، عمومی، دندان پزشک و داروساز همراه با پرسنل  پرستاری، بهیاری وهمه گروه هایی که از وقت خود گذاشتند و ایثار کردند در منطقه حاضر شدند برای ارائه خدمات پزشکی به مردم شهرستان زیرکوه تشکر و قدردانی می کنم.

وی عنوان کرد: شهرستان زیرکوه تقریبا تنها شهرستانی است که مشکلات زیادی در حوزه درمان داریم چون دیر تبدیل به شهرستان شده است در برنامه های مختلف بیمارستان مستقلی در نظر گرفته نشده است و تنها شهرستانی است که بیمارستان ندارد و بیمارستان فعلی در فضایی متعلق به سازمان تامین اجتماعی کشور است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در همه شهرستانها بیمارستان داریم و بیمارستان خوسف نیز در حال ساخت است گفت: در شهرستان زیرکوه مهمترین دغدغه ما بیمارستان است.

وی افزود:  علارغم اینکه از سال 94 خدمات سرپایی تخصصی در حوزه داخلی و اطفال و خدمات بستری نیز اضافه شد و بخش دیالیز راه اندازی شده و خدماتی به مردم ارائه می شود اما مشکلات کماکان ادامه دارد . جمعیت زیادی را شهرستان زیرکوه پوشش می دهد و فاصله زیادی با مرکز استان دارد موضوعاتی است که اهمیت مطلب را دوچندان می کند.

دهقانی ادامه داد: پیگیری خوبی از سوی استاندار، دانشگاه و مسئولین شهرستان صورت گرفته که بتوانیم تکلیف واگذاری ملک فعلی که به صورت استیجاری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی هست را روشن کنیم و سپس بقیه موضوعات را برای ساخت بیمارستان شروع کنیم.

وی بیان داشت: به موازات این مکرر مکاتبات زیادی برای اخذ مجوز کمیسیون ماده 23 بیمارستان زیرکوه انجام شده اما متاسفانه در کشور سامانه مربوط به این کمیسیون کلاً بسته است و مجوزی صادر نکرده است. در هر صورت وظیفه ما است پیگیری کنیم و امیدواریم پیگیری ها به نتیجه مطلوبی برسد و در آینده مجوز ساخت بیمارستان را اخذ کنیم و ملک فعلی بیمارستان به تملک دانشگاه درآید تا خدمات را در این فضا گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شهرستان تصمیمات خوبی گرفته شده است گفت: در این بیمارستان فعلی تعمیرات اساسی انجام شده و پروژه های بهداشتی در دست داریم که برخی در مرحله انتهایی است.

وی ادامه داد: همکاران ستاد شبکه را شروع کردند و ما پیگیری در سطح کشوری داشتیم که برای همه پروژه ها سطح استان با مشارکتی که فرمانداری ها و استانداری داشتند و اعتبارات لازم را در حد وسعشان از طرح توازن گذاشتند و مابقی را از وزارت بهداشت بگیریم تا پروژه های بهداشتی سطح استان را تکمیل کنیم.

دهقانی افزود: در شهرستان زیرکوه چند پروژه داریم هنوز ناتمام است پایگاه اورژانس 115 در روستای استند داریم  که به زودی در محل استیجاری راه اندازی می شود و منطقه وسیعی پوشش می دهد.

وی ابراز داشت: امیدوام با تلاش و همت فرماندار و رئیس شبکه بهداشت شهرستان زیرکوه بتوانیم در ارائه خدمات با کمیت و کیفیت بیشتر به مردم زیرکوه توفیق بیشتر داشته باشیم و کاستی ها را به سرعت برطرف کنیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها