استاندار گیلان گفت: فوندانسیون یکی از ساختمان‌های پارک موزه گیلان در حال تکمیل است و امیدواریم قبل از ۱۴۰۰ بخشی از فاز نخست این مجموعه فرهنگی ارزشمند را به بهره‌برداری برسانیم.
کد خبر: ۹۱۹۶۷۷۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در جلسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در رشت اظهار داشت: دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی‌بدیل فرزندان دلیر کشور و بخش مهمی از تاریخ ملت ایران است که با ایثار و فداکاری بسیجیان و در سایه رهبری امام(ره) شکل گرفت.

استاندار گیلان دوران دفاع مقدس را یادآور کرامت انسانی خواند و بیان کرد: خاطرات دفاع مقدس را می‌توان با بهره‌گیری از ادبیات و هنر به نسل کنونی و آینده به شیوه ماندگار منتقل کرد و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ انقلابی، ایثار و مقاومت و خودباوری ملی و دینی ایرانیان اثری ماندگار است.

وی با بیان اینکه مردم گیلان با تقدیم هزاران شهید و جانباز و آزاده در دفاع مقدس نقش مؤثری در این دوره ایفا کردند تصریح کرد: مردم گیلان در دفاع از انقلاب و کشور بسیار نقش‌آفرینی کردند و یکی از اقدامات ارزشمند برای حفظ این رشادت‌ها ساخت و تکمیل پارک موزه دفاع مقدس در گیلان است.

زارع با اشاره به اینکه بایستی از شیوه‌های مختلف برای حفظ خاطرات و بیان رشادت‌های دوران دفاع مقدس بهره بگیریم ابراز داشت: در این راستا اجرای قانون برنامه ششم مورد تأکید رئیس‌جمهور است و بایستی با عزم و تلاش همه مسئولان به وظایف خود در این رابطه عمل کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس در توسعه فرهنگی و اجتماعی گیلان مؤثر است افزود: فوندانسیون یکی از ساختمان‌های پارک موزه دفاع مقدس گیلان در حال تکمیل است و امیدواریم قبل از 1400 بخشی از فاز نخست این مجموعه فرهنگی ارزشمند را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه کمیته‌های فرهنگی اجتماعی، رسانه و راهیان نور بایستی به‌طور فراگیر و مردمی کار کنند عنوان کرد: باور دارم طرح سپاس و دیدار خانواده‌های شهدا تأثیرات فرهنگی و اجتماعی سترگی دارد و بایستی این اقدامات به‌جِد در دستور کار همه مسئولان در شهرستان‌های گیلان قرار گیرد.

زارع خواستار تدارک برنامه 3 ماهه برای دیدار از همه خانواده شهدای گیلان شد و خاطرنشان کرد: نباید اسم شهدا را آلوده به تفکرات سیاسی و جناحی کنیم و این دیدارها با نیت خالصانه و بدون بهره‌برداری جناحی باشد زیرا جناح‌گرایی اثری کوتاه‌مدت دارد و بایستی از این فضای ارزشمند به‌خوبی بهره ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات