خبرهای داغ:
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین گفت: مرکز نیکوکاری یک محل اداری نیست بلکه یک مرکز مردمی برای توسعه انفاق و نیکوکاری است از این رو محل سرمایه گذاری برای آخرت است.
کد خبر: ۹۱۹۶۶۸۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، امیر محبی بیان کرد: در محله ها، مدارس، هیئت ها و جلسات مذهبی فعالیتهای نیکوکارانه مردمی جریان دارد، اما اشکال کار این است که این اقدامات به صورت گسسته انجام می‌شود و نمود و تأثیر لازم بر خانواده و نیاز خانواده را ندارد.


وی ادامه داد: برای حل این مشکل، کمیته امداد امام (ره) در قالب یک شبکه اجتماعی فعال محلی به صورت محله بنا و مسجد محور با تاکید بر کارکرد اجتماعی مساجد اقدام به هدایت این فعالیت ها در چارچوب مرکز نیکوکاری کرده است.


قائم مقام کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: پشتوانه مراکز نیکوکاری، تجربه ۴۰ ساله کمیته امداد امام (ره) در رسیدگی به امور نیازمندان، نیت الهی اقشار مختلف مردم و برکت وجود مساجد به عنوان مرکز فعالیت این مراکز است از این رو افرادی که امین و معتمد محلات هستند به عنوان هیئت امنا انتخاب می شوند و به صورت شبکه‌ای کار خواهند کرد.


محبی تصریح کرد: با توجه به حضور معتمدین محلی در مراکز نیکوکاری و شناخت آنان از ظرفیت ها و خیرن و همچنین نیاز‌مندان محله خود در جهت رفع نیازهای محرومین منطقه تلاش خواهند کرد و کمیته امداد نیز به آنها کمک می‌کند.


وی توضیح داد: بنابراین شناسایی،ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگزار از جمله خیرین وموسسات خیریه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکل محرومین در کنار برون سپاری و توسعه خدمت رسانی به محرومین و تکریم آنان، ایجاد همبستگی، تکامل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری و طراحی، استقرار و مدیریت شبكه های نیكوكاری با تمركز بر محله و با محوریت مسجد محله از اهداف اساسی فعالیت مراکز نیکوکاری است.


قائم مقام کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: تبلیغ و ترویج سنت های حسنه اسلامی به ویژه احسان و انفاق و اكرام، شناسایی اماكن آموزشی، عمومی، تجاری، مسكونی، اداری، فرهنگی و مذهبی و بهره برداری از ظرفیت آنان برای رفع مشكلات نیازمندان، شناسایی معتمدین محل و بهره گیری از آنان برای تحقق اهداف پیش بینی شده، شناسایی و جذب خیران حقیقی از جمله امدادیار (نیروی افتخاری) و تشكیل بانك اطلاعات آنان، شناسایی خیریه ها، تشكل ها و مجامع و ایجاد بانك اطلاعات آنان، بهره گیری از تمامی ظرفیت های محل در راستای اجرای سیاست ها و ارتباط و تعامل موثر با خیران و اعضا و اطلاع رسانی شفاف و به موقع به آنان از دیگر اهداف تاسیس این مراکز است.


وی گفت: مراکز نیکوکاری می توانند نسبت به شناسایی نیازمندان واقعی محل و تهیه بانك اطلاعاتی، شناسایی، دسته بندی و اولویت بندی نیازهای محرومین محل، برنامه ریزی مشترك با واحد اجرایی کمیته امداد امام (ره) به منظور ارایه خدمات مددكاری به محرومین شناسایی شده با رویكرد توانمندسازی و رفع فقر در محله مورد نظر، ارایه خدمات مددكاری عمومی به نیازمندان و معرفی وارجاع افراد نیازمند به نهادها وسازمانهای حمایتی جهت بهره مندی از خدمات مددكاری تخصصی اقدام کنند.


محبی عنوان کرد: مراکز نیکوکاری به اجرای عدالت در نیکوکاری نیز کمک می کند چراکه ممکن است فردی تنها از یک خیریه کمک دریافت کند و فرد دیگری از چندین خیریه، ولی ایجاد مراکز نیکوکاری با تمرکز محله ای کمک می کند تا سطح کمک ها افزایش یافته و عادلانه تر باشد.


قائم مقام کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: عموم مردم می توانند در محله های فاقد مرکز نیکوکاری ، با تشکیل جمعی از افراد دلسوز و فعال محلی، با محوریت مسجد برای امدادرسانی به نیازمندان به صحنه بیایند.


انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها