سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی برگزار می کند؛

نخستین جشنواره طرح و ایده فیلمنامه داستانی «آذر»

فراخوان نخستین جشنواره طرح و ایده فیلمنامه داستانی «آذر» به مناسبت چهلمین سال تشکیل بسیج مستضعفین منتشر شد.
کد خبر: ۹۱۹۶۶۷۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

به گزارش سازمان بسیج هنرمندان، فراخوان نخستین جشنواره طرح و ایده فیلمنامه داستانی «آذر» به مناسبت چهلمین سال تشکیل بسیج مستضعفین منتشر شد.

اهداف جشنواره:  این جشنواره با هدف شناسایی استعدادهای جوان نویسندگی در سطح  استان آذربایجان شرقی و حمایت از تولید آثار ارزشمند آنها و همچنین ارتقای سطح کیفی داستان نویسی برای فیلم، برگزار می شود.

محورهای جشنواره:  برای شرکت در این جشنواره؛ طرح داستان بایستی حداقل با یکی از موضوعات زیر منطبق باشد:  1-  انقلاب اسلامی  2- دفاع مقدس  3- مقاومت  4- بیداری اسلامی  تبصره: منظور از منطبق بودن با موضوعات فوق، تنها پرداخت مستقیم به خود موضوع نمی باشد؛ لکن موضوعات عنوان شده می تواند به صورت دستمایه قرار گرفته و در لایه درونی داستان نهفته باشد. همچنین این موضوعات می تواند در داستان ها و روایت های سبک زندگی اسلامی- ایرانی جریان داشته باشد.

مقررات جشنواره:  1- طرح یا ایده اولیه داستان فیلمنامه بایستی به صورت کاملا شفاف و روان در حداکثر یک صفحه ارائه شود.  2- طرح داستان باید در قالب فیلم کوتاه (حداکثر 25 دقیقه) ارائه شود. (تذکر: دبیرخانه فقط طرح فیلمنامه را پذیرش خواهد کرد و به فیلمنامه کامل ارسالی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.) 3- فرمت آثار ارسالی باید در دو قالبword وPDF و با فونت 14 B Nazanin در یک صفحه A4 بدون حاشیه و تزئین ارائه شود.  4- به همراه اثر ارسالی مشخصات کامل نویسنده در یک صفحه جداگانه تکمیل و ارسال شود.

(نام و نام خانوادگی- شماره ملی- تلفن تماس- آدرس- تحصیلات- شغل- کد بسیجی و ...) 5- هر نویسنده می تواند حداکثر تا 3 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.  6- آثار ارسالی فقط از طریق شبکه پیام رسان سروش و ایتا به شماره09142340786 قابل دریافت خواهد بود. ویا به صورت پست به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.

7-نویسنده عزیز بایستی عضو فعال بسیج در یکی از رده هایبسیج مستضعفین باشد.

گاه شمار جشنواره:  دریافت آثار تا 25 آذرماه 1398 می باشد. (مهلت ذکر شده تمدید نخواهد شد.)

زمان برگزاری اختتامیه:  برگزاری اختتامیه روز 9 دی ماه 1398 (همزمان با سالروز حماسه ۹دی و آغاز هفته بصیرت ) خواهد بود.

جوایز:  1- به نفرات اول تا پنجم برگزیده جشنواره، جوایز نقدی ارزشمندی اهدا خواهد شد.  2- آثار برگزیده (حداکثر 10 اثر منتخب) با توافق سازمان مرکزی، به  جهت تولید فیلم کوتاه، خریداری شده و یا از صاحب اثر به منظور تولید فیلم حمایت خواهد شد.‍

ارسال نظرات
آخرین اخبار