خبرهای داغ:

دانش آموزان مسجدسلیمان یاد شهدای هویزه را گرامی داشتند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان : شهدای عزیز ما همچون سایر مردم پدر و مادر و خانواده داشتند اما امنیت جامعه و خاک کشور و چادر سیاه حضرت فاطمه (س) عزیز تر از جانشان بود.
کد خبر: ۹۱۹۶۶۴۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مسجدسلیمان / کاروان راهیان نور دانش آموزی شهرستان مسجدسلیمان با همراهی فرماندهی سپاه پاسداران مسجدسلیمان و جمعی از پاسداران روز یکشنبه ۹۸/۹/۱۰ با حضور در گلزارشهدای هویزه با روح مطهر شهید علم الهدی و دیگر شهدای این گلزار تجدید میثاق کردند.
در این مراسم بوعذار از راویان دفاع مقدس در جمع پرشور دانش آموزان حاضر در گلزارشهدای هویزه ضمن روایت نحوه شهادت شهید علم الهدی و یاران رزمنده وی در عملیات نصر اظهار کرد: فرمانده هان حزب الله لبنان بارها روی این مسئله تاکید داشتند که الگوی ما شهدای هویزه هستند.
وی ادامه داد: در این گلزار از ۱۴ استان و ۲۲ شهر شهید گلگون از اقشار مختلف همچون معلم؛ مهندس ؛کارگر و ... خفته است در واقع نمونه ای از یک ایران بزرگ است فرمانده این شهدا نیز شهید علم الهدی است.
وی خاطر نشان کرد: تقریبا ۹۰ عملیات در تاریکی شب انجام شدند به جز این عملیات که در روز ۲۸ صفر بود علت آن این بود که چون شیعه هستیم دشمن این تصور را نمی کرد در روز شهادت ائمه اطهار عملیاتی از جانب نیروهای ما صورت گیرد و اگر قرار است عملیاتی انجام شود شب انجام می پذیرد اما عملیات ۱۵ دی ماه ساعت ده صبح آغاز می شود.
این راوی خاطر نشان کرد: در این مکان پس از شهادت مظلومانه رزمندگان ما بعثی های ملعون با تانک از روی اجساد آن ها رد می شوند پیکر مطهر آن ها ۱۶ ماه همان طور روی زمین ماند و در نهایت این شهدا در همین مکانی که به شهادت رسیدند به خاک سپرده می شوند.

در ادامه جناب سرهنگ حسینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان ضمن بیان خاطره ای از یک دختر شهید اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس شهدای عزیز ما همچون سایر مردم پدر و مادر و خانواده داشتند اما امنیت جامعه و خاک کشور و چادر سیاه حضرت فاطمه (س) عزیز تر از جانشان بود و به این عقیده پایبند بودند که می رویم جان می دهیم تا دشمن به چادر زنان سرزمین ما تعرض نکند شهدای ما ماندگار شدند تا به آن هایی که نه به حجاب اجباری می گویند این را بفهمانند که حجاب را خدای متعال دستور داد کسی اجبار نکرد.
رحیمی حسینی یادآور شد : براساس آیات در سوره احزاب اینطور بیان شده که به زنان مومنان بگو که چادرشان برگیرند که این برای پاک دامنی آنان بهتر است اینکه خداوند فرمود حجاب را رعایت کنید برای این است که از چشم بالهوسان دور بمانید ولازم است این را بدانید یکی از افتخارات ایل بختیاری از قدیم الایام حجاب آن ها بود.
وی با اشاره به این مطلب که یکی از نعمت هایی که ما در اختیار داریم نعمت ولایت است تصریح کرد: تئوریسین های اتاق فکر واشنگتن در امریکا اعتراف کردند که چهل سال است برای براندازی نظام جمهوری اسلامی نقشه می کشیم ولی موفق به شکست آن نشدیم چون که مردم ایران رهبری دارد که هیج جای دنیا ندارد. سرهنگ رحیمی حسینی عنوان کرد: سخنرانی های مقام معظم رهبری طوری است که نقشه های دشمنان را خنثی می کند ولی دشمن همچنان در حال نقشه برای نابودی این نظام است و از طریق فضای مجازی رخنه در فکر و اندیشه جوانان ما می کند که آن ها را مقام معظم رهبری و اندیشه های وی دور کند.

وی در خاتمه افزود: شما دانش آموزان با حضور در این مکان باید با آرمان ای این شهدای مظلوم و گرانقدر پیمان ببندید که به حجاب و عفاف خود پایبند بمانید.

در پایان دانش آموزان به همراه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان و جمعی از مسئولین و پاسداران بر مزار شهید علم الهدی و دیگر شهدای گرانقدر حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاو خاطر آن ها را گرامیداشتند همچنین درپایان از غرفه محصولات فرهنگی این مکان نیز بازدید کردند.

گفتنی است کاروان راهیان نور دانش آموزی شهرستان مسجدسلیمان روز گذشته پس از مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور استان خوزستان در این شهرستان در مناطق عملیاتی شلمچه حضور پیدا کردند و در یادمان شلمچه در جوار شهدای گمنام از روایتگری راویان دفاع مقدس بهره بردند.

بر اساس مستندات موجود در ارتباط با نحوه شهادت شهید علم الهدی و دیگر شهدای هویزه گفتنی است در تاريخ 15 دي ماه سال 1359 نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با پشتيباني زرهي ارتش جمهوري اسلامي تک گسترده اي را عليه متجاوزان بعثي در منطقه عملياتي هويزه اجرا کردند که با پيروزي غيرمنتظره اي همراه بود . روز بعد ارتش بعثي با اجراي پاتکي سنگين موفق شد نيروهاي سپاه را در محاصره گرفته و به بازپس گيري مناطق آزاد شده در روز بعد بپردازد. در اين بين قواي پاسدار به فرماندهي فرمانده وقت سپاه هويزه ، دانشجوي شهيد سيدمحمدحسين علم الهدي به مقاومتي جانانه عليه تيپ زرهي ارتش بعث دست زد اما به علت فقدان پشتيباني و کمبود مهمات ، مدافعان و شخص شهيد علم الهدي شربت شهادت نوشيدند. پيکر هاي مطهر اين شهيدان حماسه ساز ، ماه ها بعد ، پس از بازپس گيري مناطق اشغالي ، تفحص گرديد و در همان محل درگيري به خاک سپرده شد. امروز مزار اين شهيدان گلگون کفن زيارتگاه هزاران هزار زائر است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار