کارشناس مسایل دینی با اشاره به هجمه فرهنگ برهنگی به بنیان خانواده، احکام حجاب اسلامی را تأمین کننده سلامت و بهداشت و روان خانواده دانست.
کد خبر: ۹۱۹۶۶۴۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت بسیج دانش آموزی خواهران سپاه ناحیه فارسان، نشست بصیرتی دینی با موضوع تحکیم بنیان خانواده و تشریح آسیب های اجتماعی برای والدین دانش آموزان واحد مقاومت هنرستان جنت در شهرستان فارسان برگزار گردید.

کارشناس مسائل دینی و علوم حوزوی در جمع والدین دانش آموزان گفت: خانواده بااهمیّت ‏ترین نهاد اجتماعی و کانون عشق و امید و مرکز تولّد و پرورش نسل بشر است؛ به گونه ‏ای که هیچ جامعه ‏ای نمی ‏تواند بدون خانواده پایدار بماند.

سرکار خانم فکری در ادامه اظهار کرد: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی که زندگی سالم جامعه و رشد و سلامت آدم به سلامت خانواده وابسته است؛ ولی با همه قداست و نقش ممتازی که دارد، متأسفانه امروزه سعی می­ شود تا از نقش آن کاسته شود، و به همین دلیل نظام خانواده در جهان معاصر بیش از هر زمان دیگر مورد تعرض قرار گرفته و در اثر گسترش رسانه­ های الکترونیک و تهاجم فرهنگ برهنگی، دچار بحران شده است.

وی افزود:  یکی از فضایل اخلاقی در عرصه استحکام بنیان خانواده و امنیت اخلاقی، مسئله حجاب و پوشش و عفاف است که این مسأله اختصاص به زنان نداشته و شامل مردان نیز می­ شود.

فکری اضافه کرد: این حکم مورد توجه اسلام، بزرگان دینی و متعاقب آن دانشمندان و اندیشمندان معاصر نیز قرار گرفته است. در حقیقت اسلام با تشریح حکم حجاب خواسته است که به آرامش و بهداشت روانی زنان و مردان کمک، روابط خانوادگی را محکم و از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری، شخصیت و کرامت زن و مرد در خانواده را تأمین و روح تعاون و احساس مسؤولیت را برانگیزد .

وی تصریح کرد: احکام دینی حجاب و عفاف تلاش دارند حریم اجتماع را از بی­ عفتی و آلودگی­ های جنسی دور نگه دارند، که در این صورت محیط کار و تلاش ایمن و محیط خانواده آرام خواهد بود.

ارسال نظرات