خبرهای داغ:
به همت  معاونت روابط عمومی و تبلیغات دفتر نمایندگی در سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان ، یک دوره کارگاه آموزش خبرنویسی و عکاسی خبری ، برای خبرنگاران بسیجی نواحی سپاه  شهرستان های استان با حضور حجت الاسلام عبدالرضا رستگار ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه  در سپاه ولیعصر(عج)استان خوزستان برگزار شد .
کد خبر: ۹۱۹۶۶۴۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ ساعت 9:30 صبح روز سه شنبه 12 آذرماه1398 این کارگاه با سخنرانی حجت الاسلام عبدالرضا رستگار نماینده ی ولی فقیه در سپاه  حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان در حسینیه ی این سپاه آغاز شد .

وی سخنان خود را با عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه و با بهره گرفتن روایتی از حضرت امام علی(ع) آغاز کرد و گفت : خیرمقدم عرض می کنم خدمت شما اهل قلم ، اهل رسالت بزرگ پیام رسانیِ شهدا ؛ روایتی که از وجود نازنین حضرت امیرالمؤمنین(ع)بهره می برم می فرماید ؛ « هر انسان خردمند و اندیشه ورزی  باید عالم  به زمان خود باشد» یعنی آن چه که در اطرافش می گذرد بتوان در مورد آن تجزیه و تحلیل کند ؛ امام صادق(ع)می فرماید ؛ « کسی که عالم به زمان خودش باشد به اشتباه کردن و چه کنم چه نکنم نمی افتد » ؛ « بد را از خوب » ـ « زشت را از زیبا » ، « حق را از باطل »  و « دوست را از دشمن»  می تواند تشخیص  دهد  و ترفندها و توطئه های دشمن را می شناسند ؛ استراتژیک ، راهبرد و راهکار دشمن را می شناسد و در مقابل این ترفندها ، راهبردی کار می کند و تاکتیک های مناسب را اتخاذ می کند ؛ لذا ضرورت دارد که ما عالم به زمان خود باشیم .خصوصا شما که دو ویژگی بسیار مهم و منحصر به فرد دارید ، ویژگی اول این است که بسیجی هستید .

نماینده ی ولی فقیه در سپاه  حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان افزود : بسیج شاه کلید حل تمام مشکلات است ، این را من نمی گویم بلکه امام  راحل(ره) می می فرماید:« بسیج یک کلید طلایی است که هر قفلی را باز می کند و این کلید بدلی نیست که بشکند و یا گم شود ؛ بسیج شجره ی طیبه ای است که ریشه اش در زمین و شاخسارش در کهکشان هاست ؛ این ویژگی را شما خبرنگاران بسیجی دارید ؛ تفکر و اندیشه ای است که برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم آفرین و برای جوانان شور انگیز است .»

وی افزود : بسیج تفکر و اندیشه ای است که امضاء کنندگانش اصحاب صدر اسلام تا اصحاب خاتم الاوصیا حضرت مهدی(عج) می باشند  ؛ مجموعه ای است به فرماندهی فرمانده ی کل قوا حضرت حجت دنیای استکبار را به زیر خواهند کشید ؛ پس بنابر این از این بعد شما بسیجی هستید .

حجت الاسلام عبدالرضا رستگار در ادامه به دومین ویژگی خبرنگاران بسیجی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : ویژگی و بعد دیگر شما این است که«رسانه ای» هستید ؛ رسانه یعنی معجزه گر ؛ اعجاز می کند ، یعنی همه را به عجز می رساند  . رسانه می تواند از کاه کوه بسازد و کوه را کاه جلوه دهد ؛ می تواند کل دنیا را در یک قاب شیشه ای کوچک کند و می تواند چیز کوچک را به اندازه ی دنیا بزرگ  نماید و به تعبیری دیگرمی گویند رسانه معجزه است ؛ فضای مجازی هم امروز به کمک رسانه آمده است این معجزه را تکمیل کرده است ، معجزه دو حالت دارد . 1 ـ زمان را از بین می برد 2 ـ مکان برایش مهم نیست . در هر فصل و ساعت و مکانی که باشد فضای مجازی و رسانه کار خود را انجام می دهند ؛ رسانه زمان را به حداقل می رساند و مکان را کلا حذف می کند ، چون فضای مجازی به هیچ مکانی نیاز ندارد ، کافی است گوشی در اختیارت باشد و آن گوشی به اینترنت وصل باشد در «خانه ، خیابان ، کوچه ، بازار و در محل کار» می توان با این وسیله خبر ارسال کرد و اطلاع رسانی نمود و در یک لحظه خبر را به میلیون ها نفر ارسال نمود و ببه طور زنده شاید میلیاردها نفرمی توانند ببینند .

وی افزود : در صدر اسلام ؛ پیامبر(ص) فرمود : در آخرالزمان  طوری می شود که مردم مشرق زمین،مردم مغرب را می بینند و صدای آنها را می شنوند بدون این که به همدیگر نزدیک باشند ، گفتند یا رسول الله آیا این ممکن است ؟ فرمود «بله» و الان می بینید که یک بچه سه یا چهار ساله به صورت آنلاین با مخاطب خود می تواند صحبت کند و یا اخبار را ببیند ، معجزه یعنی همین . پس شما دو ویژگی دارید که این دو ویژگی می تواند عالمی را به آرامش برساند و بر عکس می تواند عالمی را در هم فرو ریزد .

  نماینده ی ولی فقیه در سپاه  حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان همچنین خاطر نشان نمود : گفتن این موارد برای این بود تا بگویم ضرورت عالم بودنِ شما به عالم از همه بیشتر است ، این که به حدیث حضرت امام علی(ع) اشاره کردم یعنی مسئولیت شما را سنگین تر می کند ؛ ما آن طور که توانش را داریم و بالقوه هستیم بالفعل نیستیم ؛ به یاد دارم در سال 1376 که فضای مجازی زیاد متداول نبود ؛ با روزنامه های زنجیره ای افکار را عوض می کردند ؛ یک خبر منتشر می شد 20 تا 30 روزنامه مثل قارچ که از یک مرکز هدایت می شدند ، اخبار را به کلِ کشور ارسال می شد ؛ اصلا با جنگ مطبوعات امپراطوری شوروی را فرو پاشیدند ؛ چون رسانه می تواند از کوتوله های غیر سیاسی ، مردان سیاسی بسازد ، نفر اول مجلس ششم «سید محمدرضا خاتمی» یک داندان پزشک بود و تا قبل از این که وارد مجلس شود اصلا کار سیاسی نکرده بود ، مطبوعات از این کوتوله ی غیر سیاسی کسی ساختند که از آیت الله هاشمی رفسنجانی که مرد سیاست بود و در جهان نظر پر آوازه بود جلو زد و در ردیف اول قرار گرفت  در حالی که هاشمی رفسنجانی نفر سی و یکم شد .پس بدانید ای خبرنگاران شما این قدرت را دارید ، باید خودتان را باور کنید چون این توانایی را دارید ، خصوصا که با روحیه ی بسیجی قلم را به کار می برید و بسیجی  نمی توانم و نمی دانم و یا نمی شود در منطقش راه ندارد .ما هم می دانیم هم می توانیم هم می شود ؛ کارهای بزرگی که در این چهل ساله ی انقلاب اسلامی انجام شده است دنیا را متحیر کرده است ؛ چون یک کشوری که در هشت سال دفاع مقدس محتاج یک فشنگ کلانشیکف بود امروز رسیده به جایگاهی که خارج از فضای جنگ پهباد آمریکایی را می زند و آمریکایی ها می گویند هیچ کشوری کاری نمی توانند  انجام دهند مگر این که به لیزر دستیابی پیدا کرده باشد ؛ قبل از این که یک پهباد را در خلیج فارس ساقط کنیم ، اولین پهباد آنها را خارج از جو  زدیم که این علم در انحصار یکی دو کشور است ؛ شما این قدرت و این توانایی را دارید .

وی در ادامه به اعترافات اوباما  رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد فرهنگ غنی جهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : متأسفانه وقتی موضوعی به وجود می آید و یا هجمه ای به نظام می شود همه  فعلی برخورد می کنیم چرا؟ چون اینجا مرکز اندیشه ورزی که بتواند این را تجزیه و تحلیل و به رسانه ها  و فضای مجازی بدهد در استان خوزستان وجود ندارد . چرا حضرت آقا می فرماید : « به نظر من امروز به جای تعقیب نماز ، رفتن در فضای مجازی را کار جهادی می دانم .»  آقا  می فرماید به جای تسبیحات بگویی ، ذکر بخوانی و نماز واجب  به جا بیاوری وارد فضای مجازی بشو کار جهادی انجام بده . البته نه این که خودت هم تحت تأثیر قرار بگیری . عزیزان مکتب ما غنی است ؛ اوباما یک ساعت  و نیم در دوران آخر ریاست جمهوری خود در کنگره با رسانه صحبت می کند چه کسی فضای مجازی را درست کرده است؟ خود آمریکایی ها ، حرف اوباما چیست؟ می گوید ما این فضای مجازی را برای این درست کردیم که دشمنان خود را تحت تأثیر قرار دهیم اما فرهنگ غنی جمهوری اسلامی ایران همه ی ما را بایکوت نمود .  امروز دنیا تشنه ی افکار و اندیشه ی انقلاب اسلامی ایران است ؛ انقلاب اسلامی که وعده داده شده است به 1400 سال پیش بر می گردد . آیه ی 54 از سوره ی مائده می فرماید ؛ « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ  ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ  وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ /// ای گروهی که ایمان آورده‌اید، هر که از شما از دین خود مُرتَد شود به زودی خدا قومی را که بسیار دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند و نسبت به مؤمنان سرافکنده و فروتن و به کافران سرافراز و مقتدرند (به نصرت اسلام) برانگیزد که در راه خدا جهاد کنند و (در راه دین) از نکوهش و ملامت احدی باک ندارند. این است فضل خدا، به هر که خواهد عطا کند و خدا را رحمت وسیع بی‌منتهاست و (به احوال همه) دانا است.»

پس از سخنرانی 35 دقیقه ای حجت الاسلام عبدالرضا رستگار ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه  در سپاه ولیعصر(عج)استان خوزستان ؛ دکتر زینب شریفیدکترای علوم ارتباطات اجتماعی ، روزنامه‌نگار، پژوهشگر و استاد ارتباطات دانشکده خبر اهواز خبرنویسی را در قالب « ارزش های خبری ـ عناصر خبری ـ مفاهیم اساسی خبر نویسی ـ سبک های خبری ـ لید ، مقدمه و متن خبر » با استفاده از پاورپونت به خبرنگاران بسیجی آموزش داد و سپس امین نظری ، مدرس عکاسی دانشکده ی خبر اهواز ، دبیر بخش عکس خبرگزاری ایسنا خوزستان و  مؤسس اولین آموزشگاه تخصصی عکاسی در خوزستان نحوه گرفتن عکس با گوشی همراه در قالب « روشن کردن شبکه بندی ـ تنظیم کردن فوکوس دوربین ، فوکوس کردن روی سوژه و.... » را آموزش داد .

 

در ادامه سرهنگ دوم پاسدار  محمدرضا نعمتی معاونت روابط عمومی و تبلیغات دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان ضمن قدردانی از زحمات  خبرنگاران باشگاه خبرنگاران بسیج خوزستان ، اصحاب  رسانه و معاونت های روابط عمومی نواحی سپاه شهرستان های استان خوزستان در جمله ای کوتاه گفت : خوشبختانه زحمات خبرنگاران خبرگزاری بسیج  که با معاونین روابط عمومی نواحی سپاه شهرستان ها طی چند ماه گذشته و خصوصا در  سیل ابتدای سال ، کارت خبرنگاری شما خبرنگاران به صورت رسمی و به امضاء مدیر مسئول خبرگزاری بسیج از تهران رسیدهکه  در پایان این کارگاه بین خبرنگاران  توزیع خواهد شد .

پایان بخش این کارگاه 8 ساعته بازدید از نمایشگاه عکسی بود که توسط  استاد امین نظری یکی از داوران جشنواره های ملی قضاوت شد و از پنج اثر برتر تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها