خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: خیرین و شیفتگان خاندان اهل‌بیت (ع) در استان سمنان از ابتدای سال جاری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد ریال به‌صورت غیر نقدی جهت عمران و آبادانی و ارائه خدمات مطلوب در بقاع متبرکه و امامزادگان استان سمنان مساعدت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۹۶۵۶۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از ستان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی اظهار کرد: مردم مؤمن و خداجوی استان سمان علاقه و ارادت خاصی به خاندان عصمت و طهارت داشته و به همین جهت همواره در خدمت به بقاع متبرکه جزو پیشگامان در سطح کشور هستند.
وی افزود: با توجه به عدم وجود اعتبارات عمرانی دولتی در بقاع متبرکه و کافی نبودن نذورات ضریح و صندوق بقاع متبرکه برای انجام کلیه فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در این اماکن، در سال‌های اخیر اجرای طرح مودت در بقاع متبرکه در دستور کار قرارگرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: بر اساس این طرح هیئت‌امنای بقاع متبرکه نسبت به دعوت از خیرین و دیگر مخاطبان در محل بقاع متبرکه و جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی اقدام می‌کنند.
وی یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح را ساماندهی، جلب و جذب بیشتر کمک‌های مردمی و خیرین برای عمران، آبادانی، توسعه و اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه برشمرد و عنوان کرد: ایجاد منابع مالی جدید برای عمران و آبادانی و اجرای برنامه‌های کیفی‌تر فرهنگی در بقاع متبرکه و رشد و تسریع در ساخت‌وساز و توسعه در بقاع متبرکه از مهم‌ترین دستاورد‌های اجرای طرح مودت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی گفت: در اجرای این طرح جلسه یا همایشی توسط هیئت امناء بقاع متبرکه و با هماهنگی اداره اوقاف شهرستان ترتیب داده می‌شود و با دعوت از خیرین، بانیان و مسئولین به‌منظور شناساندن اهداف، نیاز‌های مادی و معنوی، برنامه‌ها اقدام می‌شود.
وی افزود: در این جلسات همچنین نسبت به تبادل‌نظر و یافتن راهکار‌های همکاری و مشارکت در خصوص اجرای طرح‌ها و جمع‌آوری نذور و تأمین امکانات برای بقاع متبرکه با توجه به وضعیت فرهنگی و اجتماعی اقدام می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: شناسایی و بهره‌گیری از خدمات و تجارب خیرین بقعه ساز، انجام مراسم گلریزان به‌منظور عمران و آبادانی بقاع متبرکه، بهره‌گیری از سفره‌های نذری مردمی به‌منظور اطعام زائرین و جمع‌آوری کمک‌های غیر نقدی و اقلام جهت پیشبرد برنامه‌های بقاع ازجمله اقدامات هیئت‌امنا در اجرای این طرح از ابتدای سال تاکنون در استان سمنان بود. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها