خبرهای داغ:

رقابت 15 اثر نمایشی در جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد»

آیین گشایش چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» با حضور؛ گروه های نمایشی، مسئولان و برگزارکنندگان در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۶۴۸۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،  «علی هوشمند» دبیر هنری جشنواره در مراسم افتتاحیه گفت: در مردادماه امسال فراخوان اعلام و ۱۱۶ اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه (جشنواره) رسید که از این میان، ۶ اثر از تهران و ۱۱۰ اثر متعلق به دیگر استان‌ها بود.


وی ادامه داد: پس از بررسی هیئت انتخاب متشکل از: حسین فدایی حسین، سیدقاسم سید قوامی و سینا دلشادی ۱۵ اثر شامل: ۷ گروه بانوان و ۸ گروه جواز ورود به جشنواره را یافتند.


رییس حوزه هنری قزوین افزود: هیئت‌داوران بخش نهایی جشنواره متشکل از: امیر مشهدی عباس، توحید معصومی و مرتضی نجفی است. همچنین بخشی تحت عنوان تکریم از پیشکسوتان خواهیم داشت که طی آن از حسین پارسایی و در سطح استانی از ناصر ایزدفر تجلیل خواهند شد.


وی عنوان کرد: کارگاه‌های آموزشی جزو برنامه‌های جنبی جشنواره بوده و توسط محمد رضا آزاد و سید حسین فدایی برای گروه‌های نمایشی برگزار می‌شود.


دبیر هنری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با تأکید بر اینکه رفتار و اخلاق گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره نیز باید مسجدی باشد؛ بیان کرد: در این جشنواره قرار است جایزه ویژه مرحوم فرج‌الله سلحشور علاوه بر نفرات گروه‌های اول تا سوم به گروه برگزیده از نظر هیئت‌داوران نیز اهدا شود.


در ادامه این برنامه «مجتبی میرزایی نسب» دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گفت: امروز از ۱۳ استان کشور و در قالب ۱۵ گروه نمایشی در استان ولایت مدار قزوین حضور پیدا کردید و ان شالله بتوانیم در لحظاتی که خدمتگزار شما هستیم، خاطرات خوشی برای شما به یادگار گذاریم.


وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا بتوانیم این جریان مردمی تئاتر را برای احیای کارکردهای هنری و اجتماعی مساجد، در قالب کار جمعی ستاد کانون‌ها و همچنین حوزه هنری انقلاب اسلامی داشته باشیم.


در پایان این مراسم گروه های نمایشی با حضور در گلزار شهدا و نثار گل، با آرمان های شهیدان تجدید بیعت کردند.


چهاردهمین جشنواره سراسری «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به همت حوزه هنری استان قزوین، کانون‌های فرهنگ هنری مساجد و مؤسسه سپهر سوره هنر در شهر قزوین برگزار می‌شود.


بنا بر این خبر چهار مسجد جوادالائمه (ع)، امام حسن عسگری (ع)، مسجد توحید و چهارده معصوم در شهرستان قزوین برای اجرای مردمی قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشاء در نظر گرفته شده است.

1010/د30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار