خبرهای داغ:
معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

هنر،ابزاری مافوق قومیت ها/ قالب هایی را خلق کنید که مختص به خود شما باشد

سعادتی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد گفت: در فضایی که انتخاب های فراوان وجود دارد، برای اینکه به این انتخاب ها جهت دهید و افراد، تئاتر شما را ببیند و استعداد شما را انتخاب کنند، تکنیک ها و قالب هایی را خلق کنید که مختص به خود شما باشد و از کارهای ترکیبی استفاده کنید.
کد خبر: ۹۱۹۶۴۶۸
|
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، «سعید سعادتی» در مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد که شب گذشته (دوشنبه ۱۱ آذر) در حسینیه امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، بیان کرد: اگر می خواهید در نقش خود فردی موثر و هدفمند باشید، باید در دنیای امروز جهانی فکر کنید و اگرچه در محله، مسجد و شهر خود فعالیت می کنید ولی باید نگاه شما جهانی باشد.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: فرمان رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این است که افق نظام ما، تمدن سازی است، هم غربی ها و هم ما، ادعای تمدن داریم و روح تمدن فرهنگ و هنر است و اگر ادعای تمدن نوین اسلامی را داریم، راه آن فرهنگ و هنر است که بین فرهنگ و هنر، همواره هنر خط شکن است زیرا هنر ابزار مافوق قومیت ها بوده و ابزار و وسیله ای مافوق زبان ها و کشورها است.

 

وی عنوان کرد: هر کشوری می خواهد اثر فرهنگی گذارد، از طریق فیلم و سینما و هنرمندانش این کار را کرده و سعی می کند جشنواره های بین المللی رشد دهد تا فکر و اندیشه خود را گسترش دهد، بنابراین باید نقش خود را پیدا کنیم و امروز هنرمندی موفق است که بتواند موقعیت خود را در دنیا پیدا کند.

 

سعادتی اعلام کرد: موتور محرکه این تمدن، انسان است و در شرایط امروز باید مشاهده کنیم تمدن غرب به کجا می رود و تمدن ما کجا می رود و این موضوع را بررسی کنیم.

 

وی تأکید کرد: ۴۰ سال پیش انقلاب اسلامی ایران از یک خیابان شروع شد و به برکت خون شهدا و استمرار راه آنها، این انقلاب تا کشورهای آمریکایی، اروپایی و آفریقایی رفته است، بنابراین در این مسیر باید مراقب باشیم که از این قطار پیاده نشویم.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور توضیح داد: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد، امام خمینی (ره) از این امر با عنوان ظفر و پیروزی یاد کردند و در عمر خود فقط یکبار فرمودند فتح الفتوح و آن هم در خصوص تربیت جوانان انقلابی بود، بنابراین شما فعالان در حوزه تئاتر و مسجد فکر نکنید که کار شما کمتر از نسل گذشته است، بلکه کار شما پیچیده و سخت است.

 

وی اعلام کرد: در فضایی که انتخاب های فراوان وجود دارد، برای اینکه به این انتخاب ها جهت دهید و افراد، تئاتر شما را ببیند و استعداد شما را انتخاب کنند، تکنیک ها و قالب هایی را خلق کنید که مختص به خود شما باشد و از کارهای ترکیبی استفاده کنید.

 

سعادتی با تقدیر از داوران جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد و متولیان برگزاری این جشنواره اظهار کرد: هنرمند همیشه باید خط شکن و پیش رو باشد و همیشه باید دقت نظر داشته باشد و به مسائل پیرامونی خود توجه کند و در برنامه امشب چند نکته قابل توجه بود که اگر تعمیم به کشور دهیم خیلی از مشکلات کشور رفع می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: برای برگزاری این برنامه به جای هزینه های سنگین برای سالن، محل معنوی انتخاب شد که با روح هنر انقلابی و دینی سازگار است و همین انتخاب ها و تصمیم ها، کار بزرگی است و نکات دیگر سادگی دکور این برنامه، اجرای گروه سرود با مضمون ایثار و شهادت و بهره گیری از فعالان مسجدی بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم گروه های نمایشی با حضور در گلزار شهدا و نثار گل، با آرمان های شهیدان تجدید بیعت کردند.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها