خبرهای داغ:
بانوی سخت کوش طبسی پس از فراز و نشیب های بسیار موفق شد عنوان برترین تعاونی خراسان جنوبی را کسب و جزو 10 بانوی برتر کارآفرین کشور شود.
کد خبر: ۹۱۹۶۳۸۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، رهبر انقلاب در بند اول سیاست های ابلاغی اشتغال که به مسئولین مملکتی ابلاغ فرمودند آمده است "  ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی به عنوان ارزش اسلامی و ملی با بهره‌گیری از نظام آموزشی و تبلیغی کشور" .

و نیز رهبری خطاب به مسئولان فرمودند " رزمنده‌ی این جنگ اقتصادی کیست؟ آن کسی که اقتصاد داخلی را تقویت میکند؛ اقتصاد داخلی هم عمدتاً با تولید تقویت میشود؛ پس این تولیدکننده را شما به چشم یک رزمنده نگاه کنید."

حال آنچه از فرمایشات رهبر انقلاب را مسئولین به سختی درک می کنند و کمتر به آن جامه عمل می پوشانند را زنان و مردان خطه کویری خراسان جنوبی بیشتر ضرورت می شمرند و خود جلوتر از مسئولین در جهت اجرای مطالبات به حق رهبری اقدام می کنند.

خانم سالاری بانوی کارآفرین متولد سال ۵۶ در ایام نوجوانی در کنار مادرش خیاطی را یاد گرفته و در سن ۱۹سالگی ازدواج می کند و به همراه همسرش به مشهد می‌رود.

بانوی سخت کوش طبسی پس از فراز و نشیب های بسیار موفق شد عنوان برترین تعاونی خراسان جنوبی را کسب و جزو 10 بانوی برتر کارآفرین کشور شود.

این بانوی کارآفرین و تولید کننده موفق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: پس از ازدواج در خانه خودم خیاطی را ادامه دادم و سپس به صورت خانگی شاگرد پذیرفته و به آنها آموزش دادم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۱ به همراه همسرم تصمیم گرفتیم به طبس برگردیم.  ابتدا در قالب اردوی جهادی بسیج خواهران در روستاها آموزش می‌دادم که چون کار خروجی خوبی داشت باعث شد شاگردانم پیشنهاد برپایی کارگاه کوچکی را به من بدهند.

سالاری عنوان کرد: در این مدت به این پیشنهاد فکر کردم و شاگردانم همچنان مرا تشویق می‌کردند اما ۳۵ میلیون بدهی فروشگاه شکست خورده ام اجازه چنین ریسکی را به من نمی داد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت با توکل بر خدا تصمیم گرفتم چرخ کارگاه کوچک تولیدی را بچرخانم و ۱۵ میلیون تومان از بسیج سازندگی و ۱۰ میلیون تومان از کمیته امداد وام گرفتم.

با ۶۰میلیون بدهی کار خود را آغاز کردم

این بانوی کارآفرین بسیجی گفت: حال با ۶۰میلیون بدهی کار خود را آغاز کردم اما باید کارها را به سرعت به تولید برسانم.  

وی ادامه داد: سه چرخ خیاطی صنعتی خریدم و بازاریابی محلی را آغاز کردم در ابتدا از دوخت لباس مجلسی شروع و سپس لباس بیمار و پس از آن لباس مخصوص کارگران معدن را کار کردم.

سالاری با بیان اینکه پس از گذشت دو سال و نیم توانستم سه کارگاه خیاطی با ۶۲ کارگر راه اندازی کنم تصریح کرد: در حال جذب نیرو برای به اوج رسیدن کار بودم که با نوسانات دلار و افت بازار مواجه شدم.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین چند کارگاه باعث صرف زمان و هزینه های مضاعف و افزایش قیمت تمام شده محصولات می شد اضافه کرد: برای جلوگیری از این اتلاف وقت و هزینه نیاز به جایی بزرگتر داشتم تا اینکه به فکر تجمیع کارگاه های خود افتادم.

بخش اعظمی از سرمایه خود را از دست دادم

این تولید کننده موفق خاطرنشان کرد: زمانی که توانستم کمی اوضاع را سامان دهدم قرارداد بزرگی با یک شرکت در بیرجند بستم، شرکتی که بعد متوجه شدم کلاهبردار است و بخش اعظمی از سرمایه خود را از دست دادم و بیش از ۱۳۰ میلیون تومان ضرر کردم.

وی ادامه داد: حال من ماندم و کارگاهی که نیاز به تعمیرات دارد، چک های برگشتی، سفارشات انجام نشده، حکم جلب و پس از آن بازداشت...

وی بیان داشت: به شدت مستأصل بودم، شب و روز از شدت استرس و ناراحتی تب و لرز داشتم حتی حلقه ازدواج و گوشواره دخترم را فروختم و تمام تلاشم را  به کار گرفتم تا بتوانم بدهی هایم را پرداخت کنم.

دوباره بلند شدم و عزمم را جزم کردم

سالاری عنوان کرد: دوباره بلند شدم، عزمم را جزم کردم و به مرور توانستم کار را جلو ببرم و اوضاع رفته رفته رو به راه شد.

وی اظهار داشت: برای آماده سازی کارگاه ۲۰ میلیون تومان هزینه و ۲۲ نفر را تعدیل و با ۴۰ نفر شروع به کار کردم.

این بانوی کارآفرین گفت: در این بین با سختی های فراوانی مواجه شدم و به دنبال جایی برای راه اندازی کارگاه بودم تا اینکه یک ماه پیش از بسیج سازندگی به من سفارش کار شد و در پاسخ وضعیت را شرح دادم، پس از آن بسیج سازندگی، هیات رزمندگان را برای کار به من پیشنهاد و همان روز هماهنگی های لازم را برای بازدید انجام دادند.

پیشنهاد بسیج سازندگی را مناسب دیدم و آن را قبول کردم

 وی با بیان اینکه پیشنهاد بسیج سازندگی را مناسب دیدم و آن را قبول کردم افزود: در پس همه این مشکلات سخت تلاش کردم تا کیفیت کار خود را بالا ببرم.

سالاری بیان داشت: اکنون توانستم علاوه بر طبس از زنجان، کرمانشاه، ملایر، کاشان، مشهد، تهران، کرمان و شاهرود سفارشاتی داشته باشم و جوایز و افتخارات زیادی را کسب کنم.

وی با بیان اینکه به فکر صادرات تولیداتم به سایر کشورها نیز هستم گفت: برای کارت بازرگانی اقدام کردم و اکنون به عراق و افغانستان نیز صادرات دارم.

مسئولین، معادن را برای خرید از طبس ملزم کنند

این بانوی موفق با ذکر درخواستی از مسئولین گفت: برخی معادن طبس چون مدیران اصفهانی دارند خریدشان نیز از اصفهان است که امیدواریم مسئولین، معادن را برای خرید از طبس ملزم کنند.

وی خطاب به مسئولین تاکید کرد: بیمارستان طبس با گذشت چند سال ۱۲۰ میلیون تومان بدهی دارد برای ما توجیه پذیر نیست که پول ندارد چرا که درآمد دارد و ما می‌توانستیم کلی با این مبلغ تجهیزات بخریم و به کار بیندازیم.

سالاری از مسئولین خواست در نهایت اگر تسهیلاتی در اختیار قرار میدهند حداقل موضوع تضامین آن سخت و پیچیده نباشد و گفت: ما توقع زیادی نداریم اما همان اعتباری که دولت در اختیار داده است را طوری قرار دهند که بتوانیم انبار خود را تغذیه کنیم.

امید است با توجه به سالی که به نام رونق تولید مزین شده، سازمان ها، نهادها و شرکت ها با خرید از این کارگاه و سایر کارگاه های تولیدی شهر و استان ما از آنها حمایت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها