غلامرضا حسن پور بیان کرد: برای تحقق دولت اسلامی باید مجلس شورای اسلامی متشکل از جوانان مومن و انقلابی متخصص را تشکیل دهیم و این مهم با انتخاب و بصیرت مردم اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۹۱۹۶۳۴۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

به گزارش  سرویس بسیج اصناف خبرگزاری بسیج؛ غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف وبازاریان کشور در نشست هفتگی جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران دلایلی که اصلاح مصرف سوخت  در دستور کار دولت و سران قوا قرارگرفت، رااینگونه بیان کرد: در سالهای اخیر تورم افزایش پیدا کرد ولی قیمت بنزین ثابت ماندوازقیمت واقعی خود فاصله زیادی گرفت، مصرف بنزین به اوج رسید به نحوی که مصرف بنزین کشور درآخرین روز سال گذشته به 136 میلیون لیتر رسید و  رکورد زد.

این افزایش بنزین کشور را به سمت واردات بنزین سوق می داد و یکی از حربه های دشمن همین بود که ما را به واردات محتاج کند و سپس با افزایش تحریم بنزین را در لیست تحریم ها قرار دهد. با راه اندازی مجتمع ستاره خلیج فارس که روزانه نزدیک به 105 میلیون لیتر بنزین تولید می کند تقریبا به خود کفایی رسیده ایم و نیازمند کنترل مصرف و جلوگیری از تحریم بودیم .

حسن پور افزود: اتفاقی دیگر که کشور را دچار بحران می کرد قاچاق سوخت است، قاچاقی که تخریب کننده همه عرصه ها به ویژه در بازار است، در موضوع سوخت هم ظ یک فساد بزرگ رخ داد.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی موضوعاتی که طرح اصلاح مصرف سوخت را به چالش کشید عنوان کرد: چرا طرح هدفمندی یارانه ها ناقص اجرا شد و مسکوت گذاشته شد؟ چرا پنج سال مجلس شورای اسلامی به دولت تاکید کرد باید طرح اجرای مصرف سوخت را پلکانی اجرا کنید و دولت نپذیرفت؟ خب حتما مباحث سیاسی با این موضوع مهم درگیرشده، و مسائل اقتصادی تحت الشعاع قرار می گیرد.

غلامرضا حسن پور افزود: پنج سال فشار به مردم همانند فنری فشرده بود و یک دفعه می باز شد! این دو سوال باید جواب داده شود.

حسن پور افزود: سوال مهمتر که چرا کارت های سوخت حذف شد؟ وزیر نفت باید پاسخگوی پرداخت هزینه های سنگین باشد، چرا به درستی آن طرح اجرا نشد؟ طرح مصرف سوخت در گذشته به درستی در حال کنترل بود و سران کشور از این طرح مطلع بودند و همه حمایت کردند.

وی افزود: نتیجه حذف کارت سوخت و عدم اجرای پلکانی قیمت بنزین به نفع چه کسانی تمام شد آدم های مستضعف یا مرفه؟  به یقین روش اجرا اشتباه بود. به قدری که صدای کارشناسان هم در آمد.

حسن پور به دلایل اشتباه نحوه اجرای این طرح اشاره کرد: اطلاع رسانی نادرست و تبیین نکردن طرح، دروغ گفتن به مردم توسط صاحب نظران در مورد گرانی بنزین و افزایش سه برابری بنزین که با فراهم نبودن بستر های لازم شوک به مردم وارد کرد.

وی در خصوص ریشه های اعتراضات در کشور عنوان کرد: معضلات اجتماعی، اعتیاد، فروپاشی برخی خانواده ها، معضلات اقتصادی و نداشتن توان مالی جوانان در تشکیل خانواده، رکود در بازار، از زمینه های اعتراضات است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری چندین سال است به این مبحث مهم و قابل تامل "اقتصاد مقاومتی" اشاره می کنند اما نگاه دولت به این موضوع نیست و نگاهشان محدود به دستاوردهای نداشته ی برجام است.

غلام رضا حسن پور به فتنه بزرگ اخیر اشاره کرد و افزود:ضدانقلاب ازاعتراضات مردم سوء استفاده کردوکاررابه اغتشاش کشاند و خسارتهای فراوانی را به جاگذاشت ولی  موضع گیری قاطع و هوشمندانه مقام معظم رهبری در همان ابتدای طرح اصلاح مصرف سوخت، بصیرت مردم، آمادگی نیروهای امنیتی و انتظامی و اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات، فتنه بزرگی را در کشور پشت سرگذاشت.

وی به تکلیف اصناف و بازاریان اشاره کرد و گفت: همان گونه که درجریانات  انقلاب، اصناف و بازاریان پشتیبان  امام (ره) و نظام بودند در حال حاضر هم با اقتدار پشتیبان ولایت فقیه باشیم و روحیه امیدواری درجامعه بویژه  اصناف و بازاریان را تقویت کنیم ودرکنترل قیمتها خود بازاریان پیش قدم باشند.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو ابراز داشت: برای تحقق دولت اسلامی باید مجلس شورای اسلامی متشکل از جوانان مومن و انقلابی متخصص را تشکیل دهیم و این مهم با انتخاب و بصیرت مردم اتفاق می‌افتد.

ارسال نظرات