استاندار بوشهر در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع رونق تولید استان؛
عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر با بیان اینکه تنها راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا رونق تولید است گفت: استان بوشهر در پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور پیشتاز است.
کد خبر: ۹۱۹۶۳۳۶
|
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، عبدالکریم گراوند در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع رونق تولید با تاکید برنقش مهم بانک‌ها در حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی اظهار داشت: سیستم بانکی بسیاری از مشکلات جامعه را می‌تواند برطرف کند.

وی، با تاکید بر توجه نگاه‌ها به تسهیل‌گری و کمک بانک‌ها به حوزه اقتصاد و تولید افزود: تنها راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا، رونق تولید است چراکه اگر تولید، بازار، کسب و کار رونق یابد ضمن جلوگیری از رکود و ایجاد بازارهای فعال، موفقیت بزرگی در حوزه اقتصادی ایجاد می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به موج‌سواری دشمن از مشکلات اقتصادی جامعه بیان کرد: موج‌سواری دشمن  در عرصه اقتصادی هر چند مشکلاتی در این عرصه وجود دارد ولی نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد.

گراوند با بیان اینکه فشار حداکثری اقتصادی تاکنون نتوانسته اهداف دشمن را محقق کند افزود: این فشارها سبب باز شدن دریچه‌های دیگر و استفاده از ظرفیت‌های مختلف جامعه شد ولی دشمن در عرصه اهداف خود با شکست مواجه شده است.

وی، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌‌های جامعه خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های جامعه باید در راستای کارآفرینی و تولیدی مورد توجه قرار بگیرد تا رونق تولید بیش از پیش محقق شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه از موانع آرام، آرام عبور می‌کنیم خاطر نشان کرد: باید برای رفع موانع در بخش تولید تلاش بیشتری شود و همه پای‌کار باشند و چاره اندیشی و گره‌گشایی کنند.

گراوند پرداخت تسهیلات اعتباری از محل تبصره 18 قانون بودجه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد:استان بوشهر در پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور پیشتاز است که با توجه به وجود ظرفیت بالای تولید در این استان باید از دیگر منابع اعتباری در حل مشکلات واحدهای تولیدی استفاده کرد.

وی، با تاکید بر توسعه طرح‌های گلخانه‌ای در استان بوشهر تصریح کرد: برای تحقق اجرای طرح‌های گلخانه‌ای تدوین شده باید گام‌های بلندی برداشته شود.

استاندار بوشهر از فعالیت بیش از 1500 واحد تولیدی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد:رونق تولید در این بخش در اولویت است و همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات این حوزه امری مهم و ضروری است.

گراوند با اشاره به اینکه عملکرد مدیران دستگاه‌ها بر مبنای فعالیت در حوزه اقتصادی ارزیابی می‌شود گفت: باید تعهدات شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر در عرصه رونق تولید و طرح‌های اقتصادی بر اساس برنامه زمان‌بندی محقق شود.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف دستگاه‌‌های اجرایی و بانک‌ها در حوزه اقتصادی و رونق تولید افزود: احیا و فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد و تکمیل واحدهای دارای 60 درصد پیشرفت‌ فیزیکی به بالا در اولویت قرار دارد.

 

ارسال نظرات