دومین تفاهم‌نامه مشترک بین بهزیستی استان مرکزی با بسیج سازندگی با محوریت مناسب‌سازی معابر شهری همزمان با فرا رسیدن هفته جهانی افراد دارای معلولیت به امضا رسید.
کد خبر: ۹۱۹۶۲۸۲
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ ظهر امروز دومین تفاهم‌نامه مشترک فی‌ما‌بین بهزیستی استان مرکزی با بسیج سازندگی با محوریت مناسب‌سازی معابر شهری همزمان با فرا رسیدن هفته جهانی افراد دارای معلولیت به امضا رسید.

دومین تفاهم‌نامه مشترک بین بهزیستی استان با بسیج سازندگی با محوریت مناسب‌سازی معابر شهری همزمان با فرا رسیدن هفته جهانی افراد دارای معلولیت و نشست صمیمی و بصیرتی بسیجیان پایگاه مقاومت شهید فیاض‌بخش بهزیستی برگزار شد.

جانشین هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی در این نشست بسیج را ثمره انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به پویا بودن و منعطف بودن این ثمره انقلاب گفت: بسیجیان باید دفاع همه‌جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

محسن گلشن‌زاده هدف از تشکیل پایگاه بسیج را تشکیل ارتش ده‌ها میلیونی در کشور اسلامی دانست تا در جای‌جای ایران اسلامی بتوان همه‌جانبه در مقابل هجمه وسیع دشمنان به‌خصوص آمریکا ایستادگی کرد.

وی بسیج را نماد اقتدار و عظمت ایران اسلامی دانست و گفت: این نهاد مردمی مهم‌ترین عامل برای ایجاد همبستگی و ایستادگی جامعه اسلامی در برابر نظام استکباری است.

جانشین هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: در عرصه فرهنگی، بسیج را می‌توان مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهانی نامید و تفکر بسیجی به الگویی بی‌بدیل در سطح جهانی تبدیل شده است.

گلشن‌زاده با تأکید بر تلاش بسیج سازندگی در ساخت و ترمیم اماکن، راه‌ها، پل‌ها و ... تصریح کرد: بسیج و سپاه با اعزام گروه‌های جهادی در دوره‌های مختلف متشکل از بنا، مهندس و سایر افراد متخصص در زمینه‌های گوناگون ضمن‌ترمیم منازل آسیب‌دیده، به اجرای طرح محرومیت‌زدایی در استان‌های لرستان و خوزستان پرداخته و این طرح همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این آثار فرهنگ و ایثار شهداست که باعث شده همیشه و همه‌جا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم و مانند مشکلات ناشی از سیلاب‌های اخیر به کمک یکدیگر بشتابیم و به‌سوی کمک به همنوع و آبادی کشور قدم برداریم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: با توجه به اینکه 80 درصد فعالیت‌های بهزیستی استان به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار شده است و تعدادی از همکاران بسیجی ما در این مراکز مشغول فعالیت هستند بهزیستی آمادگی خود را در خصوص واگذاری مرکزماده 16 به بسیج و سپاه را دارد زیرا هر موقع بسیج وارد صحنه شده است میزان موفقیت در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده است.

زهرا امینی در ادامه ضمن قدردانی از مجموعه سپاه در پیشبرد برنامه‌های اداره کل بهزیستی استان بخصوص تأمین و ساخت مسکن مددجویان آسیب‌دیده در سیل و گسترش مرکز ماده 16 سپاه را نهادی مردمی و فعال در همه زمینه‌های اجتماعی و دفاعی برشمرد و گفت: قرارگیری بهزیستی استان در سطح خوب ارزیابی عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نشان از اجرای مناسب برنامه‌ها توسط بهزیستی استان دارد.

وی بیان کرد: بین سپاه و سازمان‌های خدمت رسان همچون بهزیستی در حوزه خدمت‌رسانی بخصوص به محرومین جدایی وجود ندارد چراکه رسالت اصلی سپاه خدمت به مستضعفین و رسالت سازمان بهزیستی نیز خدمت به محرومین و نیازمندان جامعه است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات