مسول روابط عمومی کل سپاه گفت: اگر سواد رسانه ای در کشور بالا برود قطعا توطئه های دشمن در حوزه رسانه ای و جنگ روانی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.
کد خبر: ۹۱۹۶۱۷۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در همایش رسانه انقلابی در اراک گفت: قبل از شروع انقلاب اسلامی دو گفتمان(شوروی و آمریکا) غالب با دو جایگاه مسلط وجود داشت و اکثر ۲۰۰ کشور دنیا تابع این دو گفتمان بودند و کسی جرات نمی کرد خارج از این دو گفتمان باشد.

شریف اظهار کرد: امام با تفکر انقلاب اسلامی یک گفتمان سومی را به جامعه بشری ارائه کردند که این گفتمان برگرفته از قرآن بود.

وی ادامه داد: امروز گفتمان امام تحت عنوان محور مقاومت یاد می شود و رسانه ها باید بر روی این گفتمان کار کنند. چرا که دشمن نمی خواهد این گفتمان پا بگیرد و علیه آن اینقدر هجمه و حمله می کنند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در طول این چهل سال هیچ کشوری به اندازه ایران در راس اخبار رسانه های جهان نبوده و این نشان از اهمیت این کشور برای دشمنان است.

شریف بیان کرد: قبل از انقلاب تمام امکانات ایران به دست آمریکائی ها بوده و این موضوع را همه اذعان دارند و خودشان رسما می گویند بیش از ۱۳۰ مستشار در اداره ایران نقش موثر داشته اند.

وی کلید واژه رفتار مشترک آمریکائی قبل از انقلاب، طول انقلاب و هم اکنون را منافع آنها به خصوص نفت دانست و افزود: آمریکائی ها در هیچ کجا منافع ملت ها را در نظر نگرفته اند و تنها به فکر خودشان بودند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: روی کار آمدن ترامپ نعمت بزرگی برای ایران بود چراکه چهره و ماهیت پلید آمریکائی را به رخ همه جهانیان کشاند و مقام معظم رهبری که تعبیر دست چدنی را به کار بردند آرام آن را به وضوح نشان داد و در همین چند روز گذشته در افغانستان اعلام کرد که ما دنبال نفت منطقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه کار رسانه ای حتما باید با شناخت مبانی همراه باشد ادامه داد: چراکه بدون شناخت مبانی نمی توان علیه توطئه های رسانه ای دشمن کار موثری انجام داد.

شریف به ۳ راهبرد مهم رسانه ای دشمن علیه ملت ایران استفاده می کند اشاره ای کرد و گفت: راهبرد اول، به دلیل تفاوت نسلی ایجاد شده در کشور مردم را از تشکیل انقلاب اسلامی پشیمان کنند و در یک جمله بگویند نظام دینی نظامی ناکارآمد است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: دومین راهبرد رسانه ای دشمن این است که شرایط موجود را یک شرایط بحرانی و لبه پرتگاه نشان دهد اما امروز با توجه به دستاوردهای مهم چهل ساله اصلا کشور قابل مقایسه با گذشته نیست و لذا برخی مشکلات وجود دارد اما بحران وجود ندارد.

وی اضافه کرد: یاس و نا امیدی از آینده، سومین راهبرد رسانه ای دشمن است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از دلایل مهم صدور بیانیه گام دوم همین مساله است که ابتدا باید چهل سال گذشته را تبیین کنیم و بعد نشان دهیم از کجا به کجا رسیده ایم و در واقع مفاد و سرفصل های بیانیه گام دوم امید به آینده است.

شریف، شعار انقلاب اسلامی را استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این موضوع باید در برابر توطئه های دشمن تبیین شود که هدف از انقلاب چیست؟

وی با تاکید بر اینکه در تاکتیک های دشمن همواره این ۳ راهبرد وجود داشته و همیشه به دنبال این بوده که در آستانه هر اتفاق مهمی در کشور از این تاکتیک ها بهره ببرند گفت: نمونه آن در همین سهمیه بندی بنزین ایجاد شد که دشمن نهایت تلاش را با ابزار رسانه ای انجام داد و متاسفانه خسارت های زیادی هم به کشور وارد شد چراکه اشرار در فتنه اخیر از مجهزترین ابزارها  و حرفه ای ترین روش ها استفاده کردند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: هر زمان که ایران بر روی موج مثبت رسانه ای قرار می گیرد قطعا باید منتظر هجمه ها و حملات دشمنان به خصوص در حوزه رسانه ای باشیم .

شریف با اشاره به اینکه آمریکائی ها بعد از هر موفقیتی که توسط ایران کسب می شود قطعا به دنبال جبران هستند بیان کرد: چراکه قدرت نمایی کشور موج تحقیر و برای آنها گران تمام می شود. نمونه آن شکست داعش و پیروزی های جبهه مقاومت و سرنگونی پهپاد جاسوسی بود.

وی افزود: امروز دشمن در آستانه انتخابات به دنبال عرض اندام است چراکه از تهاجم نظامی و خارجی کاملا نا امید شده است

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: رسانه ها باید ابتدا خودشان را بشناسند، دشمن شناسی را در اولویت بگذارند و سپس کارهای موثر در این راستا انجام دهند چراکه یکی از موثرترین کارهای رسانه ای اقدام به موقع و توجه به زمان شناسی است که باید قابل توجه باشد.

شریف با اشاره به اینکه حرف سواد رسانه ای را امروز خیلی ها می زنیم اما به آن توجه و عمل نمی کنیم چراکه امروز حداقل ها را در مورد سواد رسانه ای هم رعایت نمی کنند افزود: متاسفانه برخی اوقات نخبگان و حتی اهالی رسانه هم به سواد رسانه ای توجه نمی کنند چراکه یک پیام حاوی اهداف گوناگون است‌.

وی خاطرنشان کرد: اگر سواد رسانه ای در کشور بالا برود قطعا توطئه های دشمن در حوزه رسانه ای و جنگ روانی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات