مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان،گفت: از اول مهر ماه تا ۹ آذرماه سالجاری میزان بارش ها در استان زنجان ۷۳.۲ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۱۹۶۱۲۸
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ یوسف رضا پور درجلسه شورای حفاظت منابع آب استان زنجان به میزان بارش ها در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از اول مهر ماهتا ۹ آذرماه سالجاری میزان بارش ها در استان زنجان ۷۳.۲ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.

 

وی بابیان اینکه ورودی آب به سدهای استان زنجان رشد داشته است، اظهار کرد: ورودی آب سد تهم زنجان بیش از ۶۰ درصد پر شده است و در این میان ورودی آب به سد گلابر، کینه ورس و تالوار هم رشد دارد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان، گفت:طی فصل بهار امسال میزان بارندگی‌ها در استان زنجان خوب بوده و با مدیریت درست از این بارش‌ها باید برای توسعه همه‌جانبه استان استفاده کنیم.

 

رضا پور بر مدیریت مصرف آب و الگوی صحیح مصرف آب در استان توسط شهروندان تأکید کرد و یاد آورشد: بارش ها در استان خوب است ولی باید مدیریت مصرف آب مورد توجه قرار گیرد.

 

وی ابراز کرد: بارش خوب باران علاوه بر اینکه زمین را سیراب می کند همچنین شاخص ذخیره آب سدهای استان را هم افزایش داده و در این میان سدتهم ، تالاور گلابر و کینه ورس بیشترین ذخیره آب را دارند.

 

مدیرعامل شرکت آب منظقه ای استان زنجان، گفت: افت سطح آب های زیرزمینی استان زنجان  به صورت سالانه ۷۷ سانتی متر است و  دشت ابهر بحرانی ترین دشت استان  بوده و میزان افت سالیانه این دشت یک متر و ۴۰ سانتی متر است.

 

رضاپور اجرای برنامه عملیاتی طرح احیاء و تعادل بخشی در سال ۱۳۹۸را از مهمترین عملکردهای شرکت آب منطقه ای زنجان عنوان کرد و گفت: برای تحقق برنامه تعادل بخشی ۱۴۹حلقه چاه غیرمجاز در استان زنجان مسدود شد که بیشترین آمار متعلق به شهرستانهای زنجان و خدابنده است.

ارسال نظرات