امام جمعه درگز با اشاره به اجرای ضعیف قانون مالیات از سوی دولت گفت: چرا از فرار‌های مالیاتی که عموما مربوط به ثروتمندان جامعه است جلوگیری نمی‌کنید و دست شما در جیب اقشار ضعیف جامعه است و برای تامین کسری بودجه خود به آن‌ها فشار وارد می‌کنید.
کد خبر: ۹۱۹۶۱۰۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
حجت الاسلام محمدحسین ایروانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با تبریک روز مجلس ابراز کرد: مجلس جایگاه بسیار مهمی را در نظام اسلامی ما دارد؛ لذا هر رایی که به صندوق می‌اندازیم امانت شرعی است و روز قیامت باید بابت انتخاب خود به درگاه خدا پاسخگو باشیم.

وی افزود: ما نیاز به مجلس مردمی داریم، مجلسی که در اختیار دولت باشد کارآمد نیست، نماینده مجلس باید ضد استکبار، حامی جبهه ولایت و یک شخص توانمند و مشرف به خواسته‌های مردم باشد.

ایروانی مالیات را یکی از ظرفیت‌های مهم تامین بودجه کشور دانست و تصریح کرد: دولت به بهانه عدم سرک کشیدن به حساب‌های مردم از اجرای دقیق قانون مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی ثروتمندان جامعه سرباز می‌زند، اما نوبت به پرداخت یارانه معیشتی که می‌رسد ریز حساب‌های مردم را بررسی می‌کند.

امام جمعه درگز خطاب به مدیران دولتی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از راه‌هایی مثل واحد‌های مسکونی خالی، سود سپرده‌های بانکی، دلالان بازار‌های غیر مولد مثل ارز و طلا و خودرو که غالبا مربوط به ثروتمندان است مالیات دریافت کنند نه اینکه دست در جیب قشر ضعیف جامعه داشته باشند، این خود یک تناقض رفتاری است.

حجت الاسلام ایروانی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با بسیجیان گفت: بسیج نهاد تبدیل کننده تهدید‌ها به فرصت هاست؛ هر چقدر دشمن ما را تهدید و تحریم کرد، روحیه بسیجی و تفکر جهادی مدیران و جوانان ما این تهدید‌ها را به بهترین فرصت تبدیل کرد.

وی در پایان با اشاره به حوادث اخیر کشور خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر یک توطئه عمیق و خطرناکی بود که ملت بزرگ ایران با نمایش پرشکوه خود و بسیج و نیرو‌های انتظامی با بودن در کنار مردم حرکت دشمن را نابود کردند؛ بسیج به همان دلیل که برای مردم و کشور بسیار مهم است، به شدت در معرض توطئه و نفوذ دشمن قرار داشته و باید مراقبت کرد که این حرکت عظیم مورد طعمه دشمن قرار نگیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها