خبرهای داغ:
دبیر ستاد تفسیر قران کریم گفت: برای اینکه بتوانیم دانش آموزان را در سنین پایین با احکام دین آشنا کنیم باید بعد احساس مذهبی دانش آموزان را پرورش دهیم.
کد خبر: ۹۱۹۶۰۶۸
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در پنجمین اجلاس استانی نماز بیان کرد: قول و عمل دعوت کنندگان به نماز باید یکی باشد تا سخن و دعوت آنان مورد پذیرش نسل جوان و نوجوان قرار بگیرد.گاهی از اوقات رفتار دینداران زیر سوال می‌رود زیرا در عین نماز خواندن، گناه نیز می‌کنند.

دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم گفت: عدم تطابق قول و فعل افرادی که مردم را به اقامه نماز دعوت می‌کنند یکی از مهمترین عوامل دین گریزی مردم شده است که باید به این موضوع توجه کرد.

وی با بیان اینکه مدرسه، خانه و مسجد سه ضلع مثلثی هستند که باید با هم باشند و از یکدیگر جدا نشوند،اظهار کرد: مورد توجه قرار دادن این مهم سبب مذهبی شدن نوجوانان و دوری از بزهکاری آنها می‌شود.

دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم در ادامه با بیان اینکه اولویت برنامه های آموزش و پرورش باید متوجه دختران باشد، تصریح کرد: دانش آموزان دختر باید در اولویت تمام امور قرار گیرند زیرا یک دختر برابر یک نسل و یک ملت است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام محمدیان گفت: در صورتی که یک دختر به خوبی تربیت شود می‌تواند جامعه و نسل آینده کشور را به درستی تربیت کند بنابراین ضروری است دانش آموزان دختر در همه امور در اولویت باشند.

دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم گفت: تمام واجباتی که پروردگار متعال امر فرموده عقلانی است، دل ها را آرام می‌کند و انجام به آن مانع بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: دانش آموزان در هر مقطعی ویژگی‌های منحصربه فردی را دارند و لازم است که به تفکیک هر گروه سنی آموزش‌های دینی به آنها ارائه شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهرام محمدیان عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم دانش آموزان را در سنین پایین با احکام دین آشنا کنیم باید بعد احساس مذهبی دانش آموزان را پرورش دهیم.

وی افزود: مهر و قهر به شکل مناسب دو ویژگی مهمی است که والدین و مربیان باید در نحوه تربیتی خود در نظر بگیرند زیرا تنها در این صورت است که تربیت دینی کودکان به درستی انجام می‌شود.

دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: تربیت نوجوانان در سنین بلوغ سخت‌ترین نوع تربیت است زیرا در این دوره از زندگی افراد نه به اندازه کافی به عقلانیت رسیدند و نه به سخنان والدین و مربیان آنچنان که باید گوش فرا می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهرام محمدیان خاطرنشان کرد: نوجوانان در این سن احساس استقلال می‌کنند و زمانی که فکر کنند عزت و استقلال آنها حفظ شده می‌توان روی آنها اثر گذاشت.

وی تصریح کرد: معلمان و روحانیان باید مراقب کلام خود باشند زیرا نوجوانان سخنی که مناسب سن و عقل آنها نباشد را نمی‌پذیرند.

دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: برخی از نوجوانان تنها به خاطر کسب نمره نماز را آموزش می‌بینند و هنوز نحوه اقامه نماز را یاد نگرفته‌اند در حالی که اقامه نماز انسان را به تعالی می‌رساند.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها