جنگ طناب كشي غيرمنصفانه
يكي از مقامات كمپاني فورد در مراسم رونمايي وانت سايبرتراك به نمايش گذاشت و در آن اف-150 فورد در مسابقه كشيدن طناب به سايبرتراك مي بازد گفت اين كار او [ماسك] بيشتر جنبه شوخي داشته و نبايد آن را جدي گرفت.
کد خبر: ۹۱۹۶۰۰۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سايپانيوز، جمعه گذشته در مراسم رونمايي، مدير عامل تسلا ويدئويي را به نمايش گذاشت كه در آن وانت رونمايي شده و جديد تسلا در مسابقه طناب كشي با فورد مدل اف-150 موفق تر عمل مي كند. حالا سانديپ مادرا، قائم مقام مدير عامل فورد مي گويد، سؤال اين جا است كه آيا اين جنگ طناب كشي منصفانه بوده يا نه. آيا آنها سيب هاي خود را با سيب هاي ما مقايسه كرده اند يا سيب هاي ما را با پرتغال هاي خود. قائم مقام فورد در مصاحبه با موتور وان تسلا را به مبارزه طلبيد و ويدئوي به نمايش درآمده را «شوخي كه نبايد جدي گرفت» توصيف كرد.

در اين مسابقه طناب كشي، تسلا از وانتي جديد خود كه مجهز به موتور دوگانه يا حتي شايد سه گانه و سيستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ [با شتاب صفر تا صد 2.9 ثانيه] استفاده كرده در حالي كه اف-150 به كار رفته در اين مسابقه مدل STX و تك ديفرانسيل [انتقال قدرت فقط به دو چرخ عقب] بوده است كه موتور آن احتمالا 2.7 ليتر اكوبوست [دوست دار محيط زيست كم مصرف و كم آلاينده و در نتيجه كم قدرت تر] است هر چند كه اين موتور 325 اسب بخار است اما صفر تا صد آن بالاي 3 ثانيه است. ضمن اين كه وزن سايبرتراك بيشتر از اف-150 است.

اين مقام فورد از تسلا خواست سايبرتراكش را به جنگ اف-150 الكتريكي جديد فورد بفرستد تا نتيجه را خودش ببيند.

جالب اين است كه در همان مراسم رونمايي قصد طراح نشان دادن مقاومت اين وانت بود كه شيشه آن شكست و همان روز از ارزش سهام تسلا 6 درصد كاست. با اين حال خبر پيش فروش آن به نقل از رويترز، كه به 200 هزار دستگاه رسيد، ارزش سهام را دوباره 4 درصد بهبود بخشيد.

ارسال نظرات