جاوید پرسیاوش مخترع بسیجی موفق به ساخت دستگاهی شده است که مصرف برق مشترکین را به صورت اتوماتیک و گویا کنترل و مدیریت می‌کند.
کد خبر: ۹۱۹۶۰۰۵
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

ساخت دستگاه مدیریت کننده مصرف برق به صورت گویا و اتوماتیک توسط مخترع بسیجی اردبیلی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جاوید پرسیاوش عضو کارگروه مخترعین بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل و عضو مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی موفق به ساخت دستگاه مدیریت کننده مصرف برق به صورت گویا و اتوماتیک شده است که این دستگاه از دو بخش قطع و وصل کن و هشدار دهنده تشکیل شده است که قسمت اول این دستگاه ( قطع و وصل کن ) در داخل و یا خارج کنتور برق نصب می شود و قسمت دوم این دستگاه ( هشدار دهنده ) در فضایی که می خواهیم جریان برق را کنترل کنیم نصب می شود.

وی درباره عملکرد این دستگاه گفت: برای مشترکین اداره ها بسته به نوع اداره مقدار آمپری تعیین می شود ( 100 آمپر )، چناچه این مشترک بیش از 100 آمپر مصرف داشته باشد دستگاه مدیریت کننده مصرف برق پیام هشداری مبنی بر اضافه بار مصرفی به مشترک از طریق امواج رادیویی یا وای فای اعلام می کند و مدت زمانی را برای کاهش اضافه بار مصرفی مشترک در نظر می گیرد، اگر در این مدت زمان معین شده از طرف دستگاه کاهش بار مصرفی توسط مشترک انجام شود و جریان مصرفی مشترک به حد معین برسد وضعیت مصرف برق توسط دستگاه مورد نظر عادی تشخیص داده می شود ولی اگر در طی زمان معین تنظیم شده نرسد دستگاه به مدت معین ترجیحا 5 دقیقه نسبت به قطع جریان برق مشترک اقدام خواهد کرد و در طی این مدت هیچ گونه امکان وصل جریان برق توسط مشترک نخواهد بود.

جاوید پر سیاوش در رابطه با کنترل میزان مصرف برق مشترک بیان کرد: با توسعه جوامع و افزایش روزافزون تمایل به مصرف لوازم برقی میزان مصرف برق هم زیاد شده است به همین خاطر ما سعی کردیم محدوده مصرف جریان برقی را برای مشترکین ( اداری، سازمانی، خانگی ) معین کنیم، قبل از هرچیز ساعت های اوج مصرف برق را برای آنها مشخص می کنیم.

مخترع بسیجی اظهار کرد: مهمترین کار این دستگاه فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف است به این طریق که دستگاه اوج زمان های بار مصرفی را به مشترک به صورت گویا اعلام می کند و مانع از اضافه بار مصرفی در مشترک در این مدت می شود.

وی اذعان کرد: در استان اردبیل حدود 1000 اداره وجود دارد که مصرف برق آنها معادل با 3 شهرستان گرمی، بیله سوار و کوثر می باشد و این اضافه بار مصرفی توسط ادارات باعث بروز اضافه بار در سیستم توزیع برق شده و موجب قطع شدن برق مناطق مسکونی و یا صنعتی می شود.

جاوید پرسیاوش گفت: سالانه میلیاردها ریال به وسیله اضافه بار مصرفی ادارات و مشترکین پر مصرف به هدر می رود که به وسیله این دستگاه می توان هزینه ها را کنترل کرد.

ارسال نظرات