امام جمعه بستان آباد گفت: شهیدان به دلیل خدمتی که به مردم کردند و همت بلندی که از خود نشان دادند شایسته سپاسگزاری هستند.
کد خبر: ۹۱۹۵۹۴۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رضوی در یادواره دو شهید گمنام و ۳۵ شهیدشهر بخشایش با بیان اینکه ما به دو دلیل نیازمند برگزاری یادواره و کنگره ها‌ی شهدا هستیم، افزود: اولین علت نیاز به برگزاری این یادواره‌ها سپاس و قدرشناسی از شهیدان و ترویج فرهنگ قدردانی از کسانی است که به مردم خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قرآن در آیات مختلف به بیانات گوناگون ما را متوجه مساله قدرشناسی و آموزش فرهنگ قدرشناسی می‌کند، اظهار داشت: هدف از این آیات تبیین این فرهنگ در زندگی مردم است.

حجت الاسلام رضوی با استناد فرمایشات حضرت امام (ره) ومقام معظم رهبری گفت: تفکر بسیج در هر کشوری طنین انداز باشد چشم طمع جهانخواران از آن کشور قطع خواهد شدو این تفکر که چهل سال تشکیل شده نه تنها در ایران بلکه در بعضی از کشور‌ها ثمره داده است و هر که از این تفکر غافل باشد در عذاب الهی خواهد سوخت.

وی اضافه کرد: الحمدالله مردم و مسئولین از این تفکر حمایت می‌کنند. این خاص جناح‌ها و گروه‌ها و اشخاص نیست این تفکر خاص آزادی خواهان است که مبنای وحدت امت اسلام است. تفکر بسیج یعنی در کشور بن بست وجود ندارد.

حجت الاسلام رضوی گفت: شهیدان به دلیل خدمتی که به مردم کردند و همت بلندی که از خود نشان دادند شایسته سپاسگذاری هستند.

وی با اشاره به اینکه آزادی، استقلال، عزت، امنیت، ناموس و مکتب ما مدیون شهداست، گفت: ما هر آنچه داریم به برکت خون شهیدان است.

امام جمعه بستان اباد با بیان اینکه ما ملت ناسپاسگذاری و قدرناشناسی نیستیم، گفت: با برگزاری این یادواره‌ها ثابت می‌کنیم که نسل حاضر انقلاب اسلامی نسل قدرشناسی هستند.

حجت الاسلام رضوی رواج فرهنگ قدرشناسی را در ایجاد آرامش در جامعه موثر دانست و افزود: اگر کسی در عرصه صنعت، کشاورزی، سیاسی و سایر عرصه‌ها کاری انجام دهد هنگامی که بداند مردم قدرشناس او هستند بنابراین به خو بی به مردم خدمت می‌کند.

وی دومین علت نیاز به برگزاری یادواره شهدا را رواج فرهنگ ایثار نام برد و گفت: امروزه فرهنگ ایثار دستخوش یک تفسیر انحرافی در دنیا شده است ونیاز به بازنگری ورواج صحیح این فرهنگ وانتقال به آیندگان هستیم. ما باید دشمن را در فرامرزی دنبال کنیم تا خانه‌های ما از دشمن در امان باشد ودر گام دوم انقلاب قدم‌های خود را محکم برداریم تا نظاره گر تمدن نوین اسلام باشیم.

ارسال نظرات