خبرهای داغ:
کارشناس علوم قرآنی گفت‌: احترام به حقوق سایر زیارت کنندگان همچنین اخلاق از آداب زیارت برشمرده شده است، «امام باقر (ع)» در مورد آداب زیارت و اخلاق در طول زیارت تاکید فراوانی داشته‌اند.
کد خبر: ۹۱۹۵۸۰۷
|
۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین کرامتی کارشناس علوم قرآنی پیرامون آداب زیارت «حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)» گفت: زیارت برخی از بزرگان دینی همچون «حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)» از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، زیرا این بزرگان افرادی شاخص هستند، در همین زمینه امام دهم شیعیان «امام هادی (ع)» نیز بر زیارت ایشان تاکید ویژه داشته‌اند.


وی زیارت «حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)» را از دیدگاه «امام هادی (ع)» مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: روایات فراوانی در مورد ارزش زیارت «حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)» وجود دارد، در یکی از این روایات آمده است: «دَخَلْتُ عَلَی أَبِی اَلْحَسَنِ اَلْعَسْکَرِیِّ ع فَقَالَ أَیْنَ کُنْتَ قُلْتُ زُرْتُ اَلْحُسَیْنَ ع قَالَ أَمَا إِنَّکَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ اَلْعَظِیمِ عِنْدَکُمْ لَکُنْتَ کَمَنْ زَارَ اَلْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ (ع)»، محمد بن یحیی گوید: مردی از مردم ری که خدمت «امام هادی (ع)» رسیده بود برای من بازگو کرد که به خدمت امام هادی علیه السلام رسیدم، «امام هادی (ع)» فرمودند از کجا می‌آیی عرض کردم از زیارت «امام حسین (ع)» می‌آیم، فرمود: آگاه باش که به راستی اگر آرامگاه حضرت عبدالعظیم(ع) را که پیش خودتان است زیارت کرده بودی، همانند کسی بودی که «امام حسین (ع)» را زیارت نموده است».

این کارشناس علوم قرآنی اظهار کرد: احترام به حقوق سایر زیارت کنندگان همچنین اخلاق از آداب زیارت برشمرده شده است، «امام باقر (ع)» در مورد آداب زیارت و اخلاق در طول زیارت تاکید فراوانی داشته‌اند. 

وی خدمت به دیگران در طول زیارت را عملی با فضیلت شمرد و افزود: خدمت به دیگران از آداب زیارت است، این عمل جایگاه ویژه‌ای را در آداب زیارت دارد، بدین ترتیب ثواب زیارت بیشتر می‌شود و بزرگانی که به زیارتشان نائل شده‌اند، توجه بیشتری را به فرد زیارت کننده خواهند داشت.

زیارت حضرت «عبدالعظیم حسنی(ع)» ثواب زیارت کربلا را دارد/اخلاق، یکی از مهم‌ترین آداب زیارت است

وی به تاکیدات «پیامبراکرم (ص)» در مورد زیارت قبور «اهل بیت (ع)» اشاره و تاکید کرد: «پیامبر اکرم (ص)» در مورد زیارت اولیاء الهی و قبور آنها همواره تاکید داشته‌اند، این امر نشان می‌دهد زیارت آثار و برکات فراوانی را برای مومنان به همراه دارد، تاکید در مورد زیارت «ائمه معصومین(ع)» و برخی از امامزادگان در کلام سایر بزرگان و «اهل‌ بیت (ع)» نیز دیده می‌شود.

کرامتی با بررسی حکمت زیارت قبور «ائمه اطهار (ع)» خاطرنشان کرد: زیارت قبور اولیاء و «ائمه معصومین (ع)» سبب می‌شود تا راه این بزرگان فراموش نشود، زیارت «اهل بیت(ع)» قوام دهنده دین مبین اسلام هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها