فرمانده سپاه کربلا:

مسئولین طرح بسیج علمی را در حوزه پسماند عملیاتی کنند

سردار بابایی با اشاره به مخالفت برخی از مسئولین با طرح بسیج علمی سپاه کربلا در حوزه پسماند گفت: انباشت زباله که معضل اول استان است برای برخی‌ها درآمد دارد و خیلی تمایل به اجرای این ایده ندارند. باید پافشاری کنیم تا تحولی در حوزه پسماند مازندران شاهد باشیم.
کد خبر: ۹۱۹۵۷۱۳
|
۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

مسئولین طرح بسیج علمی را در حوزه پسماند عملیاتی کنند

 به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سردارمحمدحسین بابایی در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه جهادگران علم و فناوری مازندران در ساری بابیان اینکه ضرورت و لزوم خوداتکایی کشور قابل‌بحث نیست و بنا داریم در همه حوزه‌های علمی، آموزشی، اقتصادی و... مستقل بشویم گفت: دشمنان، بیگانگان و حتی آن‌هایی که دشمن ما هم نیستند دنبال منفعت خود از فروختن محصولاتشان به ایران عزیز هستند و فناوری خود را در اختیار ما نخواهند گذاشت.

فرمانده سپاه کربلا مازندران اظهار کرد: قاطع می‌گویم هیچ گره علمی نیست که به دست مخترعین و مبتکرین کشور باز نشود. برخلاف برخی مسئولین در داخل کشور که دائماً ورد «مانمی توانیم» برسر زبانشان جاری است.

وی به «فازمتر غیر تماسی هوشمند» اشاره کرد و افزود: این اختراع جوانان این مرزوبوم از فاصله زیاد می‌تواند جریان برق را در دکل نشان بدهد؛ ۵ سال که مخترع این طرح به هر دری می‌زند تا محصول را تجاری کند اما راهی از پیش نمی‌برد صرف این‌که می‌گویند ساخت ایران است خریداری نمی‌شود. مشکل روی نوع نگاه است.

سردار بابایی بابیان اینکه سازمان بسیج علمی سپاه کربلا حمایت‌های مادی بلاعوض و معنوی را از مخترعین و نخبگان علمی استان دریغ نمی‌کند، گفت: تلاش داریم با گفتگو، مذاکره، ارائه نمونه طرح، برپایی نمایشگاه و برقرار کردن ارتباط بین تولیدکننده و جامعه هدف گره‌های تولید را بازکنیم.

فرمانده سپاه کربلا با تأکید براینکه از رایزنی کوتاه نمی آئیم، خاطرنشان شد: مدیرانی که نگاه انقلابی و جهادی را قبول دارند پای‌کار می‌آیند.

سردار بابایی ضمن تقدیر از عملکرد سازمان بسیج علمی سپاه کربلا، اذعان کرد: حرکت این سازمان دائماً روبه‌جلوست.

وی به طرح این سازمان در حوزه پسماند اشاره کرد و افزود: از ابتدا دنبال این بودیم در کنار زباله‌سوز به تکنولوژی ساده‌ای دست پیدا کنیم که درهرخانه ای بشود زباله را به یک محصول پرفایده (کمپوست) تبدیل کنیم. نمونه‌های مختلف تست شد؛ می‌تواند طرح موفقی باشد.

به گزارش شبستان،سردار بابایی با اشاره به مخالفت برخی از مسئولین با این ایده سازمان بسیج علمی سپاه کربلا گفت: انباشت زباله که معضل اول استان است به این صورت برای برخی‌ها درآمد دارد و خیلی تمایل ندارند این طرح‌ها اجرا بشود. باید حمایت و پافشاری کنیم تا با شکسته شدن  ناباوری برخی این ایده در خانه هر مازندرانی اجرایی شود تا تحولی در حوزه پسماند مازندران شاهد باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار