یادواره ۴۵ شهید روستای احمدآباد بخش مرکزی بهاباد جمعه شب با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد ، نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، جمعی از مسئولان محلی، خانواده‌های معظم شاهد و اقشار مختلف مردم در حسینیه صاحب الزمان (عج) این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۵۶۴۱
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، فعال اصولگرا در این یادواره گفت : باید سیره و روش شهیدان بیش از پیش در جامعه نهادینه شود زیرا عزت، عظمت، امنیت، اقتدار و استقلال کنونی ایران اسلامی مرهون خون شهدا و جانفشانی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.
علی اکبر رائفی پور اظهار داشت : شهدا با علم و آگاهی و با ایثار جان خود کشور را بیمه کردند، والدین آنها با اشک شوق فرزندان، برادران و همسران خود را راهی جبهه کردند و آنها بیشترین نقش را در تربیت شهیدان داشتند.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه چرا برخی به نام شهید و شهدا حساسیت دارند و تلاش گسترده، پیدا و پنهانی را آغاز کردند که نام شهدا را از خیابان‌ها حذف کنند؛ افزود : این نمادها و این شاخص‌ها چه کسانی هستند؟ اگر گرد و غباری وجود دارد باید بزدائیم؛ در صدر این نمادها، شهدای گرانقدر هستند که برای ادامه راه به این تابلوها و شاخص‌ها نیاز داریم و باید سر تکریم و احترام و تعظیم به محضر شهدای عزیز داشته باشیم.
این فعال اصولگرا با بیان اینکه برخی بدشان نمی آید نام زیبای شهدای ما را کمرنگ کنند، گفت: شهدا افتخار ما هستند که عزت و استقلال را به ما آموختند و راه را برای تمدن اسلامی باز کردند و ابرقدرت ها را به زانو درآوردند.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی جریان های انقلابی‌نما در کشور به دنبال فراموشی راه شهدا هستند تا دشمن را دوست جلوه دهند و می‌خواهند ما را از سران استکبار بترسانند.
این کارشناس مسائل سیاسی به شکار پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران چندی قبل در خلیج فارس اشاره کرد و افزود: شکار این پهپاد از جمله تیرهای غیبی خداوند است که بر قلب دشمن خورده است.
وی با بیان اینکه این پهپاد توسط نیروی هوایی و دریایی آمریکا به آسمان ایران فرستاده شد، افزود: این پرنده قدرت دارد ۳۲ ساعت بدون سوخت‎گیری مجدد پرواز کند و ارتفاع پرواز آن تا ۶۰ هزار پا یعنی ۱۸ کیلومتر از سطح زمین است و مأمویت اصلی آن تصویربرداری و نقشه برداری آنلاین از مناطق وسیع با دوربین های قوی است و در تمام شرایط آب و هوایی قادر است که مأموریت تعریف شده را اجرا کند.
رائفی پور اقتدار و عظمت امروز ایران را مدیون شهدا و ولایت‌فقیه دانست و افزود: توصیه اکید شهدا پیروی و تبعیت از ولایت‌فقیه است چراکه به برکت پیروی از رهنمودهای رهبر انقلاب بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهدا به درجه‌ای رسیده بودند که شهادت خود را سفارش می‌دادند، افزود: شهیدی خواست مرگش همچون حضرت سیدالشهدا (ع) باشد و روزی که پیکرش را آوردند، بدون سر بود؛ همچنین شهید دیگری می‌خواست شهادتش همچون حضرت علی‌اصغر (ع) باشد و شهادتش توسط اصابت تیری به گلویش رخ داد.
رئفی پور با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان و نوجوانان افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین هدف برگزاری یادواره‌های شهداست که به همین دلیل نیاز است که برگزاری این مراسم را در جامعه نهادینه کنیم و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام عزت و سربلندی کشورمان را تثبیت کنیم.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شهدا راه ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کردند و رمز طی این طریق و سلوک عرفانی ولایتمداری بود، افزود: آرمان انقلاب اسلامی و شهدای گلگون کفن که به پیروی از دستور امام (ره) به صف مبارزه با دشمن بعثی شتافتند، مبارزه با استکبار جهانی بوده است و از همین رو باید برای ماندن در مسیر شهدا این راه را در پیش بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده این انقلاب تاب مشاهده پیشرفت های روزافزون نظام اسلامی را ندارند و از همین رو تمام توان خود را برای آسیب زدن به این نظام مقدس و خدشه دار کردن چهره آن در اذهان عمومی به کار بسته اند اما به برکت دعای خیر خانواده های شهدا و با پایمردی بسیجیان رشید جان بر کف کاری از پیش نخواهند برد و این نظام روز به روز پیروزتر و سربلندتر خواهد شد.
رائفی پور تصریح کرد : شهیدان ما در چهار دهه اخیر بهترین حافظان و یاوران اسلام و انقلاب و رهبری بودند و تمام اقدامات و جهاد و ایثار و شهادت آنان به عنوان یک الگو و شاخص در زندگی فردی و اجتماعی به شمار می رود.
شهرستان بهاباد دردوران دفاع مقدس ۱۵۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است .

انتهای پیام /د
ارسال نظرات