خبرهای داغ:
اولین دوره انتخابات تعیین نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد در محل سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۹۵۴۷۵
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مریم بیدخام در نشست پیش از انتخابات طی سخنانی گفت : سازمان‌های مردم نهاد در کشور ما تشکل‌های جدیدی نیستند و قدمت دیرینه‌ای دارند که معمولا با اقدامات خیریه همراه بوده است .


وی ادامه داد : سمنها از دل مردم برخاسته اند و به عنوان صدای مردم دولت را در حوزه های مختلف یاری می کنند .


بیدخام با بیان فرایند ایجاد شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد ، نظارت بر عملکرد و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص تشکل‌ها را از جمله وظایف نماینده تشکلها در شورای توسعه و حمایت از سمنها برشمرد .


وی با بیان اینکه تلاش در جهت توانمندسازی تشکلها از جمله مهمترین وظیفه نمایندگان سمنها می باشد ، حمایت از مشارکت تشکل‌های استانی ، اعلام نظر و تصمیم‌گیری در مورد صدور پروانه فعالیت برای تشکل‌های استانی، بررسی و تصمیم‌گیری در مورد گزارش‌های ارائه شده از سوی دبیرخانه شورای استانی در مورد عملکرد یا تخلفات تشکل‌های استانی را از دیگر وظایف شورای توسعه و حمایت برشمرد.


مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به برخی دیگر از وظایف نماینده تشکلها در شورای توسعه و حمایت ، تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص نحوه واگذاری امور اجتماعی به تشکل‌های استانی، تعیین سیاست‌های حمایتی برای توان‌افزایی و توسعه کمی و کیفی تشکل‌های استانی، ارائه گزارش‌های موردی و سالانه از وضعیت کمی و کیفی تشکل‌ها را از دیگر وظایف نمایندگان سمنها برشمرد .


در ادامه ۵ نفر از داوطلبین با بیان دیدگاهها و برنامه های خود در خصوص حمایت از سمنها به معرفی خود پرداختند .


در پایان پس از رای گیری ، از میان ۵ نفر نامزد نمایندگی در انتخابات آقای مهدی تبارک از تشکل نسیم عفاف و خانم الهام حمیدی از انجمن زنان محجبه به عنوان اعضای اصلی و داود عباسی از موسسه آسایش روز به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها